Fra Skagen til Ebeltoft

Vi bestemte oss for å kjøre adskilt videre og møtes ved neste overnattingssted. Dette for at vi skulle slippe å vente på hverandre, for at vi kunne stoppe der vi ville uten å ta hensyn til hverandre og fordi drømmemannen min ikke helt skjønner vitsen med å kjøre “sammen” når vi er i besittelse av hver vår bil. ;o)

Vi droppa motorveien for å ta kystveien nedover. Noe som skulle gi oss en del flotte opplevelser direkte fra bilsetet. Trodde vi. Men kystvei og kystvei. Vi var liksom ikke så nærme sjøen. Iallefall ikke så mye av tiden. Så de opplevelsene, badestoppene og det jeg trodde jeg skulle fått betrakta gjennom linsa .. det ble bare en utopi. Sannsynligvis skulle vi ha planlagt dette her litt før vi kjørte hjemmenfra. Så vi visste hva som egentlig befant seg langs denne veien, og hva vi ville bruke tid til å se på. Men turen var jo i utgangspunktet ikke så veldig planlagt for vår del, så det hele ble litt etter innfallsmetoden.

Hals ble vårt stopp på veien. Her fortsetter kystveien videre på andre siden av bukta. Tror det må være den billigste ferja jeg noen gang har tatt. 57 kroner for bil og oss to! Må sannsynligvis være et underskuddsprosjekt hele greia, og de hadde til og med to båter som gikk i skytteltrafikk.

Etter lunsjen på bryggekanten bar det rett ombord i båten. Været er helt upåklagelig. Oppimot 30 grader, sol og skikkelig sommervær. Såpass at det er litt irriterende å befinne seg i en bil. Hadde det enda vært en cabriolet ..

Å dra på tur i bil er ikke helt mi greie. Jeg kan ikke fordra å kjøre og jeg blir drittrøtt, stille og kjedelig. Til tider også ganske sur. Men denne ganga klarte jeg meg igrunnen bra om jeg skal si det selv. Til og med drømmemannen måtte innrømme det. Men han fant ut at når det begynte å røyne på så var det veldig lurt å finne et eller annet jeg kunne fotografere, da ble jeg liksom litt lada opp igjen uten å få de helt store nedturene. Så i løpet av denne dagen hadde vi noen få kjappe fotostopp langs veien:

Neste stopp: Ebeltoft.

:o)

7 kommentarer
    1. Siv`s blogg: Den fargen tror jeg kommer av at vi har bodd på hytta så lenge. Og litt underlaget fra Mexico i vinter. Her på hytta er vi jo for det meste ute. Det er ikke sånn at vi går ut når været er sånn tålig, vi går inn når det regner! Og jeg er av den oppfatningen at en blir brun når det er overskyet også. For jeg har ikke hatt så mange dagene jeg har solt meg i år. To, tre stykker kanskje, som jeg har ligget på solsenga i noen timer i strekk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg