Snart på tide med litt depresjonsshopping?

Etter litt rydding og vasking her fikk jeg så sykt lyst på noe nytt. Klær, pynteting, blomster, you name it! Et eller annet som kan lyse opp hverdagen min litt.

En sofa for eksempel. Har hatt en i kikkerten lenge. Den er stor og flott og passer til spisestua, pluss en del av inventaret som vi skal beholde, selv om vi får hvite vegger en gang. Men jeg har jo ikke lyst på ny sofa før jeg får lagt panel og malt her, så dermed blir det med tanken.

Men i slutten av forrige uke var vi faktisk ute og kikka litt på salonger. Tro det eller ei. Det var selvsagt etter at vi visste det var noen skattepenger på gang. Denne over her står fortsatt høyt i kurs hos meg, men vi må jo minst ha to sofaer og to paller og da begynner vi å snakke penger. Masse penger. Dessuten er den ikke så praktisk der jeg hadde tenkt å ha sofaen heller ..

Men så kom vi over denne. Og den var bare en ren nytelse å sitte i! Stor og flott. Likevel må vi jo ha flere sitteplasser enn dette og, så lett skal det ikke være. Men denne her kunne en til en viss grad bygge selv. Men da ble jo prisen en helt annen enn det de hadde på lager. Så vi får se etterhvert da, utpå høsten muligens, om det blir noe ny salong her i huset.

Salongen jeg har i dag kjøpte vi vel fordi den var tålig rimelig. Men ikke bare derfor. Jeg falt jo pladask for denne fargerike greia og ville igrunnen ikke ha noe annet heller. Ikke da. Men det er lenge, lenge siden det. Nå har jeg hatt den i 15 år, så jeg vil vel si at den har gjort sin misjon her hos oss og er overmoden for søpla.

Tenk å gå rundt, med ubegrensede midler, og kjøpe akkurat det en har lyst på! Det hadde vært ganske deilig. Jeg har det klart for meg akkurat hvilke butikker jeg hadde oppholdt meg litt i da ja. Ikke fordi, jeg tror ikke smaken min hadde forandra seg sånn pga. pengene, men jeg hadde nok hatt mer av de aller dyreste tingene. Ikke bare et plagg i ny og ne liksom ..

Lurer på hvordan det er å ha så god råd. Å aldri måtte tenke på om det er nok på kortet. Bare dra til det ryker, uten å tenke på annet enn å ikke brenne fingrene. Tenker de som er så priviligerte noen gang på at andre ikke helt har det på samme måten tro?

Jada, jeg vet det, penger er ikke alt, men de gjør mange ting mye lettere! Men forresten, jeg tror ikke jeg trenger å kalle det depresjonsshopping. Dagen i går er over og jeg er på vei oppover trappa igjen nå. Så det var en aldri så liten nedtur bare, og om de ikke varer lengre enn dette fremover, så skal jeg vel snart få orden på dette livet mitt igjen. Kanskje de til og med forsvinner helt? Nedturene altså! ;o)

Bilder: fagmobler.no, skanmobler.no

7 kommentarer
    1. Likte godt den øverste sofaen 🙂 men nå har jeg to ganske nye stoffsofaer som jeg elsker 🙂 de var dyre men resten av møblementet er billig så da er det jo greit hihi.
      Jeg skal ikke “deppekjøpe” men kosekjøpe 🙂 har fått katalog fra Princess med masse flott :))

    2. Godt å bruke god tid på sofakjøp det har jeg erfart.Har jo drømmesofaen min,fin å se på ok å sitte i meg skinn nei hadde eg kjøpt i dag hadde det blittt stoff for skinn er kaldt.
      Har selv tenkt på shopping i dag,dog helst litt klær fra katalog:))
      Litt nytt kan vi vel unne oss endten vi er deppa eller ikke

    3. vi kjøpte oss en stooor som vi “bygget” selv inn i stua. Den har 12-14 sitteplasser, nydelig å sitte i og nydelig å ligge i. Kjøp nå og betale om 6 – 9 måneder. Vi satte av et fast beløp i disse månedene og vips så var den betalt. Lykke til – jeg likte den øverste veldig godt. Et tips er å prøvesitte, for noen sofaer som selges går det overhode ikke ann å sitte i – enten er ryggen i løse luften og bene på gulvet, ellers så har du ryggen inntil støtte og bena i lufta.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg