God morgen folkens!

Her har vi sol. Hurra! Endelig en dag som minner om sommer, selv om skyene ligger langs “kanten” og presser. Men det spiller jo ingen rolle bare de holder seg der inne i innlandet.

Jeg skal ikke gjøre så mye i dag hadde jeg tenkt. Kanskje prøve å nyte denne dagen litt, ute, på solsenga, med ei lydbok på øret .. sånn etterhvert når solsenga tørker etter nattens regnvær. Ja, jeg orka ikke gå ut og ta inn de putene selv om jeg hørte det begynte å dryppe på taket.

For halvannet år siden kjøpte jeg mine første lydbøker. Vi skulle på ferie og da er det jo litt greit å ha noe å høre på når en skal sitte på et fly i 10-15 timer. For det er kjedelig det. Spesielt om en ikke får sove. Og i den kategorien der er jeg!

Siden de første lydbøkene har det blitt en del. Jeg meldte meg inn i en bokklubb og raska med meg nesten alt hva de tilbøy som månedens bok fra første øyeblikk. Et par ganger hadde jeg tenkt å avbestille, men det er noen ganger veldig vanskelig liksom. Det går i glemmeboka og plutselig er fristen over .. For noen uker siden fant jeg ut at jeg skulle melde meg ut. Og det var jo ikke lett! Merkelig det der, alt kan fikses på nettet, innmelding, bestilling, beskjeder, ja rett og slett det aller meste, men ikke utmeldinga! Nei da måtte jeg selvsagt ringe og fysisk snakke med en person. Herregud, er det mulig??

Etter at den verste irritasjonen hadde lagt seg fikk jeg plotta inn nummeret. Ei hyggelig jente svarte i andre enden, kikka på medlemsskap mitt og – Wooow, du har vært en god kunde. Om ho kunne tilby meg en pause heller, på fire måneder, for de ville helst ikke minste meg. Eeeh, det var da voldsomt. Ho hørte kanskje at jeg var litt lite hypp på den der pausen, så etter noen sekunder ble det enda bedre: Jeg skulle få en presskanne fra Stelton som takk for et fantastisk medlemsskap. Helt uten omkostninger til og med. Joda, det endte med at jeg takka ja til det da. Ikke helt entusiastisk, men det ble et ja. Ho klarte å holde på meg og nå skjønner jeg jo veldig godt grunnen til at en må ringe ..

I går fikk jeg henta denne kanna. Og fin var den jo. Men det er ikke akkurat det jeg har savna så veldig på kjøkkenet. Presskanner har vi jo. Både på det ene og det andre kjøkkenet. Egentlig var det vel bare flaks at jeg fikk henta den også, for igrunnen skulle den vært returnert i dagen før. Så nå er jeg den lykkelige eier av ei ny presskanne og slipper å avbestille lydbøker før langt utpå vinteren en gang. Eller da kan jeg jo melde meg ut .. kanskje jeg får en ny gave om jeg bare vil være medlem hos dem noen måneder til ..

Det var den store hente-pakke-dagen-på-posten for oss i går. Presskanne, kaffi, mobiltelefon .. og enda et par nye sandaler fra Brandos. Ja, trengte ikke de heller akkurat, men .. sko vettu, det er greit å ha. Dessuten var det litt salg der nå, så jeg fikk de noen kroner billigere enn normalen. Selv om jeg ikke akkurat er så opptatt av salg og sånn. Greit om du ramler over et tilbud, men jeg gidder ikke oppsøke dem. Det følger for mye kaos med sånt.

:o)

4 kommentarer
    1. Ja, det skal ikke være lett å melde seg ut, men å melde seg inn er bare et tastetrykk..Lydbøker har jeg aldri prøvd, men det er sikkert supert i mange situasjoner. Fine sandaler! Nyt sommerværet på solsengen idag! 🙂

    2. Utmelding er og blir vanskelig.. Men de har vel en grunn.
      Endelig flott vær ja.
      Kjipt at jeg skal til doktoren. Og i tillegg handelens dag, så parkering er vel ikke det enkleste:(

    3. Hihi jeg har fått forbud mot slike klubber, glemmer alltid å avbestille. Men lydbøker har jeg også blitt glad så de kjøper jeg noen av 🙂 og som sagt, nyt sola, jeg sender regnværet nordover i løpet av dagen 😀 men er du heldig går det mer mot Oslo kanskje hihi

    4. God morgen.Ja snakk om å bli lurt du,der er nok jeg flink til å være konsekvent:))Liker å ha et ukeblad i posten jeg men når jeg sier stopp da mener jeg stopp.
      Håper presskanna di svarer til forventningane da.
      Det var utrolig deilige bilder du hadde,det er slikt mann kaller for sommer:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg