Den store terrassevaskedagen

Terrasse er greit, når det bare er reint og fint og nyvaska. Det er når det skal vaskes det ikke er fullt så greit. Men i år fiksa drømmemannen hele rengjøringa selv her. Med det resultat at jeg føler meg som en ubrukelig tulling .. mens jeg igrunnen bare burde være glad for at jeg slapp. Han har vaska og vaska, i regnvær, torden og lyn. Det er jo liksom ikke bare en liten søt firkant av en terrasse heller akkurat, neida, 150 kvadrat og vel så det måtte jeg jo ha den ganga jeg bygde. Skal det være så skal det være! Jeg har nok hatt noen snev av kaksefølelsen innimellom når jeg sitter her oppe på plattingen min og skuer utover sjøen. Det er så greit atte, helt til det skal vedlikehodes. Da er det rett og slett litt uoverkommelig til tider.


Midt på dagen i dag var det strengt tatt litt uvær ..


 
.. men drømmemannen lot seg ikke stoppe, han vaska og vaska og vaska ..


Nå derimot, ser alt så mye lysere ut!

Middag fikk jeg også uten å gjøre noe som helst .. Jepp, vet det, jeg er blitt bortskjemt på mine halvgamle dager. Det er ikke det at jeg ikke vil gjøre noe, men jeg får liksom ikke lov å slippe til. Jeg kan vel lage mat og vaske terrasse like godt som han, og vi kunne jo gjort det sammen til og med ..

Men han er litt sær der. Liker best å gjøre ting aleine, på sin måte, og da er det lite jeg kan gjøre med det. Jeg blir bare gående i veien føler jeg. For ikke spør han om jeg kan hente ting eller noe som helst. Jeg er rett og slett overflødig, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal slappe av heller når han styrer som verst. Blir nok aldri helt vant til dette her jeg ..

Nå er det store spørsmålet: Skal vi smøre denne terrassen inn med noe eller ikke? Til nå har den ikke vært behandlet, kun vaska annethvert år sånn cirka. Beise er vi veldig enige om å ikke gjøre. Men olje? Sette inn med grønnsåpe? Det siste der har jeg blitt anbefalt siden det var nytt for ti års tid siden, men det høres litt sært ut spør du meg. Ser for meg at det blir reine skøytebanen når det regner .. og det gjør det jo innimellom i dette landet vårt, til og med om sommeren. Dessuten tar det enda en stund før vi får satt alt på plass igjen om det skal behandles med noe og der slår den der manglende tålmodigheten min inn igjen. Jeg vil gjerne få alt på plass så fort som mulig. Helst nå i kveld, før det er tørka til og med. 

Alle uteblomstene står litt rundtforbi, noen er til og med kommet inn. Men jeg tror ikke de lider noen større nød av den grunn. Egentlig ser de litt halvdrukna ut så nå trenger vi snart noen dager med sol og varme her i sør. Både folk og andre vekster lider litt under denne elendige sommeren som vi har hatt til nå. Vi henger litt med hodet og blir litt gustne og stusselige i fargen, likevel har vi enda ikke gitt opp håpet om at sommeren kommer. Og himmelen nå i kveld, ser nokså lovende ut for dagen i morra, om en legger litt godvilje til vel og merke.

:o)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg