Tenk om, hvis, atte .. det er lov å drømme ..

Jeg er ekspert på å drømme. Selv i våken tilstand. Eller aller helst da kanskje, for da kan jeg jo styre drømmene selv. Når jeg sover så drømmer jeg somregel bare triste ting, eller groteske greier, noen dør, noen går fra meg, jeg drømmer om sykehus og elendighet og tapt familie .. ja rett og slett ting som gjør at jeg våkner med tårene i strie strømmer nedover kinnene. Det er normalen.

Unntaksvis har det vært koselige ting. Jeg har drømt at mamma har vært hos oss, og tidligere drømte jeg at x’en faktisk ikke hadde gått. Det var så utrolig virkelig! Så godt på en måte, at når jeg våkna så trodde jeg noen få øyeblikk at det faktisk var sånn. At dette var realiteten. Sakte men sikkert gikk det opp for meg at det var en drøm .. og da ble det jo enda verre enn et normalt lite mareritt!

I våken tilstand drømmer jeg bare koselige ting. Som å få sove flere netter i strekk for eksempel. Akkurat den står øverst på dagdrømmelista mi for tia. Vinne i lotto er også en av gjengangerne. Tenk så mye gøy en kunne gjort da. Både for oss selv og alle ungene.

For tiden går jeg rundt med to skrapelodd i veska. I syforeninga mi har vi alltid med et skrapelodd hver, hver eneste gang. Altså seks skrapelodd annen hver uke. Men tror du vi vinner noe? Neida, av og til er det en femtilapp, ellers veldig dårlig. Enten er vi ufattelig uheldige eller så er oddsene for å vinne mye mer elendig enn de vil ha det til.

Tenk om jeg går rundt med en million uten å vite det? Hmm .. det hadde jo vært kult. Men om jeg klarer å spare de loddene til jeg har brukt for dem, først om en uke til og så to uker etter der igjen .. ja da får jeg jo aldri vite om det var mitt lodd som gav den store gevinsten. For vi blander loddene og trekker ut det vi vil ha. Sånn at ingen skal angre på at de ikke skrapte akkurat det loddet selv heller. Hjemme. Der en slipper å dele med andre enn mannen.

Nå er jo ikke jeg akkurat av den typen som har så hell i spill. Men jeg har jo hatt hell i kjærlighet, faktisk to ganger i mitt liv om jeg skal være helt ærlig, så dermed har jeg vel fått min del på en måte. Derfor er det liksom ikke så mye vits for meg å skrape det loddet. For det er nok ikke noen gevinst der likevel vil jeg tro .. men tenk om ..

Tenk om det virkelig er et av vinnerloddene. Og så har de ligget i mi veske i mange uker. Det hadde jo vært litt for teit egentlig. Tja. Er det igrunnen noen vits i å gruble på det mer? Selvsagt er det ikke noen gevinst der. Det befinner seg overhodet ikke et tall der, med mange nuller etter, som lyser mot meg når det trer fram etter skrapinga med en fem krone .. et tall som hadde betydd at nå ble det nye takrenner både her og der, grillbu på hytta, ny liten landstedsbåt siden den vi har er sprukket, en liten kone-smart-bil til meg .. Jaja, for å oppnå mine drømmer måtte det nok ha vært mer enn bare en million som dukket frem. Dermed hadde det nok vært litt mer lukrativt med en lottogevinst. Men selvsagt tar jeg imot alt med takk og glede. Dessuten vinner vi jo aldri i lotto heller, selv om vi altid har en kupong inne.

Alt er jo mye bedre enn ingenting. Ikke sant? Men om de loddene blir liggende der og fordelt i de kommende syforeninger, da blir det jo verken bil eller takrenner .. 

Hadde du klart å la være å skrape?

12 kommentarer
    1. levepositiv: Kikka litt på bloggen og hjemmesia di. Kommer gjerne tilbake. Tror jeg kunne hatt god nytte av mye av det du skriver, selv om jeg bare såvidt skummet gjennom litt nå. Kanskje jeg kan komme tilbake noen nattetimer når jeg likevel sitter våken her. Sendte deg en venneforespørsel. Håper det er ok. :o)

    2. Å drømme er bra:)Det er viktig å ha drømmer i våken tilstand… Viktig å ha noe å glede seg over, og mange ganger er selve tanken i å feks vinne masse penger spennende:) Jeg drømmer mye jeg også, og mange av mine drømmer blir virkelig.. Ikke det med penger ( enda) men alt annet.. Jeg drømmer sykt masse om nattene også.. driver med drømmetydning, så har funnet masse ut om meg selv via drømmene:)

    3. Vimså: Takk for kommentar. Ja, jeg vet det om vannmerke på bildene, men for det første så synes jeg det ødelegger bildene – og for det andre, om folk vil stjele de så kan de stort sett få vekk de merkene likevel. Om de bare har litt god kunnskap i Photoshop eller andre bilderedigeringsprogrammer er nesten ingenting umulig!

    4. Koselig blogg 🙂
      Nattdrømmer er rare, skumle og lærerike. Mens dagdrømmar er som du seier sjølvstyrte. La vær å skrapa – tja.. Mulig for ei veka og to.. Men føle på meg at eg vil prøva da ut no. Eg laga da til ein utfordring for meg sjølv.
      Om du ikkje vil at folk skal stjela bildene dine – kan du laga vannmerke på dei 🙂

    5. Siv Svanem.: Når den store potten går deres vei, så får dere vel en telefon uansett! Hvis ikke regner jeg med dere merker det på kontoen .. sånn før pengene er forsvunnet igjen!

    6. Nei det holder med en 5 ukers lottokupong for meg 🙂 vant i bøtter og spann på enarmet bandit på Danskeferga en gang, like før jeg ble bitt av spillegalskap etterpå hihi men ærlig talt, nei hadde ikke tålt det 🙂

    7. Fitforever: Kikka på hjemmesiden deres, og nei takk, jeg er ikke interessert i å være forhandler for noe. Tror ikke sånt er noen gullgruve for andre enn de som ligger på toppen, de som starta det.

    8. Hehe. Drømme er veldig moro ja og tenk om det faktisk ble sant! Men har du tenkt på at det faktisk finnes muligheter som er mye mer reaslistisk enn et skrapelodd? Jeg sitter på en gullgruve rett her, og er mer enn villig til å dele den ut til de som virkelig ønsker å få et deilig liv! =) Hvis du ser etter en måte å realisere noen av drømmene dine, eller kanskje alle, ikke nøl med å ta kontakt med meg på [email protected] , så får du se hva dette handler om ! Ha en fortsatt fin dag =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg