Søvn er oppskrytt

Eller er det igrunnen det? Etter en stund uten søvn, eller med dårlig søvn, så blir jo det meste galt. Har jeg erfart. Likevel kjennes det ut som om jeg er inne i en ond sirkel. Igjen!! Og ikke vet jeg hvordan jeg skal finne veien ut ..

Jeg er så varm! Hele tiden. Og jeg er så utslitt at jeg snart ikke orker noe som helst. Så jeg vet ikke jeg, hadde jeg vært lege så hadde jeg nok gitt meg selv de der hormonene som kunne gjort livet mitt litt mer levelig akkurat nå. På tross av faren for blodpropp. For holder dette her på stor lengre nå, så tror jeg nesten ikke jeg overlever det heller. Og det hadde jo vært litt greit om den siste tiden ble litt hyggelig i det minste ..

I dag må jeg bare få dratt ned denne kroppen min til klesskapet og få rydda der. Enten den vil eller ei. Sånn er det med den saken. Uansett vær og sol og gode forhold for å få litt farge på kroppen.

Før i tia, før overgangen, så fikk jeg nesten abstinenser om jeg ikke fikk benytta meg av sola når den var her. Sol på kroppen var et must. Derfor var jeg brun også. Men det var før, nå er jeg så blågrå som jeg aldri har vært før! Jeg orker ikke tanken på å ligge i sola, og det er like mye varmen som bikinien si skyld. Eller ikke bikinien da, men det som skal oppi. Tragisk syn spør du meg. Og ingen andre enn meg selv kan gjøre noe med det heller.

Likevel orker jeg ikke engang ta fatt i det problemet. Orker ikke tenke på noe annet enn å komme meg gjennom dagen på best mulig måte. Har enda et håp om at dagen etter skal bli et hakk bedre. Noe den sjelden blir ..

Egentlig har jeg bare lyst til å grine. Kom et par tårer da drømmemannen var stått opp. Men hva hjelper det for? Ikke en dritt. Absolutt ingenting hjelper meg for tia og det er det som er så frustrerende. Når jeg tenker meg om så ble alt mye verre da jeg begynte å jobbe igjen. Hvorfor det? Jeg synes jo det er fantastisk å være tilbake og har ikke lyst til å gi opp det der igjen. Da blir jo alt mye, mye verre – igjen. Psyken iallefall. Jeg er ikke født til å gå hjemme og slenge heller. Så hvorfor kan ikke alt bare ordne seg nå. Bli sånn det var for halvannet år siden. Greit og koselig og med en termostat som funka ..

Jeg føler litt at drømmemannen er drittlei av dette her. Det må han jo bare være. Selv om han aldri har sagt noe som tyder på det. Men jeg har jo ikke noe overskudd til han heller, selv om jeg aldri så gjerne vil. Jeg blir varm og klam og svett bare han kommer inntil meg, og da føler en seg jo ikke akkurat så flott og fjong og klar for litt morro. Nei, jeg burde vel igrunne ikke ha gifta meg igjen, for hva har han gjort for å bli straffa på denne måten liksom? Hvor ble det av drømmedama hans?

7 kommentarer
    1. Stakkars deg, dette kan ikke være godt.. Jeg hadde trosset alt og prøvd østrogentilskudd. Ny forskning viser at faren for blodpropp ikke er så stor som de trodde før når en bruker slike preparater. Noen hevder til og med at østrogen forebygger hjerte kar sykdom. Nei, det er ikke greit å ha det slik som du har det, ødeleggende for selvbilde og psyke er det også.. Føler virkelig med deg og ønsker deg en god dag:-)

    2. Jeg føler virkelig med deg,googler litt på nettet etter alternative metoder for en bedre overgang.Homeopati skal vist være bra,og helsekost har 2 produkt som må takast i lag det er noe bihonning gele og bi honning spør på helsekost du.Ellers har nuskinn et godt preparat,jeg har ikke prøvd det selv men det sies å hjelpe.Nuskinn får du ikke kjøpt i butikk men jeg kan formidle det til deg om det er ønskelig å prøve

    3. Vi damer har for lavt selvbilde, mennene er nok glad i oss som vi er og ikke for en overgangsplage eller en ekstra bilring. De er jo ikke helt perfekte de heller. Så la han elske deg for den du er

    4. Du har det tøfft nå skjønner jeg. Kan trøste deg med at drømmemannen helt sikkert er like glad i deg fortsatt. Og svette og varme og klamme er jammen meg gubben min rett som det er også :))
      Vi er altfor strenge mot oss selv vi damer, skal alltid se flotte ut og være perfekte. Men vi er mennesker vi også. Du kommer deg gjennom dette også – det er jeg sikker på.

    5. Grete: Takk for det. Ja, det går visst over .. men leste just at hetetokter varer fra seks mnd. til ti år!! Og selv om ingen sier jeg er i den siste kategorien her så har jeg en tendens til å havne der en blir ramma mest og lengst og hardest. Jeg trodde faktisk ikke dette her kunne være så ille. Skulle aldri klaget over menssmerter o.l. om jeg visste hva jeg hadde i vente når de var vekk!!

    6. Det er slike dager jeg kaller meg sjøl for rev åte og ber familien like godt slenge meg ut i skogen med det samme 😀 men det går over, må bare grave oss litt ned i selvmedlidenheten en stund og så be om hjelp til å bli gravd opp igjen.
      Ønsker deg en bedre dag etterhvert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg