Edderkoppskrekk og middagsgjester

Her skinner sola og dagen er foreløpig litt sløv for min del. Drømmemannen er allerede ute og skrur litt på terrassen. Mens jeg er helt svett i ørana, for her går skravla i ett! Full oppmerksomhet hele tiden takk! Jeg hadde definitivt glemt hvordan det var å ha en toåring i huset hele døgnet, flere dager i strekk! :o)

I går passa vi begge barnebarna. Hadde en trilletur i byen og spiste lunsj på kafe. Minstemann sov hele tiden. Og det smitta over på Adriana da vi kom hjem og den yngste ble henta av mamma’n. For da sovna ho mens jeg skrudde sammen Ikea-hylla. Klokka var bare 16.30 så jeg hadde jo sett for meg den natta med en våken, sur unge. Forsøkte alt for å våkne ho, snakke, riste litt i ho, støvsugde rundt ho .. Til slutt bar jeg ho inn på badet, vaska ho og skifta til pysj for deretter å legge ho i senga. Ikke livstegn omtrent. Men ho pusta jo heldigvis. ;o)

Tre timer etter var ho lys våken! Dermed ble det en litt sein kveld på snuppa som var i seng rett før 22 igjen. Heldigvis sovna ho. Ho har plutselig fått panikk for edderkopper, maur, fluer og andre småkryp. Så ho trodde tydeligvis de var oppi senga hennes. Ho skulle ligge i mormors seng! Og sånn ble det. Til vi la oss og ho ble flytta. Litt slitsomt dette her ..

I dag morges fikk vi beskjed om at ho ikke skulle sove i den senga mer. Iallefall måtte senga stå helt inntil mormors seng. For borte i kroken der var det edderkopper. Åfysjameg. Så til kvelden blir det litt ommøblering – igjen.

I dag kommer svigers og drømmemannens døtre til middag. Så siden jeg har lovet snuppa å bake noe blir det eplekake med is til dessert. Fikk en sms fra svigermor om ho kunne ta med seg ei ostekake som ho hadde laget til i dag, og selvfølgelig kunne ho det. Nam, nam .. ingen her i huset som skal telle kalorier i dag jaffal. Her skal vi bare kose oss og stappe inn! ;o)

Adriana er kjempesjalu! Får se hvordan det går når Filip, barnebarnet til drømmemannen, kommer igjen i dag. Det slår ikke ut i at ho er stygg med han på noen måte, men ho kneger seg alltid inntil den som holder han. Aller helst ville ho ha presset seg inn mellom oss. Samtidig synes ho det er kjempestas, da vi var i byen trilla ho vogna og så nesten ut som ei stolt storesøster. Men ho ville ha både tåteflaske og sutt .. for det hadde han. Men der gav jeg ikke etter!

Sikkert ikke så lett å måtte dele oss med noen. Spesielt ikke når han vokser til og ikke bare er en liten bylt som ligger still og sover. Nå gjør han jo mer av seg, og det var da det begynte å bli litt konkurranse her, ja rett og slett litt skummelt sett fra en toårings øyne ..

Ha en fin søndag! :o)

4 kommentarer
    1. Det var en grunn for att jeg bare ville ha ett av min datters barn alene i natt:))vesle Emma kan trenge litt kos uten veslebroren ett døgn så barna ble plasert hos hver sin bestemor:))
      Og fruen selv vart forvist til en madrass på gulvet for prinsessa skulle ligge i senga til bestemor

    2. Måtte le litt av det siste du skrev, husker godt da jeg fikk mi yngste da var jo ho eldste ikke helt fyllt 2 enda og det tok ikke lange tida før ho sa “kan du ikke bare legge fra deg den derre ungen” hihi og ho måtte bæres opp og ned trappene for det klarte ho jo ikke lenger, heldigvis gikk det over raskt men slik er det når man plutselig må dele 🙂
      Ønsker deg en flott dag med mye godt :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg