Dagen for planlegging

Ja her sitter vi da. Drømmemannen og jeg. Med hver vår pc i fanget, i hver vår drømmeverden på en måte. Han planlegger neste Cognac Klubb som vi skal være vertskap for, jeg planlegger hagen .. helt alminnelige sysler på en dag som dette. 17. mai. Hmmm .. mulig vi er blitt litt snåle på våre gamle dager .. og om jeg nå hadde fortalt hvordan drømmemannen planlegger dette arrangementet så hadde det hørtes enda verre ut. Derfor dropper jeg det.

Jeg planlegger som jeg pleier, oppe i hodet bare. Her er det ikke noen skjema, budsjett og fremdriftsplan. Jeg er nok litt mer sånn etter innfallsmetoden igrunnen. Kanskje nettopp derfor hagen ser ut som den gjør? Hmmm .. ja altså, jeg gidder ikke gruble mer på det der utsagnet ..

Nå gjelder det mest bedet bak grillbua altså .. og litt resten av tomta i samme slengen muligens, det er jo bare helt naturlig, det henger jo ganske naturlig sammen vil jeg si. Innimellom tar tankene en tur ut på hytta, for der må det jo også plantes litt før vi skal flytte ut. Selv om jeg hadde en plan i år om å frakte med meg de store ampelene ut dit når vi inntar sommerparadiset vårt. Her dør de jo bare av mangel på vann, eller så drukner de om værgudene er litt imot oss denne sommeren også. Hvordan jeg nå skal få de med meg, tja, finner vel på et eller annet innen den tid. 

Flekken bak grillbua, det var den jeg skulle konsentrere meg om nå. Den har liksom ikke blitt så veldig prioritert. Har putta ned en busk og en blomst hist og pist, noe er vokst seg stort og passer absolutt ikke der det står lengre .. andre ting er forsvunnet. Dødd ut eller spist opp ..

Jeg hadde store planer med den hagen her. Men de forble på en måte inni hodet mitt, sammen med alle de andre planene og drømmene som sviver rundt oppi der. Og det er ikke få skal jeg bare fortelle deg! Rart det ikke snart blir fullt der oppe! Og om det i tilfelle ble fullt, hva hadde skjedd da? Hadde en plan blitt pressa ut og satt i kraft sånn helt av seg selv, for at en ny en skulle fått plass? Det hadde kanskje ikke vært så dumt .. om kapitalen for å få gjennomført det samtidig havna på kontoen min. ;o)

Alt ligger til rette for at denne hagen kunne vært fantastisk. Formen, høydeforskjellene, størrelsen. Det er bare eieren som ikke helt får det til .. eller har råd til å sette drømmene ut i livet. Det er en enorm avstand fra hodet mitt til jorda i hagen, nesten uoverkommelig innimellom. Selv om det blir putta for tusenvis av kroner ned i denne jorda hver eneste vår så det blir liksom ikke helt som jeg hadde sett for meg likevel. Merkelig så vanskelig det kan være noen ganger!

Runde stein hadde vært tingen. For å lage et litt mer steinbed på en måte. Det er jo flott! Men runde stein ligger liksom ikke slengt sånn tilfeldig rundforbi. Alt kan jo kjøpes for penger, men når slike stein koster fra 199.- pr. 20 kilo .. da begynner vi å snakke kapital! Iallefall om de skal stables litt inntil veggen, der det er umulig å få ting til å gro, eller litt uheldig å legge jord.

I går ramla jeg over en annonse på finn. Gratis stein mot henting. Fine runde stein som passer i hagen. Men de ligger i en kjeller!!? Har kontakta mannen, og avtalt at det kan hentes mot nærmere avtale, etter 17. mai. Hurra!! Likevel lurer jeg litt på om dette her er noe lureri. Hva gjør en hel haug runde stein nede i en kjeller liksom? Det er halvannen times kjøretur herfra til den der kjelleren, så det er jo litt kjipt å få en bomtur også.

Men selvsagt kan det jo være at jeg bare var heldig denne ganga. Og litt bæring det har jo ingen vondt av! Iallefall ikke drømmemannen og den halvvoksne sønnen min .. ;o) Så om et par dager drar vi nok på tur med tilhenger og sønn for å hente dette her.

Og joda, jeg har nå tenkt å ta i et tak jeg også! Selv om drømmemannen mener jeg må ta det litt med ro .. Usj!! Jeg liker igrunnen ikke å bli så gammel at jeg må ha spesialbehandlig. Jeg vil heller stå på som jeg alltid har gjort, og håpe at det går greit denne ganga også .. Jeg har jo aldri behøvd å ta sånne hensyn før!

Bildet fra annonsen var iallefall flott! Så om steinene til forveksling likner på dette så vil jeg jo si at jeg har gjort et kupp! Så kanskje den hagen jeg har sett for meg i det fjerne ikke er fullt så fjern lengre.

;o)

4 kommentarer
    1. Enig med Grete,krysser fingrane for att du har gjort et flott varp:))du kan jo bli med og se kor store steinane e før du bestemmer deg for om du kan hjelpe til med å bære:))kanskje det er mulig å bruke trillebåre også.Gleder meg til å se hva dere får ut av turen,lykke til

    2. Store runde stener i hagen hadde blitt flott 🙂 krysser fingra for at du ikke får en bomtur.
      Hage kan fort bli dyrt ja, jeg tar det pø om pø, og som jeg har sagt før, mye billige stauder om høsten :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg