Forandring fryder

I natt har jeg oppholdt meg i reclineren i kjellerstua til en forandring. En av de tingene som kom i hus sammen med drømmemannen. Som passa utmerket i hans sort/hvite ungkarsbule, men som vi ikke helt vet hvor vi skal gjøre av her. Skinnsalongen som sto i stil solgte han da han flytta. For her var det ikke plass i kjellerstua og oppe .. nja, tror ikke helt det var et tema .. Stolen derimot har vi flytta litt frem og tilbake disse årene. Fra garasjen til hybelen og inn igjen! Akkurat i natt var jeg faktisk veldig glad for at den sto der den sto.

Stakkars bikkja er helt døgnvill etter at matmor begynte å vandre oppe om nettene. Da jeg ikke fikk sove i forrige omgang bråkte jeg jo ikke på dette viset. Dermed ble jeg jo bare liggende ved siden av drømmemannen og høre på alle de forskjellige snorkelydene han klarte å få pressa ut. Men om jeg blir der nå våkner jo han også .. og det er jo liten vits i å ha to nattevandere her.

Vandring var vel en overdrivelse egentlig. Om jeg hadde hatt skritteller tror jeg ikke det hadde gjort de store utslagene denne natta. Har ligget der og skifta på å ha to, eller ingen, tepper over meg. Det er noe galt med termostaten min også nemlig. Feber tror jeg det heter. Til forveksling lik hetetokter, men ikke helt sånn likevel. Skal ikke bare være en ting når det først skjærer seg nei!

Fikk antibiotika i går. Tre hele piller! Krysser fingrene, og det meste andre, for at dette gjør underverker. Kjøleskapet er fullt at Biola. Her skal det forebygges! For jeg er ikke klar for å skifte ut hostinga, med sopp både her og der, om denne greia virkelig slipper taket og gir seg.

Og ellers? Joda, det snør, igjen! Det var det jeg sa her forleden, det er for tidlig å lete etter vårtegn. Men akkurat nå er snøen mitt minste problem Faktisk er den litt fin der den henger i busker og trær og ikke minst dekker over det bittelille vi kunne se av plen og belegningsstein i går. Har vel kommet 5 cm her oppe i høyda, så dette lover jo godt! Tankene på å ringe båtopplaget og si vi vil ha ut båten tror jeg er islagt for en stund. Jippi, en ting mindre å tenke på. Til påske kanskje?

Min helg skal jeg bruke på å være småbarnsmor. Syk småbarnsmor for virkelig å gjøre det reelt. Heldigvis blir jeg ikke syk, enslig småbarnsmor da. Det hadde vært hakket verre! For drømmemannen er jo også her og han og barnebarnet mitt har virkelig funnet tonen. Vi skal hente ho i barnehagen og så skal ho være til søndag.

Ønsker dere en fin fredag. Og for dere som er så heldige å få gå på jobb: Det er bare noen ganske få timer til helga!

:o)

7 kommentarer
    1. God bedring – nå har du jammen bjeffet lenge nok. Men slik hoste sitter som regel ganske lenge i, like lenge som vinteren vår ser det ut som.
      Ønsker deg en koselig helg “okke som” sammen med dine kjære.

    2. Det blir sikkert en fin helg. Satser på det. Solstrålen som skal være hos oss pleier alltid å gjøre meg så glad. Og sammen med drømmemannen kan det jo ikke bli annet enn fantastisk!
      Rammene rundt er perfekte. Det er bare det at jeg er litt for sliten til å nyte det ..
      Hostinga nå gjorde det jo ikke bedre akkurat, for jeg trodde jo jeg var fit for fight igjen. Sånn ganske snart jaffal. Men akkurat nå kan jeg ikke helt skjønne hvor jeg fikk den ideen fra ..

    3. Ha en nydelig helg, tror den blir bra jeg:) Du har jo alt du trenger, drømmemannenog et lite barnebarn på besøk.. bare formen stiger så blir det toppers:) God bedring.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg