Langtur i tjukkeste skauen

Så fikk jeg lufta vettet, den nye sveisen, bikkja og alt på en gang. Herregud som det blåser her! Sterk kuling er det visst, selv om jeg synes det kjennes ut som storm dette her. Velkommenskilt og fuglekasser ramler ned fra veggene. Blomsterpottene utenfor tar seg turer på egenhånd. Og det gedigne treet i hagen ser innimellom ut som om det har tenkt seg inn i stua mi. Det er nesten litt skummelt.

Jeg fulgte barnebarnet til barnehagen i dag. Sammen med mamma’n hennes, og det var like før ungen fløy avgårde nedover bakkene. Gikk sammen med dattera mi til jobben hennes. Og deretter fortsatte jeg og bikkja inn i skauen. Trodde jeg fant en liten snarvei der gitt, men med min stedssans så kunne jo selvsagt ikke det stemme. Neida, kom ut i helt feil ende enn forventet.

Kan faktisk være veldig spennende med en så fraværende stedssans innimellom. Jeg har fått mang en langtur på grunn av det. Og når det bare er lyst og midt på dagen så er jo ikke det så farlig. Ut kommer en jo! Selv om veien hjem kan bli i lengste laget noen ganger.

I dag ble det nesten to timers tur på oss. Opp og ned, med og uten sti å gå på. Bikkja har bada og rista seg selvfølgelig rett på meg. Rett etterpå klarte jeg å trø beinet ned i et gjørmehull. Så hjemturen ble litt surklete og fuktig kan du si. Masse trim har vi fått. Kanskje litt for mye for mine bein egentlig. Det kjennes iallefall sånn ut nå, her jeg sitter med undersåttene høyt og prøver å få blod og vann tilbake der det egentlig skal være.

Turområdet her, rundt Eigevannet, er rett utenfor døra vår. Så vi er kjempeheldige som bor så sentralt og likevel “midt” i skauen. Det er et fint badevann om sommeren, selv om jeg nok bare har bada her fire, fem ganger på disse årene jeg har bodd her. Jeg foretrekker absolutt sjøen.

Bildene er tatt med mobilen og derfor litt merkelige i fargene.

4 kommentarer
    1. Flotte vårlige bilder 🙂 så greit med slike turområder der man bor 🙂 Her blåste det også kraftig i går, i Stavanger holdt jeg på å miste veska i vinden og den er tung 🙂

    2. Det var voldsomt til vind,men det ser ikke ut som regn hos dere,du får være glad for det.Det var en flott tur og så nydelig turområde da,ja en kan virkelig være heldige med plassen en bor på:))

    3. Jeg også foretrekker saltvann. VIrkelig noen koselige bilder du hadde tatt, er nesten som jeg er med deg på spaserturen. Her også blåser det kraftig idag, og jeg håper på at noen trær (hos naboene) skal ramle overende. Noen stenger for utsikten og noen stenger for sola, så jeg vil gjerne ha de vekk. Nå skal jeg kose meg inne resten av kvelden sammen med gubben og ungen. Det blir kyllingvinger og TV kos regner jeg med. Deilig at det er to fridager foran meg. Ønsker deg og dine en super kveld og helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg