En god tirsdag

Vet ikke hva som ble så bra med denne dagen jeg. Men bra ble den uansett! Sola skinte og det var forholdsvis mildt, bare et par kuldegrader. Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke fryser etter hjemkomsten, men det gjør jeg altså ikke. Jeg som elsker sol og sommer synes faktisk det er helt ok her nå. Vel og merke når det ikke regner da.

Må være denne termostaten min det er noe i veien med enda. Selv om akkurat det har bedret seg betraktelig etter at jeg begynte med nattlysoljetabletter. Det er som å ha fått et nytt liv! Rett og slett fantastisk! Varm er jeg enda, det er ikke til å komme bort fra, men jeg slipper helt de høye toppene. Der jeg satt og bare kjente svetten piple ut av alle porer på hele kroppen uten at jeg hadde løftet en finger. Nettene jeg våknet fordi jeg ikke fikk luft, blaut sengetøy og gjennomsvett kjærring. Og jeg som hadde gitt opp håpet etter alle disse naturpreparatene jeg hadde forsøkt. Tenk så virka dette!!

Jeg sover mye og lenge. Våken noen ganger om nettene, men sovner igjen. Nokså normalt vil jeg tro. Lå to timer før jeg sovna i går da, men det var ikke min psyke eller helse som kødda det til. Nei det var snorkinga til han ved siden av meg! Han som eier armkroken jeg ligger i. Altså drømmemannen som akkurat da ble degradert til en helt alminnelig mann. Forsøkte å flytte meg flere ganger, men han bare kom etter. I søvne. Han durte og pusta og blåste jeg var nesten inne på tanken å skifte han ut. Ikke nytta det å rulle han over verken på den ene eller andre siden. Like ille fra alle kanter var det!

Trenger sannsynligvis den søvnen nå da. Siden jeg har vært så i manko det siste halvåret. Men jeg hadde jo håpt at det hadde kommet litt før. For nå skal jeg jo snart tilbake til jobb, og har ikke tid til å sove så lenge på morra’n! Nytter jo ikke å stå opp kl. 10 når jeg skal begynne på jobb en time før .. så siden jeg har følt meg så mye bedre de siste dagene, etter å ha sovet så bra, angrer jeg jo litt på at jeg ikke sa jatakk til en måneds ekstra sykmelding. For å bygge opp reservene litt sånn at jeg klarer litt mer før jeg er helt utslitt, for disse siste dagene må det ha skjedd et under med meg. Gjett om jeg er glad??

Har vært på laaang tur med bikkja i solskinnet i dag. To timer, avbrutt av en tur innom et solarium i 20 minutter .. synes brunfargen begynte å falme sånn at jeg fikk nesten angst bare av det. Men tror ikke det hjalp så mye akkurat, jeg har vel nådd metningspunktet når det gjelder bruninga nå. Og jeg blir aldri så brun i solarium som ute uansett. Det er litt rart det der. Har aldri hatt med bikkja i solarium før, så jeg var litt spent på hvordan dette skulle gå. Men ho lå som et lam i den ene kroken og sa ikke et ord! Kanskje ho også blir enda litt mørkere nå. Mørke schæfere er jo flott da!

Følte meg faktisk ganske sprek da jeg labba rundt i dag. Ikke ble jeg så anpusten og ikke ble jeg så varm og ekkel heller. Ingen prikking foran øynene. Var ikke helt utslitt da jeg kom hjem selv om jeg hadde dratt to poser med lapskausingredienser til minst 10 porsjoner opp halve Tinnheiabakken. Hoppa rett i middagslaginga da jeg kom hjem. Dette lover godt!!

Selv om det var kjempefint vært her i dag, så var det grått og trist når en kikka utover sjøen. Er nok en stund til båten kan på vann ja. Fortsatt er det temmelig mye is på sjøen her og der, og en vil jo ikke ende opp som Titanic på årets jomfrutur heller! Men det er jo lov å drømme om våren, båt og hytteliv. Kan ikke synke av det!

Det er høye brøytefonner her hos oss. Ikke alltid vi har det selv om det er vinter. Jeg synes faktisk det er litt koselig jeg, må bare innrømme det. Langs veien kom vi over disse gedigne istappene, tror igrunnen de som eier disse husene burde ha slått de ned, før de spidder en stakkars forbipasserende, for det kan bli dyrt!

I disse utgiftstider er det best å passe på alt. Våre strømregninger de siste to månedene har vært på 5600.- pr. mnd. Håper det snart er over, for så mange flere måneder med den utgiften koimmer til å bli litt hardt! Dessuten kommer jo denne morsomme omtakseringa på eiendommene i kommunen nå. Venter spent på at brevet skal dumpe ned i postkassa vår her. Trodde det bare gjalt bolighus, at det er det de har gått ut med, men på siste kommunale for hytta var bare vannet. Eiendomsavgiften kom i postkassa i månedsskiftet og regningen ville bli fordelt over de tre siste terminene sto det. Gud vi har mye å se frem til!!! Og jeg som allerede har brukt opp halvparten av feriepengene .. Håper bare ikke det blir så alt for mye, sånn at vi rett og slett må selge hele greia.

Det er ikke bare, bare og arve ei hytte ved sjøen. Selvfølgelig er jeg heldig, ser jo den. Men det koster å være blant strandadelen. Koster mer enn det smaker innimellom. Jeg hadde jo aldri gått hen og kjøpt ei hytte, men så lenge dette her er noe som har vært i familien alltid, så kan det liksom ikke bare selges heller. Om kommunen fortsetter og spa inn penger ved å øke avgiftene og skattene her så er jeg temmelig sikker på at det kommer til å bli mye til salgt langs sjøkanten rundtforbi. Men det kommer ikke til å bli kakseplassene, for de har nok av penger å betale med. Det kommer til å bli ganske alminnelige folk, med ei helt normal inntekt, som har vært så heldige å arve ei hytte en gang. Vi som egentlig hadde nok med å skrape sammen til arveavgiften ..

Han som eier denne bilen har nok vært sykmeldt nesten like lenge som meg. Eller så går det svært dårlig for Dolly Dimlpe’s her i byen. For det ser iallefall ikke ut som om de har hastverk med å få ut kjøredoningen ..

Ønsker dere alle en fin tirsdagskveld. Jeg krysser fingrene for at jeg er inne i en stim av gode dager. Å kjære Gud, eller noen, vær så snill å la det fortsette i dette sporet!

:o)

4 kommentarer
    1. Koselig lesing fra deg som alltid. Flott å høre at du fortsatt lever på oppladningen fra ferien, måtte det bare fortsette samme veien – oppover.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg