Blaud, blaudere, blaudest ..

Himmelens sluser har åpnet seg, og ingen der oppe finner stengekrana! Skulle tro det var en og annen avdanka rørlegger, eller i det minste en handyman, der oppe. Men nei, de må tydeligvis ha glemt sine gamle kunster og sitter der over skyene og ser ned på oss. Tenker som så at det er jaggu ikke så verst å være her oppe likevel, for over skyene er himmelen alltid blå vettu. Det har jeg jo lest en plass, og da stemmer det sikkert. Selv om det sannsynligvis ikke var i Bibelen det sto.

Helledussen nå holder det med vann fra oven for en god stund. Spesielt for meg, og sikkert for de aller fleste andre her også. Vi hadde et aldri så lite solglimt her just. Åh, Gud så deilig det var. Jeg så jo med en gang for meg at denne helga ble flott likevel. Men så var det slutt. Det var bare for å gi oss noen falske forhåpninger, for at vi ikke skulle gi helt opp ..

Vi skal vestover i helga. Besøke ei barndomsvenninne av meg på Varhaug. Turen bort hadde vi tenke å ta via Nordsjøveien, ta oss god tid med mange fotostopp. Ja, jeg hadde iallefall tenkt meg det. Drømmemannen, bil og god tid det er vel tre ting som ikke helt passer sammen. Men jeg kunne jo lokke med en romantisk tur langs ei eller annen forblåst vestlandsstrand. Mens jeg kikka på omgivelsene gjennom linsa kunne han kikke på meg ..  For det er vel ikke noen overhengende fare for at det er så mange fjonge, slanke bikinikledde piker langs strendene enda. Dermed får han bare ta til takke med det han har. Med klær på vel og merke. Iallefall på denne turen.

For første gang i mitt liv hadde jeg tenkt meg en tur opp til Preikestolen. Drømmemannen har vært der en gang før, min sporty venninne opptil flere ganger. Ho har sikkert minsta tellinga for lengst. Jeg har aldri vært der, men om været fortsetter som dette så blir det ikke noe denne ganga heller. Nei så sporty gidder jeg ikke være!

Noe som derimot blir noe av er en konsert på lørdagskvelden. Vi skal på Beth Hart konsert i Egersund. Hadde jo ikke gjort noe om det var oppholds og fint vær da heller ..

ALT er faktisk mye bedre når været er fint!

2 kommentarer
    1. Enig med deg, alt er bedre med litt sol.
      Vi fekk et lite gløtt av sol på tuen, jeg heiv av meg på overkroppen, det var nok for rørleggerne der oppe, de slo av sola og slo på krana, beklager hihi

    2. dette hørtes ikke særligt ut nei,det er heldigvis opplett hos oss,tåke i fjella og skyer men det er tørt.Ikke noe trøst for deg akkurat da,men jeg håper alikavel att du får en fin tur

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg