Mexico 2011 – Hotellet vårt

Vi reiste med Ving, et reiseselskap jeg foretrekker fremfor de andre. Etter min mening har de oppdaterte og flinke medarbeidere. Nettsiden deres er enkel og grei og finne frem på (jeg bestiller alltid reisene via nettet) og de har greie reisemål som stort sett har passet oss. Da vi reiste med barn var det her vi fant de rimeligste prisene av alle.

Hotellet vårt, Pelicano Inn, ble valgt fordi det var nokså rimelig. Vi pleier ikke tilbringe så mye tid der, så derfor foretrekker jeg pris fremfor standard. Og det er jo her som med alt annet, du får det du betaler for. Etter å ha booka leste jeg en del anmeldelser jeg fant på google.no fra tidligere gjester, og de var ikke positive.
Så det var med litt blandede følelser jeg ankom stedet. Jeg hadde jo tross alt “lurt” med meg tre vennepar på dette her, så det burde jo helst være bra.

Rommet var stort og greit nok. To senger og ellers veldig sparsomt møblert. Her kunne de med enkle knep klart å gjøre atmosfæren mye hyggeligere. I en krok hadde vi et plastbord, og ellers ikke noe! Utenfor var det et bord og to stoler. Putene og madrassene var HARDE, det var omtrent som å ligge på golvet. Men en ble jo vant til det også etterhvert. Rengjøringen var helt ok, nye håndklær både inne og på stranda hver dag. Vi leide nøkkel til safen, men selv om vi ikke var så flinke til å få ting inn dit ble ingenting borte. De vi var i kontakt med på hotellet var veldig hyggelige. Og alt i alt er vi veldig fornøyd med oppholdet.

Selve fasaden mot gata var hele halvannen meter bred! Hihi, førsteinntrykket var ikke helt toppers, men det viste seg å være litt feil. Beliggenheten, rett på stranda på den ene siden, og bare noen meter fra 5th Avenue på den andre siden, var helt perfekt! Mer sentralt går det ikke an å få det.

Vi hadde betalt for frokost på hotellet. Noe jeg, som er helt imot all inklusive, synes er veldig greit. Da får en et godt påskudd for å komme opp av senga på et normalt tidspunkt selv om det er ferie. Og om en reiser sammen med noen er det en grei start på dagen.

Reisefølget mitt starta dagen på den ene terrassen. Med en Gammel Dansk og en øl eller to før frokost. Medisin for magen, men jeg hadde ikke noe magetrøbbel jeg heller, selv om jeg sto over den flytende forfrokosten!

Det var ikke frokostbuffet. Men vi kunne velge mellom seks forskjellige retter som ble tilberedt på bestilling. Helt greit, og godt mat.

 

Stranda utenfor hotellet. Hvem kan vel klage over dette? Selv om været var litt skiftende de første dagene .. Det var strand, sjø og himmel så langt du kunne se – alle veier! Ikke overbefolket heller, selv om det kom litt flere når været bedret seg.

Om vi en gang skal tilbake hit velger jeg gladelig samme hotellet igjen. :o) 

9 kommentarer

Siste innlegg