Hjelp! Vi regner vekk!

Jeg har vært på langtur med bikkja. Ho var halvt i søvne, halvt i sjokk over å bli dratt ut kl. 10 om morra’n. Og attpåtil regnet det! Har jo sagt det før, ho er et typisk B-menneske .. eeeh B-bikkje selvsagt. Eller ikke helt typisk heller da, for ho tar kvelden ganske tidllig også. Sånn rundt 21.30. Da er det dagens siste tissetur i hagen og rett i buret ..


Det ser jo mer ut som høst enn vår dette her .. og jeg da, det er når en ser sånn ut en håper å ikke treffe en levende sjel i skauen. Men det klarte jeg jo ikke å unngå. Traff til og med ei sånn nesten-bekjent og ble stående å prate litt. Kjempekoselig, helt til jeg kom hjem og fikk sett bildet .. lurer på hvorfor ikke ho så så drukna og fæl ut?

Da vi gikk regnet det ikke så veldig. Men det var sikkert bare for å lure meg ut, sånn at jeg ikke skulle gå fra denne dagsplanen min alt i starten. Jaja, det funka jaffal! Så nå sitter jeg her og er tørr og varm igjen.

Det er verre med bikkja!
Ho kan umulig være så veldig glup stakkars. Jeg satte ho i hundegården da vi kom hjem. Sånn at ho kunne tørke litt og få av litt sand og dritt i høyet inne i hundehuset. Istedenfor å kline det ut overalt i det nyvaska huset mitt. Men der sitter ho da. Knødd inntil hjørnet i hundegården. Akkurat det hjørnet der ho ser døra til kjellerstua. Vet ikke om jeg skal le eller grine, men ho ser temmelig teit ut og tørrere blir ho definitivt ikke! Får se om ho gir opp snart, og kryper inn i høyet heller. Hvis ikke så får jo jeg gi meg og ta ho inn igjen ..

Skulle egentlig vært i
byen med min mellomste arving.
Men jeg avlyste. Har jo ikke bil og gidder ikke ut å gå i denne syndefloden som holder på ute nå. Og bussen .. nja, joda, det går buss rett bortenforbi her, men det frista ikke så likevel. Vi tar det en annen gang. Så får ungen lese til eksamen litt lengre, istedenfor å drikke kaffelatte med mora.

Jeg har sovet fantastisk godt i natt også. Med piller selvsagt. Kan ikke slutte med alt på en gang fant jeg ut. Og derfor fortsetter jeg noen dager til på dissse her. For de gjør iallefall noe godt. Jeg sover og er uthvilt og faktisk ganske ok når jeg våkner nå. For tredje dag på rad. Selvsagt smaker jeg metall i kjeften, kjennes rett og slett ut som om jeg har spist en pakke spiker eller tre i løpet av natta .. grusomt egentlig. Men kanskje det nå bare er en overgang til noe bedre ..

Den der nyanskaffelsen, soundtherapy-klokke-deluxe-radioen min, var avslått i natt. Jeg forsøkte den etter drømmemannen var gått. Og der lå jeg med hodet på puta, til bølgeskvulp og måkeskrik, og trodde et øyeblikk vi var i båten og sommeren var kommet. Sånn helt plutselig, mens jeg var gått glipp av hele våre!. Det var iallefall en veldig avslappende lyd. Selv om mine lyder, som er innebygd i hodet, overdøvet greia så er det mulig det kan funke likevel.

I ettermiddag skal jeg hente eldste dattera og barnebarnet mitt på flyplassen. De har vært i bryllup i Litauen og dermed har de andre besteforeldrene fått se solstrålen litt igjen. De har ikke sett henne siden sommeren. Jøss så glad jeg er for at vi har de så nærme. Vel er det litt bråk fra hybelen innimellom, men det er enda verre når det er helt stille der inne!

Dette later til å bli en fin dag! Håper din også bli det.

:o)

4 kommentarer
    1. Liker å se mennesker som har vært ute i vær og vind synes du var flott eg.Var ute en tur eg også,fint når eg gikk men der ble jeg også lurt gitt for du kor det bles og regna til slutt:))Det bare må komme en god vår og enda bedre sommer etter dette.Ønsker deg en fortsatt fin dag

    2. Så flink du har vært til å gå tur. Siden du har fått en god natts søvn og skal hente familie på flyplassen får du sikkert en fin dag videre : )

    3. Bare send regnet tilbake du, her er det mere som må vekk :)) Flott at du har en god dag, og bikkja stakkar den må du få i dusjen vel?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg