Et skikkelig surt oppgulp

I dag har jeg ikke gjort en dritt. Ja rent bortsett fra å lage litt mat så vi ikke skal dø av sult da. Jeg er så lei. Av alt. Det meste iallefall. Av å være her. Av å ha ferie uten å reise noen plass. Av å ha sol, men ikke såpass varme at det går an å sole seg. Og derfor sitter jeg bare inne .. Glupt, ikke sant?

At det går an å være så sløv da! Jeg irriterer meg for at jeg ikke får fingeren ut og finner på et aller annet. For at jeg ikke kan få rydda ut av det ene soverommet og få slengt på litt maling på tak og vegger, sånn mens jeg er inne likevel lissom. At jeg ikke går ut og kutter ned noen greiner, stabler noe ved, skreller av gress og jord fra en knaus en eller annen plass .. Rydder litt rundt hytta, oppi heia, ja en eller annen plass på tomta, bare for å få beveget meg litt.

Ja rett og slett så irriterer jeg meg over at jeg bare blir sittende her!! Jeg har ferie og kjeder meg. Ikke en god kombinasjon. For i tillegg til å kjede meg så irriterer det meg grenseløst at jeg bruker opp dyrbare fridager på ingenting. Eller enda verre. Fyller dem med kjedsomhet og irritasjon over at jeg ikke gjør noe med situasjonen. 

Ikke nytter det å be noen ut her heller. For alle jobber jo. Alle er tilbake til hverdagens jag og mas, og etter jobb så orker ingen å finne på noe. Da er de slitne, trøtte og parkerer på sofaen. Jeg gjør det samme. Uten å være sliten og trøtt. Bare fordi jeg ikke gidder å finne på noe annet.

Regningene ruller inn, pengene ruller ut .. og jeg blir litt sur og grinete for det også likegodt. For det er så mye jeg har lyst til å gjøre, og alt koster penger. Mange penger. Iallefall slike ting jeg vil.

Dessuten er det jo like greit og irritere seg for alt på en gang. Sånn når en først er i det sure hjørnet. For da blir jo sikkert alt helt greit igjen når dette her er over. For det går vel over etterhvert. Selv om dette var en særdeles drittkjedelig dag og jeg ikke kan finne noe som helst som er greit akkurat for øyeblikket.

Drømmemannen har fått ny mobil så han har meldt seg ut av denne verden for en stund. Han kunne jo ikke være bekjent av at kjærringa, som attpåtil er to år eldre enn han, hadde fått seg en androidtelefon (eller hva pokker det heter). Stakkars, han følte seg sikkert helt akterutkjørt der han satte med sin skyvemobil som var langt over et år gammel! Forskjellen på oss er at han ikke er som meg og irriterer seg for alt som ikke er likt på den han hadde. Neida, han nyter det! Sitter der og knoter og trøkker og surfer og styrer .. på denne lille dingsen som tydeligvis kan det aller meste. Han må liksom bare finne ut av det først. Med nytt abonnement og fri datatilgang kommer han nok til å ha nok å gjøre resten av ferien, for ikke å si til bortimot juletider, og det er sikkert like greit. For jeg er jo ikke noe koselig selskap uansett. Iallefall ikke i dag.

Kanskje like greit at jeg befinner meg på denne idiotiske øde øya mi en stund til. For å skjule mitt sanne, sure jeg for omverdenen. Og hadde det ikke vært for at butikken har stengt så skulle jeg fanken med ha svømt over sundet for å hamstre godis, chips, sjokolade, seigmenner, marsipan .. og bare stappa innpå i kveld. Sånn for å gjøre dagen helt fullkommen.

Så kunne jeg sittet her resten av kvelden og stønna og frest for meg selv. Ikke bare for at jeg hadde det kjipt, men også for at jeg var forspist, kvalm, feit og egentlig måtte spy ..

Men nå må jeg iallefall ikke spy. Og godt er det, for det er vel noe av det aller verste jeg vet .. det er faktisk hakket verre enn å bruke en hel feriedag på å kjede seg ..

Jeg er ikke engang syk! Faktisk har jeg ikke vondt noen plasser om jeg kjenner godt etter akkurat nå. Litt varm er jeg innimellom og panikken for at det er heteturene som er på vei tilbake ligger nok litt og ulmer der i bakgrunnen .. men de sorgene får jeg ta når de kommer. Ikke nå. Nå er jeg bare rett og slett sur. For alt og ingenting. Et skikkelig hespetre av ei drittkjærring for å si det rett ut!

Det var liksom bare ikke min dag i dag. I morra blir det forhåpentligvis bedre .. 

10 kommentarer
    1. fanny: Jeg liker ikke å fiske. Klarer ikke ta livet av det stakkars dyret, eller frigjøre det fra kroken for den saks skyld. Synes så synd på fisken .. MEN kan spise den, om noen andre tar seg av drepingen! ;o)

      Og til alle dere andre: Dagen blir sikkert bedre i dag ..

    2. Jeg hadde fisket hvis jeg var deg-Duuuuuuuuuuu som jeg savner ekte norsk torsk.mmmmmmmm.Dessuten koker det her,selv om det er sol orker en ingenting pga varmen.Noen ganger er det for mye av det gode også.Håper du har kommet deg opp av sofaen idag-hvis ikke feir med en torsk for meg…..;-))))

    3. Hi hi hi hi – herlig!!!!! Sånne dager har vi da alle opplevd, og regner med at det ble mye bedre når du hadde skrevet av deg all den skitten.
      Det kan være en stor kunst det å klare å gjøre ingenting noen ganger. Men da helst uten å ha dårlig samvittighet for det. Virker som du hadde litt dårlig samvittighet fordi du ikke gadd å gjøre noenting, men den skal dy skyve elegant vekk. Han gjorde vel ikke så mye han drømmemannen din heller da som bare koste seg med ny mobil. Det ville min gubbe også ha gjort.
      Vær bare lat og gjør ingenting – er sikker på at det går over, kanskje allerede har gått over!!!!
      God morgen forresten, bedre nå???

    4. Ønsker deg en strålende tirsdag, Marit – ting pleier å snu når en bare har fått ut “gørra”. Sånn er det bare noen dager – godt det ikke er hele tiden! Du får se det sånn: Du er veldig flink til å sette ord på ting og jeg tror jeg hadde følt mer skikkelig ovenpå etter et sånt utbrudd som her, Godt å få det ut av kroppen! Du er ei flott jente! :))

    5. dette var da voldsomt ikke greit i det hele tatt:))slike dager liker jeg å gå i fjellet da kommer humøret tilbake:))du kunne kanskje plukke litt blåbær:)

    6. Noen dager er bare sånn.. Det finnes gode og vonde dager for meg også, og jeg jeg kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver. I grunn godt å lese innlegg med innhold.. :=) som ditt.. :=)
      Det finnes jo alltid en morgen da som bringer nye muligheter og sjanser. Man skal ikke gråte over spilt melk, det får du uansett ikke gjort noe med.. Kos deg på din lille øy du å ta vare på øyeblikkene, for de finnes.. :=) Han en fortsatt fin kveld.. :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg