Makrell i ruskevær

Arbeidsdagen er over. Vi er tilbake på øya og her holder drømmemannen på å steike makrell. Fersk, rett fra .. eeeeh .. nei, ikke direkte fra sjøen, men fra fiskedisken på Ica. Sikkert minst like god som selvfiska. Jeg er ikke helt i fiskemodus jeg, har ikke vært det siden jeg var lita jente og pappa og jeg rett som det var prøvde lykken på den ene knatten etter den andre uti her. Eller fra båten. Fiske det kunne jeg. Og Gud så gøy det var å sløye disse greiene. Riktig studere innvoller, trøkke ut innholdet i tarmene og ta magesekkens innhold nøye i øyensyn .. og om den lille stakkars dauingen hadde slukt en enda mindre stakkar så ble det toppen av lykke den dagen. For meg.

Jeg fikk vel nok egentlig. For i dag har jeg ikke en gang lyst til å fiske, enda mindre få beistet av kroken og ta livet av den med et kakk eller tre i hodet. For ikke å snakke om å studere liket. Usj. Nei så pervo er jeg rett og slett ikke lenger. Jeg har vokst det av meg og er blitt snill jente.

Etter maten får jeg ta min jobb i oppvasken. For oppvaskmaskin og sånne nymoderne dingser har vi ikke her. Ja, iallefall ikke oppvaskmaskin .. og den savner jeg noe helt sykt innimellom! Men nå har det seg jo sånn at vi igrunnen ikke har innlagt vann heller, og dermed hadde vel den intallasjonen blitt en aldri så liten utfordring og dønn ulovlig! Og ulovligheter holder vi oss jo unna ..

Bon appetit! :o))

4 kommentarer
    1. Makrell er nydelig, har spist det på ekte sørlandsk vis når jeg har vært på besøk hos min søster i Risør. Deilig.. men vi spiste aldri makrell som barn. Vår pappa som var sjømann kalte makrellen for en ufisk. Så det kom aldri på bordet hos oss. Kos dere og få drømmemannen til å hjelpe deg med oppvasken! 🙂

    2. fruensvilje: Han snakker mye om å fiske, og tar noen kast med stanga fra brygga innimellom, men ellers har det vært dårlige greier. Mest sannsynlig fordi jeg ikke gidder å være med. :o)

    3. Liker ikke drømmemannen å fiske heller da??selv elsker jeg å ligge ut på fjorden og fiske,synes også det r topp å fylle frysa med billig mat:))men klart hadde jeg sluppet å sløye hadde det vært toppen av lykke:))
      Sønnen spurte meg i går om eg ville ha makrell,eg sa nei.Liker det godt men med 2 voksne karer som sitter og buer under middagen blir stasen borte og to retter gidder jeg ikke å lage.
      Nyt middagen og kos deg i kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg