Noen timer lengre uti den nye uka

Ja, her forsøker jeg å komme igang liksom. Og i dag viser det seg visst å være tilnærmet umulig! Selvsagt har jeg jo sovet litt etter mitt lille nattinnlegg, men bare sånn litt av og på. Godt oppstøttet av puter i sofaen. Jeg ble så tett da jeg kom meg ned i vannrett stilling at jeg ikke helt fikk luft. Tror det var det som var hovedgrunnen til sønvmangelen i natt.

Barnedåpen gikk fint. Både dåpsbarnet og min lille solstråle på to og et halvt oppførte seg eksemplarisk hele dagen. Til og med i kirka, og det var en laaaaang gudstjeneste. Tre dåpsbarn og en uhorvelig mengde fireåringer som skulle ha bok.

Jeg vet jo at det ikke egentlig var noe å grue sånn for. Det blir bare sånn. Selv om jeg ikke har noe imot x’en til drømmemannen, og ho sannsynligvis ikke har så mye imot meg heller, så blir det liksom litt rart. Jeg har ikke stjålet mannnen fra henne, heldigvis. Så vi har jo ikke noen grunn til å være uvenner eller gå rundt og være redd hverandre. Men jeg føler meg bare så, tja, utilstrekkelig eller noe .. kan ikke forklare det. Nå er det iallefall over, for denne gang!

Været er flott i dag. Verandadøra står vid åpen, må benytte sjansen når jeg er aleine her, for de andre er ltt frysepinner i forhold til meg. ;o)

Jeg hadde store planer for dagen, som jeg snekra sammen i våkne nattetimer. Men jeg tror igrunnen ikke jeg får gjort så mye, for jeg føler jeg går litt i koma her.

En som ikke går i koma nå er sannsynligvis sønnen min. Han skulle være utfluktseskorte i dag. Og ifølge han betydde det masse engelsk snakk med gamle folk i mikrofonen på bussen .. åsså måtte han evaluere turen etterpå. Skal si han får kjørt seg på denne utplasseringa. Akkurat dette var visst noe han hadde påtatt seg frivillig! Hehe, hørtes sikkert veldig kult ut med en gang. Krysser fingrene for at det går bra med ham. Han kan være veldig sjarmerende om han er i det hjørnet! Og han bør jo gjøre et godt inntrykk i og med at han har lyst å prøve å få læretiden på denne båten. Selv om de ikke er blant de som tar imot lærlingner via opplæringskontoret. Men det er jo farens ære at han fikk utplasseringa da. Kanskje de kan fikse noe helt privat her også?

Jeg kunne godt ha bodd noen uker på denne båten jeg. Selv om det innebefatter jobbing mesteparten av tiden. Tenk for en opplevelse! Iallefall når du ikke er 18 engang og på tur for første gang uten mamma eller pappa. Ser jo iallefall ut som om han har det greit, etter bildene å dømme. Bildene som jeg har stjålet på facebooksiden han ..

Får kanskje forsøke å gjøre noe fornuftig her .. Før dagen er kommet så langt at jeg skal hente barnebarnet i barnehagen. Mora skulle på kurs etter jobb, så jeg har påtatt meg å passe ho de dagene kurset er. Og i morra var det noe annet, så da skal jeg også ha ho litt. Kan ikke helt huske hva det var for noe, men det spiller jo forsåvidt ingen rolle. Bare jeg husker å hente ungen før barnehagen stenger.

:o)

2 kommentarer
    1. Så bra att dagen ble velykket får bare håpe att du ikke har pådratt deg en treg forkjølelse som tar tid å bli kvitt.
      Tenker du henter barnebarnet ditt i god tid før dei stenger:))du får ha en god hyggestund med henne

    2. Ikke vanskelig å se at han er din sønn – temmelig lik deg på bildet helt til høyre iallfall.
      Jeg har jobbet og bodd på cruisebåt i 2 x 6 måneder. Det var en kjempeopplevelse.
      Lærte mye, så mye av verden, opplevde mye, la meg opp litt penger, og fikk mange venner som jeg fortsatt har kontakt med. Lever på minner og bilder fra tiden fortsatt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg