Mandagen kom litt kjapt

Har ikke vært helt i form de siste dagene. Feber og vondt i magen. Tror snuppa klarte å smitte meg før jeg fikk levert ho tilbake til mamma’n. Men det må vel snart gå over .. Sov svært dårlig i natt, så nå gav jeg opp rett og slett. Enda drømmemannen ligger igjen der nede.

Vi har jo fri i dag, begge to! Det var den koselige hyttelanghelga vi skulle hatt vettu .. som igrunnen regnet vekk. Men i dag ser det foreløpig flott ut. Blåser litt, men er sol og blå himmel. Det var det forsåvidt i går ettermidag også, så vi fikk gjort en del ute i hagen utpå ettermiddagen og kvelden.

Bikkja har også litt mage- trøbbel. Vi kjøpte nytt fôr til ho, sånn skikkelig dyre greier på zoobutikken og ho tåler det tydeligvis ikke. Iallefall har ho vært ute hver natt, om vi har hørt ho da. Det er dessverre litt lite lyd i dette dyret bortsett fra den pipinga og snakkinga sånn til vanlig. Å si ifra når ho skal ut, det er en sjeldenhet. Normalt går ho bare til døra og vimser rundt litt der så er det opp til oss å se det liksom. Ikke alltid like lett om nettene, eller når vi sitter oppe, og døra er nede! Likevel er det sjelden at ho gjør fra seg inne, men det har altså skjedd to ganger den siste uka. Æsj. Det er ekkelt!!

I går fikk ho bare brød med leverpostei. Vi må nok tilbake til hundematen de selger på Felleskjøpet igjen, selv om ho ser ut som om ho er drittlei av det. Noen ganger går det dager mellom hver gang ho spiser, men sånn har ho alltid vært. Middagsrester tåler ho heller ikke, så det er jaggu ikke lett dette her.

Ønsker dere alle en flott mandag! Og lykke til med strykinga alle dere som har bunadskjorter, og annet fintøy, som må strykes til 17. mai.

:o)

9 kommentarer
    1. Fantastisk nydelig hund! Til tross for avføring inne. Jeg syns også det er utrolig ekkelt, og min drømmemann tar det “med glede” for meg, men så kan det jo skje at bikkja har blitt dårlig etter at han forlater huset … jaja, men det er en sjeldenhet da!
      Koselig blogg du har, lagrer deg i mine favoritter. Er svak for Kristiansand også, har familie der, så da var det ekstra kos at du kom derfra. Fant deg forresten via Siven sin.
      Titter innom igjen.
      Gry

    2. Min liker heller ikke å bytte for, han må trappes ned og så trappes opp ved at vi blander litt nytt i det gamle foret og øker for så å minke på gamle foret og øke på det nye. Det fungerer for oss:)

    3. Hund med dårlig mage er ikke noe særlig. Jeg er “livredd” for at Lucas skal bli dårlig så han får bare tørrfor. Hvis det er Labb du bruker til vanlig, kan du jo bytte til annen smak. Lam & Ris hvis du bruker Kylling eller vice versa. Du kan også prøve med Appetitt fra FK, som inneholder større andel animalsk fett og smaker derfor mer/bedre enn Labb. Går fint an å blande med Labb. Jeg bruker Appetitt selv, og er veldig godt fornøyd. Litt dyrere enn Labb, men billigere enn andre dyrere merker.

    4. God morgen 🙂 Uff magetrøbbel og uvelhet er ikke godt. Så hærlig bikkje 🙂 Jeg har bare disse to kattene mine jeg da. Det er noe annet med hund ja. Har hatt hund i mange år igjennop oppveksten, og jeg er like tussete den dag i dag etter hunder. Bror min eier 3 av ymse slag, så det blir en del kosing der borte. Ønsker deg en god bedring og fin dag videre 🙂
      Blogger klemz Sissel

    5. Da vi reiste på hyttetur i påsken kjøpte jeg nytt for, litt ekstra næringsrikt så vi slapp å ha maten framme hele dagen, ja da veldig gøy det med vover som skulle ut på do heile tida :/ Nei jeg tror ikke slikt for er for alle, passer nok best for “arbeidshunder”

    6. Håper du kommer deg snart, slike forsommer forkjølelser kan være veldig irriterende og langvarige, her er yngstejenta forkjølet, godt ho ikke kom opp i skriftlig eksamen.
      Stakkars voven 🙁 våre to tåler heller ikke de helt store forandringene i foret, og det dyre har jo en tendens til å være veldig næringsrikt, ergo skal de ha mye mindre for. Vi pleier å alternere mellom ( evt. blande) felleskjøpet sin labb og pedigree pal, slik går de ikke lei.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg