Venninnebesøk og late sommerdager

Bildet til høyre her illustrerer veldig godt dagene som har vært. Både værmessig og humørmessig. Det tok på å være på jobb disse dagene. Jeg har funnet ut at jeg ikke er et vaskeekte mediemenneske som elsker når det koker rundt meg. Ikke på denne måten iallefall. Ikke som en av mediesjefene skreiv i en mail, mens han var på ferie oppi alt dette styret:“fra ferie i nord vil jeg gratulere med formidabel innsats og knallsterke produkter! Igjen har dere vist at dere er utrolig gode når det virkelig gjelder. Helt jævli ikke å være på jobb disse dagene!!!!!” 
Jeg ble nesten helt kvalm, hadde lyst til å svare at jeg mer enn gjerne skulle ha bytta plass med ham, men jeg klarte å la være.

Nå begynner livet å normalisere seg litt her. Sommeren kom, som alltid, sammen med min venninne fra Jæren. Får bare håpe den varer og varer og varer. For nå begynner vi ferien. Dette er min andre fridag, men offisielt starter ikke FERIEN før mandag.

Da er det fri i tre uke til ende. Jeg håper været blir bedre enn det vi har hatt til nå i sommer, men trøster meg med at det umulig kan bli verre! I går bare nøyt vi sola i horisontalen, flata ut på hver vår solseng med pupper i fritt fall og lykkelige valker både her og der. Helt til drømmemannen, min sønn og kjæresten ankom øya. Da måtte vi jo begynne å kle oss litt mer anstendig, selv om det muligens ikke skjulte så mye mer av all den kroppen vi har fått de siste årene.


Solsenger på rekke og rad .. sol og blå himmel, kan det bli bedre?

Jeg har fått meg en solseng til i samme stil som de to andre. Min nye hobby, jeg er blitt solsengsamler! Men når vi har folk her så er det alltid de som blir opptatt først, selv om det kryr av andre hagemøbler, stoler og sofaer her. Så også i går. Med en gang jeg reiste meg fra den ene, lå sønnen og kjæresten der. Lurer på hvor mange jeg må ha for at jeg skal være sikret en jeg også .. Jeg hadde jo ikke hjerte til å jage dem vekk heller, for jeg har jo ikke sett ungen på 28 dager og det var bare så utrolig godt å få han hjem igjen .. min lille sønn på en noen og åtti, med hår på brystet og mannestemme.


Skjærgårdshøna, som vi døpte ho i fjor, tålte visst ikke sola .. eller var det muligens vinen ..?

Min fantastiske drømmemann laget fiskesuppe til oss da han var ferdig på jobb. Etter en lang dag i sola så smakte det godt med litt skikkelig mat. Kvelden ble avsluttet i stampen og i dag er det på’an igjen. Sola steiker, himmelen er blå og termometeret er allerede krøpet opp over 21 grader. Vi satser på en båttur når drømmemannen kommer hjem fra jobb. For i morra reiser vi til Danmark og det er jo ikke sikkert været holder seg helt til vi er tilbake igjen.

Ha en fin dag! :o)

3 kommentarer
    1. Deilige bilder.Her ligger tåka fortsatt lavt og vi hadde bare 13+ når eg stod opp:(trur vårherre har glemt vestlandet i år eg,får bare håpe vi blir husket med flott høstvær,da har eg nemelig lyst å gå i fjellet:))ønsker deg en nydelig dag i solen

    2. De solsengene var jo bare helt knall – hvor har du fått tak i de? Ikke si at jeg må til sørlandet for å kjøpe. Det blir litt vanskelig å få de med seg hjem igjen i en VW jetta 😉
      Fine bilder, og god ferie til deg. Det har du fortjent. Håper du blogger litt sånn underveis i ferien også da.

    3. Fine bilder. Føler jeg nesten er der sammen med dere. Hils drømmenmannen din og si at vi synes han er heldig! God ferie og nyt midtlivskrisa….. kun ment humoristisk. :O)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg