God morgen etter ei heller merkelig natt

Sol og tålig blå himmel her. Litt kaldt tror jeg, kjennes jaffal sånn ut her i stua. Varmepumpa er slått av. Er ikke det ganske naturlig i april? Det er jo snart sommer nå ..

Etter en veldig grei dag i går, ble kvelden ikke helt bra. Vet ikke helt hva som skjedde jeg, men hadde så vondt overalt at jeg holdt på å klikke. Ikke hjalp det med tabletter heller. Så natta ble ikke spesielt god den heller. På en måte har jeg sovet, men har kikka på klokka en million ganger! Håper det kommer seg litt utover dagen.

Det var godt å få hjem solstrålene mine iallefall. Eller hjem og hjem. De bor jo ikke akkurat her da. Bare nesten. Godt å høre at de hadde hatt en fin tur også. Bryllupsfest i to dager til ende. Sånn er det altså i Litauen. Helt annerledes enn her i landet gitt. Hadde igrunnen vært gøy å oppleve det der en gang. Da brudebuketten ble kasta havna den hos dattera mi .. men om det betyr noe får jo tiden vise.

Den minste her var vel ikke akkurat en skinnende stråle i går. Ho var sur som ei potte og drittrøtt etter reisinga. Noe mormor selvsagt hadde full forståelse for. Å reise er forferdelig!! Men å være på tur, når du er fremme til målet, det er helt toppers!

Det hadde vært tungt for besteforeldrene der da de reiste. Jeg kan levende sette meg inn i det. Tenk å bare se barnebarnet noen få ganger i året da. Det hadde vært forferdelig. Jeg er sjeleglad for å ha dem så nærme. Får bare krysse fingrene for at det fortsetter. Skjønner jo at de ikke kan bo i samme huset alltid, men sånn i umiddelbar nærhet hadde vært best. Iallefall i samme bydel .. Hadde jeg bar vært rik så skulle jeg kjøpt et hus til dem i samme gate. Det er to stykker til salgs her nå. Nabohuset og et litt lengre nede. Eller det nærmeste er ikke til salgs enda, de holder på å rydde ut av det. Ho som bodde der døde for en stund siden.

Var på kyllingjakt i går før jeg henta slekta på flyet. Fire påskekyllinger og nye kjøkkengardiner. Ja, ikke kyllinger på gardinene altså. Så påskete kommer jeg nok aldri til å bli. Ikke synes jeg gult er no’ kult heller. Iallefall ikke i interiøret og spesielt ikke sånn helt påskegult.

Gardiner er et slit når en ikke kan sy selv! Jeg bare må ha et sånn cafegardin, og så er selvfølgelig ikke vinduet helt standard. Typisk! Han her som har bygd dette huset, eller iallefall bygd det ut, han har tatt det etter innfallsmetoden tror jeg. – Å jøss, der var jaggu et vindu på tilbud, det kan vi sikkert ha en plass … Sånn omtrent. For det er ikke mange like vinduer her i huset. Verken størrelse eller fabrikat.

Fant jo selvsagt ikke noe som passa til de fargene jeg har hatt på kjøkkenet. Så nå får jeg heller skifte ut litt av tilbehøret også. Sånn som vannkoker og kaffibokser .. Eller så får jeg henge opp de gamle gardinene igjen. Eller gamle og gamle, de er bare sånn cirka fra i fjor.

I dag skal jeg ha syforening. Det blir koselig. Drømmemannen har tilbudt seg å lage maten. Tenk det da!! Å han er skjønn han der typen min. Så jeg skal igrunnen ikke gjøre så veldig mye fornuftig i dag heller. Skal ut å få fatt i et gavekort til ei i foreninga som har hatt bursdag. Siste frist liksom. Har bare hatt et par uker på meg. Men har ikke vært i det senteret der den butikken befinner seg i på denne tia da.

Ellers ser jeg lysere på fremtiden enn jeg har gjort på lenge. Har jo hatt noen glimt innimellom, men nå er det et eller annet som har forandret seg. Jeg har våknet lit mer på en måte. Og godt er det! Ha en fin dag der ute.

:o)

6 kommentarer
    1. God formiddag :o) Syforening, med eller uten tråd er kozelig!! Vi la ned våres for flere år siden, men jeg må innrømme at jeg savner den kozelig praten…, for håndarbeide hadde vi ikke tid til :o) Nei vi hadde altfor mye å prate om til det, hehehe!! Koz dere :o)
      Ha en fortsatt fin onsdag :o)

    2. God morgen.Så bra att det begynner å dukke opp små lysglimt:))fornuftigt med sykdomsfrie foreninger det er jo så mye annet hyggeligt å prate om.Ønsker deg en fin dag ,hygg deg på syforeningen

    3. Syforeningen uten en tråd hihi jaja, bare dere har litt tråd på kroppen så :))
      Jeg er ikke så glad i skype, mest fordi jeg ikke liker å se meg sjøl, men gubben vil absolutt se meg når han er på jobb, så jeg snakker med ham da. Barnabarna synes jo skype er kjempegøy, de synger og lager ablegøyer med farfar :))

    4. Grete: Ja, det er jo Syforeningen Uten En Tråd det er snakk om her da! Og nei, vi snakker ikke om sykdom!! Iallefall ikke jeg. Det er jo derfor jeg er her inne og plager dere. ;o) Da ungene var små hadde vi forbud om å snakke om de også, men det skar seg litt når alle hadde fått barn. Her går det mest i drømmer og teite mannfolk, reiser og hemmeligheter. :o)
      Skype er en fin oppfinnelse. Det er sånn de holder kontakten med familien i Litauen også. Jeg har jo igrunnen sceneskrekk og har aldri forsøkt meg på Skype, men for de som takler sånt må det jo være ypperlig! :o)

    5. Syforening? du sa jo nettopp at du ikke kunne sy hihi, skravleforening tenker jeg, og det er sikkert koselig, så lenge det ikke blir bare sykeprat da.
      Mine døtre har jo noen år igjen før de skal produsere barnebarn, men jeg tenker jo på det, det å kunne bo så nærme at man får ofte besøk men ikke så nærme at man blit utnyttet. Min kjære har 6 barnebarn, de bor langt unna, men noen ser vi heldigvis oftere enn andre, og så snakkes de noen ganger på skype 🙂 det er jo litt artig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg