Venter på drømmemannen ..

Så er det snart påske og avgårde på hytta. Bare drømmemannen kan få somla seg hjem etterhvert. For vi må nemlig handle litt på veien også. Typisk å utsette det helt til slutt! Men nå ble det bare sånn .. igjen. Det er nemlig ikke bare mat vi må ha, men også et nytt blandebatteri til kjøkkenet. Vi har jo igrunnen ikke innlagt vann, bare til veggen, men .. allerede da vi hadde cisterne hadde vi pumpe og blandebatteri og jeg nekta å gå tilbake på dette for å hente vann ute. Men altså, det er bare kaldt vann i krana. Akkurat som om det hjelper om jeg får en kontroll ..

Været er ikke helt toppers i dag. Den blå himmelen mangler, men det er stille og tålig varmt ute. Ikke verst bare det! Får håpe det fortsetter i det minste, for jeg må jo ha ut alt av sengetøy og madrasser og hele pakka i leting på mus i resten av soverommene. Æsj. Ser ikke frem til det akkurat.

Ellers er beina litt lettere på en måte. Så jeg krysser fingrene for at den massasjen hjalp en smule og at jeg merker enda mer etter neste gang. Det hadde vært deilig om det kunne blitt holdt i sjakk i det minste og at jeg slapp å gå rundt med noen hovne greier som omtrent skvalper når jeg beveger meg. For sånn føles det innimellom!

Jeg får vel bruke timene til drømmemannen kommer hjem på noe fornuftig i dag. Pakke litt og sånn. Slik at det ikke går så mye unødvendig tid før vi kommer oss ut av huset her i det minste. Dessuten må jeg visst gjøre litt reint i kjellerstua, bikkja er kommet i en særdeles kraftig snøssperiode så etter natta ligger det store dotter etter ho både her og der. Veldig fint i kombinasjon med sofa i sort ullstoff!! Selv om jeg ikke kan legge skylda på at ho har vært i sofaen så er i allefall hårene der.

Stakkars Zenta, ho har vært litt syk i natt. Magetrøbbel. Og det er min feil. Ho fikk et kraftbein i går, og jeg visste jo at det kom til å gå sånn. Ikke det at ho har gjort fra seg inne, for det skal mye til før ho gjør det. Men ho har vært ute tre ganger i natt. Og ho maser ikke akkurat så veldig heller. Neida, ho står bare foran døra og piper litt. Helt stille for seg selv liksom. Kan jo ikke forstyrre matmor når ho sover vettu. Men jeg sover tydeligvis veldig lett, så jeg våkna og var ute ved døra før jeg helt skjønte hva som skjedde. Akkurat som da ungene var babyer og grynta litt i søvne. Det aller beste er å bare la bikkja holde seg til det vanlige tørrforet, eller blande litt forsiktig med middagsrester i. Da er vi på den sikre side. Men så er det det da, at jeg synes ho fortjener noe annet innimellom .. og ho er jo overlykkelig når ho får noe annet enn de kjedelige, tørre, knottene.

Men nå er det altså snart ferie noen dager. Også for karrieremennesker og de som har vært på jobb disse første dagene i påskeuka. Mine dager flyter jo litt i ett på en måte her, så jeg gleder meg ikke sånn som jeg tidligere har gjort over påskeferie og fridager. Men jeg gleder meg til å være sammen med drømmemannen noen dager i strekk, gleder meg til å ut i båten og håper været blir fint så vi kan fyre opp i stampen der ute for første gang i år.

Fredag kveld skal vi til byen igjen. Men bare en snarvisitt for å gå på kino. Varg Veum. Kan jo ikke gå glipp av han. Selv om filmene er litt like alle sammen så er han fortsatt like deilig å hvile øynene på han der godeste Trond Espen Seim.

;o)

5 kommentarer
    1. God morgen 🙂 Ønsker deg en fin tur ja, har tenkt å kjøpe filmen når den kommer på DVD siden jeg samler disse filmene så blir det ikke kino på meg nei…
      Blogger klemz Sissel

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg