.. og plutselig var det en ny dag!

God morgen der ute. Jeg har allerede kjørt min sønn til Kjevik. Han skulle til Bergen og hilse på arbeidsgiveren sin. Rederiet som har tatt han inn som lærlig. Rart. Min “lille” sønn liksom. Men jeg er kommet over det der at det er skummelt å sende han ut i den store verden aleine. Han klarer seg bra. Og etter å ha hatt ungen aleine på cruise (utplassering i forbindelse med skolen) i 6 uker så har den der redselen gitt seg litt. Nå er jeg mest glad for at han fikk læreplass så kjapt og håper han vil trives med det. Foreløpig vet vi ikke når han skal begynne, han må vel bare bli ferdig med skolen i første omgang, men det er jo ikke så mange dagene igjen akkurat. Han hadde forresten en eksamen på 18 års dagen sin og kom hjem igjen med en sekser og en fem pluss. Han som såvidt hangla gjennom ungdomsskolen og gikk hjem når han synes læreren var teit!!! Det er tydeligvis håp for de aller fleste, bare de finner sin plass i utdanningsjungelen og kommer inn på noe de selv trives med.

Jeg er igrunnen dødstrøtt! Har vært det helt siden i går og det er en skikkelig nedtur å bli sånn bare fordi jeg har tilbragt en dag ute i arbeidslivet. Vel er det et skikkelig kjør der, alt for lite folk over hele linja og alt for mye press på enkeltpersoner. Jeg merker veldig forskjell på miljøet i forhold til hva det var tidligere, før jeg ble sykmeldt. Folk er sure og oppgitte og har liksom mista piffen på en måte. Trist, men det er vel sånn mange plasser. Bedriftene skal jo spare penger. Mest mulig penger! Slik at det blir litt mer å ta ut for aksjonærene, de dresskledde, som er innom på et styremøte sånn i ny og ne. Så da får ledelsen heller piske de produksjonsdyrene de har mest mulig istedenfor å ansette flere. Det resulterer jo til slutt i flere sykmeldinger og ikke fullt så lykkelige medarbeidere, men hvem bryr seg vel om det?

Skal på jobb i dag også. Siden det var helligdag på mandag så ble mine arbeidsdager forskjøvet litt slik at jeg likevel er de tre dagene i uka på jobb. Men i morra, da skal jeg være hjemme. Ser veldig frem til det og håper det blir en litt bedre dag enn den jeg hadde i går. Foreløpig skal jeg være 40% sykmeldt, sannsynligvis frem til ferien i begynnelsen av august.

Det er grått og trist her i dag. Bare 11 grader da jeg hadde min alt for tidlige kjøretur for et par timer siden. Synes nesten det var litt høstlig ute jeg og det er jo ikke sånn vi vil ha det nå!

Jeg sitter her og drikker en blanding av kakao og kaffi. Tenkte det skulle gjøre susen sånn at jeg våkna litt i det minste. Smakte ikke så aller verst heller faktisk. Jeg liker jo ikke kaffi, drikker det aldri, ikke en gang en halv kopp for syns skyld .. Kanskje det er derfor jeg er så trøtt alltid? ;o)

Er litt sløv til å svare på blogginnleggene og kommentarene deres for tia. Eller mulig jeg har vært sånn alltid? Jeg er jo ikke akkurat her for tilbakemeldingenes del, men har funnet ut at det er veldig koselig det også. Skryt og gode ord har alle godt av, og også litt medfølelse innimellom.

Denne vennelista mi er, av egen fri vilje, ikke er så lang at det gjør noe .. men dere som er der er helt spesielt utvalgte og jeg er innom rett som det er for å oppdatere meg litt.

Ønsker dere en fantastisk dag der ute. :o)

7 kommentarer
    1. Vera Lynn: Ja, det er en ting å være tidlig oppe, en helt annen ting og måtte ut av huset på den tia. ;o)
      Den nedskjæringa har vi vært gjennom her. Og det forsvant MANGE .. så en skal vel ikke akkurat klage heller, har jo tross alt en jobb. :o)

    2. Skal si du har vært tidlig i farten i dag….
      Jeg kjenner godt til din beskrivelse fra arbeidslivet, for vi har vært igjennom noe lignende selv. Sparing av penger betyr som regel at noen mennesker må slutte, selv om det blir bedyret at det ikke skal skje. Å ha sparekniven svingende over hode eller halsen tar på kreftene… krefter som skulle ha vært brukt til å gjøre jobben. Jeg er glad for at ting har roet seg hos meg, og jeg fortsatt er her :o))
      Så fint at sønnen har fått seg lærlingplass, gratulerer :o))

    3. God morgen.Jeg sitter her og tenker på ossmidt i livet damer,overgangalderen:)jeg tror att en av ondene vi blir velsignet med er å være trøtte,mye nattesvette gir dårligere kvalitets søvn om natta,svie og kløe på edle deler kan gjøre gud og enhvermann gall ikke noe godt å sove på det heller.Jeg begynte med østrogen og fikk et bedre liv,desverre begynte jeg å gå opp i vekt og det ville jo ikke jeg så eg droppa tabletten.Resultat ble masse plager igjen og dårlig nattesøvn,hadde noen tabletter igjen og livet ble straks bedre+noe gel til det der nede så sov eg som et barn i natt:))jeg her skjønt det slik att du også sliter med forskjelligt,har du tatt det opp med legen din eller apoteket og fått noe for plagene?
      Ellers er det flott att din sønn har fått lærlingplass,ikke noe er bedre enn å se att barna kommer seg videre i livet

    4. Før jeg ga helt opp prøvde jeg meg to måneder i jobb mot min fastleges råd. For å si det mildt det gikk ikke særlig bra. Håper bare det går bedre enn deg, men om det blir for tøft vær litt snill med deg selv før det går skikkelig galt.

    5. God morgen 🙂 Samme været her også. Du må ikke gå på for mye på jobb nå da, kanskje du skulle trappe ned litt igjen hvis det føles litt mye? Ønsker sønnen lykke til, blir nok flott med lærlingeplass på sjøen :))

    6. Oi, du har vært tidlig på an du da, her i Bergen er det også grått idag og jeg lengter etter sommeren! Har også en sønn som skal begynne som lærling til høsten men han skal ikke ut i verden da, men spennende og nytt er det lell.Ønsker deg en fin dag:-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg