Sleepless in Oslo

Ja der gav jeg opp den der sovinga for i natt! Og det er ikke viljen det står på. Ikke senga heller for den saks skyld. Den er kjempegod, masse puter og god madrass .. men tror du det hjalp noe? Drømmemannen sovet omtrent før vi la oss, så for ikke å forstyrre han så sitter jeg på badegolvet. Hørtes ikke det helt fantastisk gøy ut? Akkurat sånn (bildet fra google.no) ser det ut i rommet ved siden av toalettet, der jeg nå befinner meg .. Hvis drømmemannen våkner, og finner meg her, så tror han sikkert det er klikka for meg. Så for all del ikke si noe til han!

Har hatt litt selvpleie i løpet av natta. Vinterpelsen er vekk, hånd- og fotpleie har jeg tatt. Har forøvrig funnet ut at jeg har alt for lange bein, for det er et helsike å rekke ned til dem! Eller, kanskje ikke å rekke ned, men å sitte sånn bretta og file og smøre over lengre tid. Magesekken havna langt oppe i halsen, med hele innholdet fra den tre-retters vi hadde før vi la oss. Usj. Bedre å la andre kompetente ta seg av pleien av undersåttene, men jeg er litt for treig til å få gjort sånt .. det blir alltid bare med tanken.

De har et ufyselig lite speil her. Sånn forstørrende, innfelt i det store speilet på badet. Og det viser ALT. Hver eneste rynke, hvert eneste hår som er der det ikke skal være .. virkelig oppløftende en sen nattetime! Sånn skal jeg aldri ha! Da er det bedre å ha et speil som viser alt i normal størrelse, aller helst litt slankende, med dempet belysning i rommet.

Det får ikke hjelpe at en ikke får med seg alt. At en ikke ser at rynkene nok har spredd seg litt siden sist. Men jeg vet ikke hva som er best egentlig, å være glad og uvitende, til en får et sjokk som dette. Eller følge med i prosessen jevnt og trutt. Dessuten er det noe med lyset her inne på dette badet, plutselig har jeg ikke bare en 12 grå hår rundt det ene øret. Nei her er det et både her og der, all over!! Når en kikker godt etter vel og merke. Sånn som en kan finne på på søvnløse netter før en plutselig husker at pc’n ligger i kofferten ..

Ferien starta litt dårlig. Vi hadde, etter litt elendig internkommunikasjon i gjengen, booka på feil hotell. Men heldigvis ble det ikke noe problem så vi havna sammen med de andre likevel. Egentlig kunne jo jeg ha klart meg like godt på en benk på Gardermoen, så lenge jeg ikke sover likevel. Selv om jeg en gang har forsøkt det der og funnet ut at jeg var for gammel til sånt. Det er snart ti år siden, men i den tia sov jeg jo i det minste. En benk på flyplassen er jo forsåvidt mer komfortabelt enn et fliselagt badegolv om jeg må si det selv. Adskillig billigere også!

Nå er det bare en time til vi skal stå opp. Heldigvis. For det er dritkjipt å sitte her aleine. Men jeg har jo 14 timers flytur foran meg, så det skal ikke stå på tid til å sove. Men jeg har aldri klart å sove på et fly før, og klarer det vel sikkert ikke denne ganga heller. Godt jeg har nok av lydbøker på mobilen!

Vi skal være fremme i Playa del Carmen ca. kl. 15 lokal tid. Så det blir en laaaang dag dette her. Når du sover igjen så bader kanskje vi i sjøen. Faren for å bli spist av en hai er sikkert ikke så stor. Det er jo bare en ukes tid siden de tok armen til en turist utenfor Cancun. Sånt skjer vel ikke akkurat så ofte. Satser på at det er gjort for denne gang.

Er veldig spent på hotellet vi skal bo på. Det skal ligge rett på stranda og ser helt greit ut på bildene. Men jeg fant en beskrivelse fra en svensk turist på nettet, og de var ikke fornøyd med noe .. Det var skittent og ekkelt og dårlig service. Hørtes jo lovende ut!

Trøster meg med at vi bare skal sove der. For skulle jeg bare være på hotellet så hadde jeg jo aldri reist så langt for å finne et! Dessuten var sikkert de svenskene noen fisefine, sure, ekle turister som aldri har vært fornøyd med noen ting. Noen elsker jo bare å klage!!

Selv om jeg har den drømmeferien foran meg så savner jeg allerede ungene. Det er sånn typisk meg. Jeg skulle igrunnen hatt dem i nærheten hele tiden. Latt dem oppleve det jeg opplever. Men de er nok egentlig for store til å reise med mamma nå. Interessene er litt sprikende kan du si.

Go’ mandag! :o)

11 kommentarer
    1. Grubleline: Takk for det Anne Lovise! Du er jo ikke noe bedre enn de andre du heller, som legger inn kommentarer med to forskjellige “avsendere”. Hvorfor ikke stå frem som den du er om du skal rakke ned på noen? Les dine 50 positive blogger du, og dropp min. Jeg tvinger ikke noen til å komme inn her og skriver hva jeg vil.

    2. Håper du har med solbrillene med positivismeglass i …ellers får du en grusomt ferie..
      Leser 50 blogger og jeg ante virkelig ikke at folk legger ut så mye negativt..
      Håper du klarer å sette pris på det du har og kanskje sprer det også…ikke bare sutre og syte!
      Men ingen tør å skrive det til deg..
      Men Bitre Berit er ikke sjarmerende så det er sagt!
      Alle som jeg kjenner som har vært i mexico har bare elsket det, håper den “bølgen” tar deg også og at du koser deg masse masse!!

    3. Jeg vet også litt om søvnløshet så du har min udelte sympati, håper det blir bedre og at du kanskje kan sove litt på flyet. Men sol og varm da gett….

    4. God morgen på deg også, du er vel i full gang med den videre reisen din når jeg skriver dette.
      Kjøp deg en slik pute til å ha rundt nakken så hodet ikke faller til høyre og venstre. Den har hjulpet meg til å sove på fly. Det blir så bra med ferie skal du se ….. vi er iallfall mange tilbake her i Norge som gjerne vil være i ditt sted nå. Etter en mild og deilig helg, våknet jeg til minus 8 grader igjen idag, og enda mer is på fjorden. Joda, dette er vinteren sin det.

    5. Ja god mandag, i skrivende stund sitter du sikkert på flyet og sover halvveis i ei lydbok:)) God ferie til deg og angående det hotellet med forstørrelsesspeil på badet, de må bare saksøkes med en gang :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg