Burde snart få finger’n ut nå vel …

God morgen. Joda, den er vel det, morra’n. Det er fint vær, sol og greier, og jeg har sovet godt! Nå sitter jeg her og drikker kaffe latte som drømmemannen har laget og har den vanlige morrarunden på internett.

Bikkja er levert til barnevaktene. Det er utrolig rart å ikke ha ho her. Ikke noe piping og ingen hund å lukke ut om morra’n. Ho er av den snakkesalige typen, hunden min. Ho knirker og piper, men ligger bare der og ser ikke ut som om ho lider noen nød akkurat. Medfødt sikkert! Ho har alltid vært sånn.

Et hus uten hund er ikke noe skikkelig hjem. Sikkert mye reinere, ikke så mange hybelkanininer som hopper rundt, sunt som bare det! Men det mangler en vesentlig ting. Spør du meg .. Er glad jeg ikke skal være hjemme, for da hadde jeg savna ho kjempemye. Regner med at jeg ikke kommer til å sitte i Mexico og tenke på bikkja!

Uansett har ho fått verdens beste folk å være hos. Dattera i huset hadde kjøpt hundekake til ho, hva nå det måtte være. Ho får masse kos og de er sikkert like glad i bikkja som jeg er. Mye bedre enn en kennel, for der hadde jeg nok ikke plassert ho.

Jeg hoster og harker og føler meg ikke pigg akkurat. Litt feber og et lite snev av influensa. Men det går sikkert over. Jeg gruer til flyturen i morrra, men har iallefall fått over fire lydbøker på mobilen, så jeg har noe å høre på. Nå trenger jeg jo ikke være redd for at jeg skal få blodpropp jaffal, siden det ikke var det som var galt i beina .. men uansett er 14 timer i et fly jæka lenge. For meg holder det igrunnen med den første turen, inn til Oslo!

Men nå må jeg snart ned og stryke tøy! Yess! Det er også noe av det jeg ikke kan fordra! Det er ikke helt sånn at “Marit gjør noe ho ikke kan”, for en har da ikke gått på husmorskole i forrige århundre uten å lære å stryke! Ikke skal det stå på utstyret heller! Jeg vil bare ikke! Alt i meg stritter imot og jeg vil heller gjøre noe annet, mer fornuftig. Eller iallefall mer gøy. Derfor jeg har utsatt og utsatt det, men nå vet jeg iallefall sånn cirka hva som skal oppi den kofferten .. ikke verst bare det!

Jeg har noen forferdelige timer foran meg. I et døgn eller no. Jeg hater å fly, hater å sitte så lenge, det er trangt og forferdelig. Rett og slett jævelig! Og før en kommer så langt er det kø, kø og atter kø!! Noen ganger kan jeg ikke fatte at jeg gidder å reise engang. Akkurat nå gleder jeg meg ikke. Det heller mer til å grue seg. Stakkars drømmemannen min, han har noen utfordrende timer foran seg han også. For jeg er ikke helt god å være sammen med når jeg er i reisemodus!! Er den første til å innrømme det. Egentlig er det veldig merkelig at vi fortsatt er i et forhold etter endt flytur. Så ille er det faktisk! Har ikke reisefeber heller, kjennes igrunnen ikke ut som jeg skal noen plass. Kanskje ikke rart det alltid blir litt stress sånn på slutten?

Etterhvert blir det forhåpentligvis bra. Når jeg går over fra reisemodus til feriemodus! Det er en sann nytelse … og husk drømmemannen min; Jeg elsker deg, selv i den verste fresinga, bak det sureste trynet og innforbi reisemodusskallet. Der inne, langt der inne, ligger den dama du gifta deg med!

:o)

5 kommentarer
    1. Ønsker deg en kjempefin ferie! Blir fint å høre hvordan ferien blir, det blir sikkert helt topp! Kos deg masse sammen med drømmemannen din og ha en riktig god reise! 🙂

    2. Pakke ned og pakke ut er det verste jeg vet, men å være på reise synes jeg er kjempegøy.Sitte å se på de forskjellige folkene og prøver finne ut hvem de kanskje er, hvordan de er, hvor de skal etc.etc. – studerer mine medpassasjerer, men ikke så de merker det da hih. Det blir en toppers ferie helt sikkert, du har bare reisefeber som det heter.

    3. Nå tror jeg at det kansje er på tide å pakke, hadde nok sikkert gjort det her også. Godt du stoler på oss som hundepasser, vi koser oss masse med zenta, og hundekaka falt i smak. Om et par timer skal vi i hundeparken, blir gøy å se om hun liker det. Har på mange måter veldig lyst på hund, men så er det jo alle de dagene med sur vind og regn el iskaldt da har jeg overhode ikke lyst. Passer meg perfekt å få lov å værre kennel et par ganger i året. Ha en fantastisk god tur og kos dere. Sikker på at Terje tilgir deg så fort dere er fremme.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg