Årets jomfrutur i båten og en tur innom hytta



Så har vi såvidt begynt årets båtsesong. Og det var bare helt hærlig! Sol, ikke for mye vind og ikke så alt for galt med bølger heller. Selv om mitt lille barnebarn synes det til tider var litt skummelt og ville mormor skulle skru av bølgene. Men ho forsto visst etterhvert at selv mormor ikke kunne klare det.

Vi hadde oss en dagstur ut på hytta for å se hvordan der sto til. Fikk brent opp endel kvist og rask som vi kutta ned i fjor sommer. Hadde med pølser og pølsebrød. Helt enkelt rett og slett. Bare drømmemannen, barnebarn, meg og bikkja.

Kan ikke skryte på meg å ha åpna hytta for sesongen. For så langt kom vi ikke. Der inne er det studd med hagemøbler og alt er bare kaos. Men jeg regner med at det blir gjort noe inne til uka. Det eneste jeg fikk ut nå var to døde mus og den store utesalongen. Eller, mannen fikk ut musene, jeg resten. Noe måtte vi jo ha å sitte på og da kunne jeg jo likegodt ta ut det som ruva mest der inne.

Kan ikke fordra når vi har hatt mus inne! De kommer via kjøkkenvifta tror jeg. Det er iallefall gnagd hull på kanalen til vifta de gangene vi har hatt besøk i løpet av vinteren, og dette er altså andre året. Men det er noen år siden sist nå da. I selve vifta lå den ene, og stinka som fy, den andre lå av alle plasser under dyna i vår seng! Æsj. Jeg gruer meg til å ta ut alt. Regner med at vi kommer til å finne flere. Åh, det er så sykt ekkelt der en rister opp i et teppe eller fjerner ei pute .. og ut skvetter det ei tørka mus!!!

Tre båtplasser fra vår båt lå denne og vaka i vannskorpa. Ei stor tresnekke som egentlig så ganske velholdt og fin ut, om en ser bort fra en sånn liten bagatell som at den lå på feil side av overflaten da. Nå var den riktignok litt grodd av sjøgress og tang, men den så litt for ordentlig ut til å bare kastes vekk på dette viset. Kanskje på tide å ta seg en tur å kikke til båten og du ikke har gjort det tidligere i år? Må være skikkelig kjipt å møte dette synet når en kanskje tror en skal ta seg en liten tur på sjøen ..

Dette var altså dagen i går. Barnebarnet har vi levert der ho hører til nå, etter å ha lånt ho fra i går formiddag. Vi avsluttet med en tur i skogen med bikkja i dag. Ho er i trassalderen nå, ungen altså, og ikke helt lett alltid. Merkelig at noe så smått og skjønt kan være så sykt irriterende og sta!! Men det går jo over etterhvert, blir erstatta av en enda verre trass neste gang, og sånn fortsetter det. Hele livet på et vis. Eller iallefall til ho flytter hjemmenfra .. på en måte er jeg jo litt glad for at det ikke er meg som skal slite med dette her hver dag fremover, og om ho likner mora si så blir ho ikke av den letteste sorten. Men denne ganga kan jeg jo bare levere krapylet der ho kom fra om det blir for ille .. ;o)

 

5 kommentarer
    1. Tror en kommer lengre om en har litt egen vilje innebygd alt fra barnsben av, det er bare det at det blir litt slitsomt for de rundt mens det stormer som verst. Ho her er just begynt å prøve den ut .. :o)

    2. Tar heller trassalder en daude mus 🙁
      Flotte bilder, kapteinen er snart ferdig med båtpussen her, men vi jentene koser oss på hytta i Åvik :))

    3. Du for en flott dag,sukk en aldeles nydelig blå himmel:))vår er grå enn så lenge.
      Barnebarna erlivets desert,og ja jippi vi kan levere dem fra oss når vi vil h hi,min to er herlige ja men jammen veit dei ka dei vil ja ikke mye vits i å si nei:))
      2 mus inntørket du får være glad det ikke er mer,jeg må ta alle her i huset min drømmemann ser bare dumt på meg om der finnes mus i fella.
      Har tatt en død og 2 levende i vinter fysj og fysj ja jeg skalv da eg slo ihjel dei som levde.Og dei 3 tidligere årene har jeg tatt minst 150 mus i fella.
      Ønsker dere en fortsatt nydelig dag:))

    4. Kjempeflotte bilder. Litt missunelig her jeg sitter å ser på de flotte vårbildene mens her snør det og er vindfult og kaldt og lite som minner om vår, langt mindre utevær 🙁
      Nyt det flotte været dere har og en fortsatt kjempefin påske til deg og dine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg