En veldig grå onsdag

Sommerværet i sør er ikke noe å skryte av så langt. Trøster meg med at det er lenge til jeg har ferie enda, men må jo innrømme at litt sol og varme ikke hadde gjort noe likevel. Hvor ble det av sommerne vi hadde før i tia, da jeg var liten? Da var det jo alltid fint vær ..

Er på jobb, og heldigvis ser det ut som om det er litt å gjøre i dag. Litt. Så det er om å gjøre at jeg ikke kaster meg over det med en gang, for igrunnen så starter jo ikke arbeidsdagen min før 6.30. Men en plass må jeg jo gjøre av meg, så her sitter jeg da, fra før 5.30 om morra’n. Noen ganger skulle jeg ønske vi hadde to biler, og gjerne to joller også, for da kunne jeg bare ha begynt 8.30 som normalt. Men om jeg likevel må opp, ut og over sundet for å få drømmemannen avgårde så kan jeg jo likegodt kjøre sammen med han. Dessuten er det jo ganske ok å slutte såpass tidlig på ettermiddagen. Og det var da jeg gjerne ville hatt litt fint vær .. for  å nyte sola og innbille meg at jeg hadde litt ferie. Men den sola er ganske kjip med å dele på godene i år.

Jeg er trøtt, har vondt i beina og er hoven over det meste. Er en stund siden jeg har vært til lymfedrenasje nå, men har en time til mandag. Noe som føles veldig lenge til. Alt for lenge. Skulle nok hatt en sånn massasje minst en gang i uka. Da hadde hverdagen min vært litt lettere. Men det er visst umulig å få til. Til og med om jeg betaler for det selv. Må være mange her som har sånne plager, siden alle er så fullbooka hele tiden. Akkurat nå kjennes det nesten ut som om det skvalper når jeg går, men det er vel bare noe jeg innbiller meg ..

Heteturene, og hold deg fast, de har avtatt ganske mye den siste uka. Hurra!! Jeg er varm, men akkurat det er ikke noe stort problem i forhold til det jeg var gjennom ukene før det plutselig gav seg litt. For da holdt jeg på å dø rett og slett! De der høye toppene hvor det kjentes ut som om jeg kokte inni er over. Akkurat nå i det minste, og jeg håper de er ferdige med å herje i denne kroppen for godt. Men så heldig er jeg vel ikke. Godt er det uansett med en pause. Jeg sover stort sett om nettene og innimellom føler jeg nesten av livet begynner å likne på det jeg hadde før alt ble så galt. Kanksje er det et lite snev av et håp langt der fremme, et håp om at alt blir som det var etterhvert. Krysser fingrene for det.

Men nå begynner jeg på jobb. Ha en fin dag der ute, uansett hva du har planer om.

:o)

9 kommentarer
    1. Blåbærfrue: Hei. Den siste uka har jeg ikke hatt noen heteturer. HURRA!!! Det er et nytt liv. Rett og slett.

      Jeg har ikke pulsator, men ho massøren jeg går til snakker stadig vekk om at ho skal søke for meg. Skjer ikke fort her .. men jeg er bare så glad at jeg innomellom får noen timer til massasje, for da er jeg nesten helt normal i noen dager etterpå. Jeg blir ikke bandasjert og ikke er jeg medlem i Lymfødemforeningen heller.

      Akkurat hva jeg har krav på hjelper jo ikke så mye i og med at det er så få godkjente behandlere her. Men til mandag skal jeg altså ha min aller første time som jeg ikke skal betale for selv. Hos den samme behandleren jeg har gått til, men nå er ho vikar hos et fysioterapisenter som får tilskudd/er godkjente, eller hva de kaller det.

    2. Lite tips ang hetetoktene…en venninne av meg ble kvitt sine ved hjelp av refleksogi 🙂
      Jeg har litt av og til så tenke å sjekke ut om det kunne hjelpe meg etter sommerferien.
      Jeg har lymfeødem i armen etter brystkreft, og skulle som deg ønske meg behandling 1g i uka…men også her i Oslo er det umulig selv om jeg ville betale selv.
      Så jeg får være fornøyd med 1g i måneden 🙁
      Mitt har heldigvis stabilisert seg ser det ut som, men fremdeles vanskelig å kjøpe klær når ene overarmen er 2-3cm større i omkrets enn den andre…men klarer meg da!
      Jeg har pulsator hjemme, har du fått deg det? Blir du bandasjert?
      Meldt deg inn i Lymfeødemforeningen? De har det tristeste medlemsbladet i utseendet, men kjempemange gode tips…både ang hva en har krav på, behandlinger, behandlingsreiser ol..

    3. God morgen til deg fra havet…hihi hørtes ikke det flott ut? Nei finveret kommer nok først når du får ferie :))De har meldt ustadig vær både i Kristiansand og Skagen så soling blir det nok ikke mye av. Ha en god dag på jobb, og løft beina 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg