En forferdelig stitsom dag

Åh! Denne dagen har vært utrolig laaaaaang. Trodde liksom aldri arbeidsdagen skulle ta slutt. Har vondt i hodet, sus i ørene og er helt utslitt. Grunnen? Tja, tror ikke det er fordi jeg ikke takler dette arbeidslivet, men jeg ble flytta på i dag. Den rolige, koselige, stille plassen jeg fikk da jeg returnerte måtte bare en annen ha. Sa han. Han andre. Og jeg er ikke akkurat den som går inn i en diskusjon for en jækla skivepult, iallefall ikke nå som jeg på en måte føler meg som “den nye”. Som den lydige dama jeg er flytta jeg meg uten for mange protester .. og jeg visste jo at det etter all sannsynlighet ville gå som dette her.

Jeg har ikke lyst å være den sære, vanskelige. Men jeg har ikke lyst til å bli så gåen etter en dag på jobb heller. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Jeg sa ifra til sjefen min før jeg begynte å jobbe, og det var klart, han skulle legge alt til rette for meg. Jeg kunne få det som jeg ville, bare jeg kom tilbake. Hørtes flott ut, eller hva? Verre å få det til når det skal praktiseres .. For ingen av de andre som sitter der i kroken har fått beskjed om hvorfor jeg helst skal sitte der. Jeg blir sett litt rart på. Som en inntrenger. Det er ikke spesielt morsomt egentlig.

Åpne landskap skulle ikke vært lovlig! Det er alt for mye støy og ståk og uroligheter rundt en. Iallefall for meg og den virkelig plagsomme øresusen jeg har opparbeidet meg det siste halvåret. Den har jo vært der i årevis, omtrent 15 år eller noe sånn, men i det siste så er det blitt ganske uutholdelig. Skulle ønske det var noe å gjøre med det. Men det er det ikke. Annet enn å ta hensyn til det. Men det hjelper jo ikke at jeg forsøker å ta hensyn når det er så mange andre det også involverer for at jeg skal få bedre dager.

Og hvem bryr seg egentlig om meg på den arbeidsplassen? Sannsynligvis ikke så mange ..

Jaja, det var ukas sutremail. Nå er det helg, og sannsynligvis den mest velfortjente helga jeg har hatt på lenge. Åh! Det er iallefall deilig å tenke på at jeg ikke skal på jobb igjen før til tirsdag ..

3 kommentarer
    1. Grete: Ja det ble litt dumt dette her. Men skal se hvordan det blir de kommende tre ukene, og om jeg ikke blir bedre, eller ikke får en litt mer rolig plass, så skal iallefall ikke jeg øke arbeidsprosenten noe videre før jeg MÅ.
      I går var det ikke noe greit å være meg .. selv om det ikke er jobben jeg sliter med. Bare ståket rundt meg som gjør at øresusen slår til på full guffe! Og det kan jo dessverre ikke jeg noe for. Om det fantes en “av-knapp” kan du være sikker på at jeg hadde funnet den for lengst og kvitta meg med dette her.

    2. Vet du nå ble jeg lettere irritert her, klart du skal ha den plassen, det var jo en av forutsetningene for at du skulle klare å komme tilbake i jobb. Dette synes jeg ikke du skal gi deg på!!

    3. Huff.. det hørtes ikke noe kjekt ut!! Arbeidsgiveren har visst taklet det på en ganske klønete måte synes jeg… Vi sitter også i åpent landskap. Jeg tirves med det, men har ikke problemer med å se at det kan være vanskelig, særlig når man er plaget med øresus som du er. Har dere ikke stillerom, eller kontorer som noen kan bruke? Det har vi, så av og til kan vi ta en dag eller noen timer inne på et lite kontor….. Og stillerom hvor man tar telefonsamtaler så det ikke blir så mye bråk ute i landskapet..
      Håper du får en fin helg iallfall!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg