Fuckings Ice

Åh, jeg er så forbanna!! Her betaler vi hele året, for en internettforbindelse vi skal bruke på hytta toppen 8 til 10  uker .. og så når vi kommer ut dit så funker jo selvsagt ikke den jævla dingsen!!!!! Er det mulig?

Ice averterer både her og der og skryter seg selv opp i skyene. De er de som har best dekning i hele landet! Omtrent inn i hver eneste lille avkrok rekker de. Men hos oss som ligger på en topp med fritt utsyn til alle kanter omtrent, og ifølge Ice selv skal vi ha svært god dekning, nei der skjer det stadig noe tull med utstyret de leverer!

I fjor da jeg tegnet dette her var vi uten forbindelse hele pinsa. Joda, for en eller annen faen der inne hos Ice hadde glemt å aktivere boksen før de sendte den til oss. Og i pinsa, da var det jo ikke en levende sjel der som kunne hjelpe oss via telefonen. Sånn var det nå også ..

Det var samme feilen denne ganga også. Boksen måtte aktiveres. Jeg spurte om det var meninga at den måtte det hver gang den hadde stått ubrukt en stund, men det var det ikke .. Likevel kunne detnjo være lurt å sjekke det før vi reiste ut neste gang. Jaha! Der har vi det. Dermed må vi altså huske å dra med oss denne dingsen frem og tilbake til øya, bare sånn i tilfelle det er noe galt med den hver gang vi trenger den! Enkelt og greit!

Dessuten, for at de i det hele tatt kunne få restarta faenskapet, så måtte de ha et HEX nummer som står bak på selve boksen. Et nummer bestående av tall og bokstaver i skjønn forening, i sånn ca. 5 punkts skrift! Ikke et normalt menneske over 40 kan se hva der står! Ikke engang med briller. Om det der nummeret er så livsviktig, hvorfor kan det ikke i det minste lages på en måte som gjør det leselig?

Åååh! Det var dagens utbrudd! Og jeg tror det hjalp litt også .. ikke skjelte jeg ut den stakkaren hos kundeservice heller. Men forholdt meg rolig og saklig hele samtalen gjennom, sånn tilnærmet jaffal.

Men tror du jeg fikk en aldri så liten unnskyldning forresten? Eller et lite plaster på såret sånn som en måned eller to gratis for at de leverer noe som ikke funker når vi trenger det? Neida. Ikke et ord!! Det kaller jeg kundeservice det!

7 kommentarer
    1. hihi godt vi ikke er kvitt deg :)) jeg tenkte på deg senest i dag tidlig faktisk, jeg har jo vært borte i påska sjøl og har ikke væt så mye på nett, men nå som jeg kom hjem merket jeg at du ikke hadde vært på i det hele tatt, godt det “bare” var nettet da 🙂

    2. Grete: Nei vi har hatt alt annet enn frost her kan du si!! Alt har vært helt perfekt, bortsett fra nettforbindelsen da. Ikke det at vi ikke hadde godt av å være frakoplet en stund, og jeg savna det ikke heller. Mulig det var mer irriterende for de to på 17 og 18 vi hadde hos oss. Men det er noe med det der at en helst ser at det funker det en betaler for! Og at det funker når vi vil. Har forsøkt Netcom tidligere, og det var så sykt treigt at jeg ikke gadd å logge meg på engang .. Men nå har vi jo router og trådløst og hele pakka, vel og merke når det ikke streiker da. ;o)
      Ja det var nok litt av forklaringen på stillheten herfra. Så dere var altså ikke helt kvitt meg enda!!

    3. sisselfish: Hørtes ikke galt ut! God tur! :o) Jeg skal på møte med arbeidsgiver og nav og hele pakka i morra. Gleder meg ikke akkurat, men det skal bli godt når det er over.

    4. He he 😀 uff unnskyld meg men nå måtte jeg le, trodde du skulle fortelle at du hadde frosset inne i påska så var en annen type is/ICE :)) men her kom altså forklaringen på stillheten fra sørlandet.
      Forstår frustrasjonen, forsøkte Telenor trådløs i båten midt i bergen sentrum en gang uten å komme på nette 🙁 da kjøpte vi ICE og har hatt god dekning stort sett over alt. Så fordeler/bakdeler med alt.

    5. Nei lett skal det ikke være he he. Har kommet meg på thon hotellets nettverk her på gardemoen, så stikker jeg til Hellas i morgen tidlig. he he he ikke noe krøll med netverket her.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg