Mandagstanker og legebesøk

Hele søndagen forsvant på sofaen for meg. Jeg hoster og hoster og er så lemster og sår inni meg at jeg nesten ikke holder ut mer! Har feber innimellom .. eller er det bare hetetoktene som har returnert? Nei, jeg tror ikke det, da har de i tilfelle forandra seg veldig siden sist.

Natta ble tilbragt i sittende stilling i min aller beste sofa. Skulle tro den var designet for sånt, for å sitte sånn vanlig i den det er helt umulig. Den er for myk og for stor. Men den er perfekt når en ikke klarer å ligge i senga av en eller annen grunn. Med masse myke puter du kan stable rundt på alle kanter sånn at du får støtte der det trengs.

Har vært hos en ørespesialist på morrakvisten i dag. Hadde håpt de kunne finne ut litt mer av denne øresusen min. At jeg kunne fått et motlydsapparat eller noe. Men det eneste de kunne søke om var en eller annen greie jeg kunne ha under puta om natta. For å få inn andre lyder eller noe. Skjønte ikke så mye av det .. Og under puta du liksom! Jeg ligger jo på armen til drømmemannen så det blir vel en utfordring å få til noe sånt da.

Hørselen min er sånn tålig grei. Var det de fant ut av min aller første hørselstest som voksen. Ikke noe som tilsier at jeg må ha høreapparat iallefall. Men jeg har jo aldri problemer med å høre når vi sitter der en og en og snakker sammen. Det sa jeg jo klart i fra om. Det er når det blir flere av gangen, eller i et rom med masse bakgrunnsstøy jeg sliter. Da får jeg ikke med meg en dritt. Ikke kan jeg høre musikk heller. Iallefall ikke om det er sanger jeg ikke kunne fra før av. For jeg klarer ikke å skille ordene fra alt det andre og hører ikke hva de synger. – Har du hørt på den fine teksten? kan ungene si her. Men mamma kan ikke høre den. For meg er det bare lyder som resten av det som tyter ut av høyttaleren. En kveld på kino resulterer i et støynivå inni hodet mitt som er helt uutholdelig. Men jeg må visst bare ha det sånn .. Sukk.

Var en snartur innom hos legen også. Siden jeg liksom allerede var i området. Fikk tatt en crp, og den var fortsatt fin. Tok også en prøve for å se om jeg har stille lungebetennelse, men den får jeg ikke svar på enda. Tror ikke jeg har det heller. For jeg har igrunnen ikke problemer med å puste. Det er hosten som er problemet. Tørrhoste. Skikkelig røykhoste. Ikke noe slim. Ikke spesielt vondt i halsen heller lengre. Men jeg holder på å vrenge meg og det kjennes ut som om hele innsiden av brystpartiet er et stort åpent sår .. kanskje ikke annet å vente når det har vært sånn i halvannen uke.

Satser på at det er i avslutningsfasen. Ikke får jeg trent noe og ikke får jeg gått noe særlig heller når det er så ille. Jeg blir bare gående rundt her i huset, og jeg begynner å bli tålig lei akkurat det nå. Den lille energien jeg klarte å få lagt meg opp uka etter vi kom hjem fra ferie kjennes det ut som jeg har brukt opp allerede.

Er litt lei men det må vel snart snu nå?

3 kommentarer
    1. Takk begge to. Det er igrunnen ganske godt å få tilbakemeldinger her inne ..
      Og jada, jeg har forsøkt Cosylan og jeg har Kodein tabletter. Sistnevnte har alltid virka så bra før, men nå ser det ut som om de også svikter.
      Det er vel ikke så mange som har blitt utreda og sjekka så mye som jeg har det siste halvåret (og vel så det), men jeg er visst bare sånn. Hadde jeg enda røykt så kunne jeg jo selvfølgelig forsøkt å slutte med det, men nå gjør jeg jo ikke det heller ..

    2. Huff, syns du har hatt dette lenge nå.. Det er fryktelig slitsomt å hoste så mye over lang tid. Har du prøvd Cosylan mixt? Det smaker pyton, men det er effektivt! God bedring, krysser fingrene for at det blir bedre snart! Klem:-)

    3. Uff dette hørtes ikke noe særlig ut,jeg vrir hjernen her for å finne ut kanskje hva dette er med deg.Har tanken slått deg at det kan være ett snev av kikhoste du har fått?Det er ikke alltid at f.eks crp slår ut også. God bedring videre.Prøv å få en skikkelig utredning på dette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg