Søndag morra før dåpen

Sånn, så står neste feiring for dør. Formen er ikke helt som den burde kanskje, men det kommer seg vel utover dagen. Sjølforskyldt, så jeg skal ikke tyte sånn om det .. Kaka jeg lagde ble litt nedsunken på midten, typisk når jeg skal lage kake til noen, da blir det nesten alltid sånn. Til og med når det er ei sånn bombesikker greie som alltid blir vellykka når jeg bare baker den for gøy. Men, men, smaker sikkert godt likevel. Drømmemannen har laget eggerøre av tre store pakker egg, så nå er vi klare igrunnen. Bortsett fra finstasen da, den får vente enda litt.

Kvelden i går ble veldig vellykket. Litt kjipt å være de første som forlot åstedet, men akkurat nå er jeg glad vi kom oss avgårde. Jeg overlevde fint innsnørt i tvangstrøya og etterhvert glemte jeg helt at den var på. Trodde bare jeg var blitt så slank over natta liksom! Jøss for en glede! Helt til jeg måtte på do .. Det var litt stress, men resultatet når alt kom på plass igjen var verdt det! Så jeg har med meg tvangstrøya hjem igjen også, den havna ikke i søpla! Godt var det, for den var ikke akkurat gratis heller. Fikk masse skryt for kjole og hårsveis, til og med av folk jeg aldri har sett før. Og ikke fulle mannfolk. Neida, flotte, fjonge damer. Det var litt gøy!

Vi var begge to veldig fornuftige i går. Stilte vekkerklokka på mobilene tidlig på kvelden, sånn at vi ikke skulle glemme det. Men det vi hadde glemt var å stille klokka. Juhuuu! Så glupt da! Heldigvis, som de morrafugler vi er så ble jo ikke det noe problem.

Hosten min er på plass enda. Om enn litt mildere og ikke om nettene heldigvis. Jeg holder liksom ikke på å vrenge innsiden ut lenger. Men det rare var at ei av de vi var i Mexico sammen med hosta akkurat på samme måte. Og ho har holdt på like lenge .. må være et eller annet mexikansk virus vi har fått med oss hjem. Det er derfor det ikke slipper taket. Kanskje det vil at vi skal reise ned igjen til varmen for å bli kvitt det? Hadde igrunnen ikke vært meg imot, men er ikke så sikker på om kontoen hadde tålt det akkurat for øyeblikket. Eller, jeg vet at det ikke hadde gått.

Nå får jeg psyke meg opp til denne dagen da. Med x’er og folk jeg ikke kjenner. Skal igrunnen være glad når det er over. Og så er det sikkert leeenge til det igjen blir noe sånn felles feiring med forgjengere og tidligere familie. Sånne familiære ting var mye bedre i gamle dager, før familiebegrepet ble så utvida.

:o/

6 kommentarer
    1. Velskrevet innlegg, som ikke akkurat vitner om noen midtlivskrise!
      Og veldig sparsommelig med “voksne blogger” fra Sørlandet.
      Du får tre minutter dikt av meg..
      Og må gjerne stemme på meg i litteraturprisracet som går akkurat nå!
      Stemme fram diktet:
      http://wp.me/pYtns-xC
      Du kan vinne bøker og billetter på en enkel sms! Send gjerne videre til gode venner!

    2. Det går nok bra 🙂 du kan jo evt. forestille deg at “motparten” har det verre enn deg? nei det var ikke snillt hihi, men jeg har også vært på en del slike tilstelninger med exer og har funnet ut at de fleste har nok med seg sjøl 🙂

    3. Ønsker deg virkelig lykke til i dag,kan godt forstå att du ikke akkurat jubler over å skulle gå i selskap,du får bare heve hode og være deg selv.
      Merkelig dette med forkjølelse og sykdom,har på følelse av att dei fleste som reiser til varmere strøk kjem heim med noe,selv trur eg det er klimaforskjellen,kroppen tåler rett og slett ikke den bråe overgangen til kulde.
      Ha en god dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg