Dagen i dag

Sånn så det ut i hagen i dag morges. Ikke akkurat et oppløftende syn spør du meg. Jeg ville nå foretrukket hvit puddersnø både i trærne og på bakken. For det er sikkert ikke vårt siste møte med Kong Vinter i denne omgang. Det er bare det at her får vi det litt sånn i rykk og napp.

Nå har heldigvis sola tittet frem. Og da blir jo det meste litt bedre. Jeg er nok litt værsjuk må jeg innrømme. Liker aller best sol og sommer! Men jeg skjønner jo at jeg bor i et land med fire årstider, selv om jeg ikke helt setter pris på det. Spesielt ikke når vinteren er sånn vaklende og uforutsigbar som her i sør. Faktisk så skulle jeg gjerne bodd en plass med skikkelig vinter, selv om jeg ikke bruker snøen til noe som helst fornuftig. Bortsett fra å trimme drømmemannen når han er ute med snøskuffa …

I natt har jeg sovet. Med litt pillehjelp. Kan ikke risikere at jeg blir helt utslitt før turen. Da har jeg jo ikke noe glede av noe som helst. Det er slitsomt med sånne netter som blir tilbragt i sofaen. Slitsomt og irriterende. Og dagen i går ble deretter. Kanskje ikke bare som et resultat av søvnløsheten, men uansett ble det en jævla drittdag! Vil helst ikke ha den tilbake ..

Har en plan om å opp på loftet og finne sommertøyet i dag. Og kofferten. Burde jo begynne på den pakkinga snart nå da. Sannsynligvis er det ting som må stykes oppi der. Noe jeg hater over alt på jord. Hvorfor kan ikke alle plagg være strykefrie heller. Lurer på om det virkelig fins noen igjen der ute som liker å stryke. Som min bestemor. Ho strøyk jo alt fra vaskekluter til underbukser og videre til sengetøy og laken. Men så hadde ho vel ikke så mye annet å fordrive tiden med kanskje .. ho gikk jo bare rundt der hjemme uten å gå ut av huset. Omtrent som meg det siste halvåret. Ho må ha hatt et ekstremt kjedelig liv de siste 20 årene!

Ja, jeg får iallefall ikke gjort noe av å sitte her ..

1 kommentar
    1. Åååh heldige dere er som har sol og vår i luften, vi blir visst aldri ferdig med kongvinter.. snø,regn,hagl her i dag.. hehehe..
      Ha en flott fredag og helg videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg