To dager i København

Vi tok ferja fra Ebeltoft til Sjællands odde. Dermed sparte vi litt kjøretid og fikk mer tid i storbyen. Jeg har aldri tilbragt noe særlig tid her tidligere, ha vært innom Christiania en gang for 10-12 år siden og synes det var en merkelig opplevelse. Dermed hadde jeg lyst til å se denne byen i byen enda en gang. Har også tilbragt noen netter på hotell her, men da fikk vi omtrent bare opplevd nærmeste pub. Denne ganga var det jeg som bestemte hva jeg skulle og ikke skulle. Eeeeh, drømmemannen fikk litt medbestemmelsesrett han også da. Men vi er nokså like på dette området, og storkoser oss sammen på ferie, akkurat som i hverdagen.

Jeg liker storbyferie, men har igrunnen alltid reist langt for å oppleve det. London for eksempel, der har jeg vært 9 ganger. Men akkurat nå lurer jeg litt på hvorfor en drar så langt når København er så nærme .. jeg skal absolutt tilbake hit flere ganger. Dette her må være verdens mest sjarmerende storby!

Vi bodde på Cabinn City. Billig, sentratl og helt greit nok. Ikke noe eksklusivt, kun akkurat det du trenger for en natt eller to. Badet var minimalt, men gjorde nytten, selv om vi omtrent sto på doen når vi dusja. Ble litt overrasket over at de hadde matchende sengetøy og håndklær egentlig. Men selvsagt trenger de jo ikke se helt forferdelig ut selv om det er et billighotell.


Dette var de første vi traff da vi rundet hotellhjørnet

Vi gikk og vi gikk, til beina ble hovne og vonde. Alt for mye gåing, på til tider feil sko. Men det var jo så enormt mye jeg ville ha med meg .. ikke lett å bare sette seg til da. Iallefall ikke når en er på ferie. Jeg skal si jeg fikk lide for det i ettertid .. men likevel har jeg nok ikke lært av det denne ganga heller!

Neste: København sett fra vannskorpa

:o)

8 kommentarer
    1. København er koselig og morro. Men mange gater på kryss og tvers. Klarte å gå 6 gater feil da vi var der, selv om vi trodde vi gikk samme vei tilbake…

    2. ÅHH jeg elsker den byen og finest er det på sommeren så klart. Har bodd på cabin selv:-)
      Skal tilbake i november på møte – gleder meg allerede! NYDELIGE bilder har du tatt – elsket solsikkene:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg