God morgen i vårværet

Hurra, vinden har løyet! Det er helt stille, sol og sånn nesten blå himmel. Har ikke sovet noe godt, men det er jo helt som normalt da.. Sovner til denne her puta mi med jungellyder, fossefall, bølger og måkeskrik. Godt inni armkroken til drømmemannen. Så han, stakkars, hører jo også på disse lydene. Men han klager ikke. Det er faktisk ganske avslappende. Men det varer ikke så lenge, så er jeg våken igjen. Sto igrunnen sånn halvveis opp kl. 4, men sovna i stresslessen igjen ..

Turen i går har slått ut for fullt i vonde bein. Men jeg vet jo hvorfor de er sånn, og da er det jo ikke så farlig. Mest irriterende. Veldig irriterende. For hvor langt kommer du liksom på 20 minutter? Det var den tiden jeg skulle gå, ifølge legen, før jeg tok en pause med beina høyt. Det er bare helt umulig. Det rare er at de ikke er så hovne lengre, de undersåttene mine, bare vonde. Og man skal jo lide for skjønnheten har jeg jo hørt, så kan de bare holde seg sånn tålig tynne og normale i fasongen så skal nok jeg holde ut!

Planer for dagen? Tja, foreløpig sitter vi jo her da .. og dagen er enda ung. Har ikke så store planer for de første timene. Må på polet en tur for å hanke inn litt vin til i kveld. Vi skal i Cognac-klubben. Vin? Ja, du leste riktig. Vi drikker ikke cognac, og det er vel heller ikke noen som kan drikke det en hel kveld .. eller? Nei her er det bare snakk om smaksprøver og presentasjon av en flaske av de edle dråpene, og så går det over til å være en helt alminnelig fest.

Denne ganga skal vi være rett bortforbi her. Sånn cirka tre minutter å gå. Veldig greit. Og fra klokka 5 kommer det et lite innrykk av venner som skal ha et vorspiel hos oss. Vi velger jo selvsagt den plassen som er mest praktisk i forhold til hvor kvelden skal fortsette. Blir nok koselig skal du se. Selv om jeg enda ser på alt sånt som temmelig slitsomt. Det er liksom best å bare holde seg hjemme, alene, uten så mye styr rundt seg. Men jeg forstår jo at det ikke er så lurt i lengda. Det har nok gått alt for lang tid på dette viset allerede. Mulig hverdagen min hadde vært litt bedre om jeg hadde tatt meg sjøl i nakken for lenge siden, og menga meg litt mer med andre mennesker.

Jeg jobber med saken. Og denne uka har jeg jobba hardt med akkurat det! :o)

3 kommentarer
    1. God morgen, ja her blir det ikke cognac men er i grunn dopa nok som jeg er 🙂
      sitter her med farge i håret, så får vi håpe det blir bra til galleriåpningen klokka ett :))
      Ønsker deg en god aften med beina i været :0)

    2. God morgen.Sitter her og kjenner på dagen også,ser ikke ut som sola vil vie oss et besøk i dag heller,men det regner da ikke så jeg får ikke klage.
      Når det gjelder å menge seg med andre,lage til festligheter og være sosial tror jeg kan være litt problematisk for dei fleste av oss i lengden.Jeg liker godt å være blant folk men merker også att det er mer ett tiltak nå enn før,uansett så håper jeg att du får en hyggelig ettermiddag/kveld ilag med gode venner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg