Den viktige nistepakka

At du gidder!! Sa den mellomste dattera mi sist ho var her. Jeg sto på kjøkkenet og smurte niste til drømmemannen og sønnen. Og dattera da. For ho skulle også sove her. Og alle som gjør det får nistepakke om de skal på jobb eller skole dagen etter.

Gidder og gidder .. tja, hvorfor gjør jeg det egentlig? Fordi jeg synes det er så gøy? Njei. Fordi jeg forsøker å smiske? Absolutt ikke. Fordi jeg får betalt? Hehe, hadde det bare vært så vel ..

Trenger en absolutt å ha en grunn for alt? En forklaring, sånn at folk skal skjønne det? Jeg gjør det fordi jeg er glad i de menneskene som får denne nista. Selv om de er oppegående nok til å lage sin egen mat. De hadde sikkert ikke sulta ihjel uten, men jeg gir dem en god start på dagen. Eller iallefall en fortsettelse. For frokosten hopper de glatt over begge to. Hmmm .. kanskje de rett og slett ikke er så oppegående som jeg vil ha det til, om jeg virkelig tenker meg om?

De har fire skiver hver. Med masse godt pålegg.
– Salat, ost og skinke, toppet med paprika og agurk.
– Rekesalat på salatblad toppet med reker eller
krepsehaler pluss en liten agurkbit til pynt.
– Leverpostei på salatblad med hakka purre som topping.
– Filadelfiaost på salatblad med hakket rødløk på toppen.
– Steinbittkarbonade på salatblad og italiensk salat.
– Salami på salatblad toppet med agurkmix.

Jeg legger all min lidenskap og kjærlighet i denne nistepakkesmøringa. Ikke fordi jeg forventer noe tilbake, men rett og slett fordi de fortjener det. Og så vet jeg at når de åpner dette matpapiret en gang utpå dagen, så tenker de på meg. Og mer forlanger jeg ikke. Sønnen min påstår han kan selge nista hver dag, men tror han bare har solgt et par skiver innimellom. Det er iallefall det han sier.

Har jeg en riktig god kveld så putter jeg oppi en liten overraskelse. Et sjokoladehjerte pakka i rødt papir. En lapp som sier jeg elsker deg eller ha en fin dag, eller bare et tegnet hjerte. Ja, det siste der er mest til mannen og ikke sønnen, for det hadde vel vært å drite ut arvingen litt muligens … så selv om jeg er ufattelig glad i han også så klarer jeg å beherske meg. For hans eget beste.

Det begynner å lysne så smått her nå. Nå snakker vi utendørs altså. Disse timene har vært litt i lengste laget, og nå er jeg egentlig litt overtrøtt. Typisk! Men jeg har ikke tenkt å legge meg, for da får jeg sikkert ikke sove til natta igjen heller. Er livredd for å snu døgnet. Dessuen hadde det vel vært en stor overhengende fare for at jeg hadde forsovet meg til møte på jobb. Og det hadde jo vært litt pinlig om jeg, morrafuglen, ikke rakk et møte som starter 11.30.

Jeg har kjørt drømmemannen til jobb for flere timer siden. Bare for å være helt sikker på at han kom seg avgårde. En hel dag til på dette viset kunne vi ikke risikere. Han tok tre paracet og mente det skulle gå bra. Egentlig skulle han ha gått ned, tar bare 15 minutters tid, iallefall om det ikke er speilis i bakkene. Men siden jeg likevel satt her så tilbøy jeg mine tjenester. Ja, bilskyss altså! Så jeg er ikke ei heks hele tiden, bare så du har det helt klart for deg. Jeg kan være snill, kjærlig og omtenksom også, størsteparten av tiden. På nistepakkefeltet er jeg rett og slett et funn, om jeg skal si det selv ..

Ønsker dere en fin onsdag – med eller uten ferdigsmurt niste.  :o)

8 kommentarer
    1. oj ! Der henger nok jeg litt etter ,her er det mannen som sørger for at jeg får med meg mat ;)))
      Du er et funn ja ! En stor jobb som jeg håper og tror at de verdsetter.

    2. Au har glemt å få i meg frokosten,man blir jo så forvirra av alt oppstyret om frokost og mat he he,kaffen er iallefall det første som finner veien ned strupen på meg om morgenen. Ha en fin fin dag 🙂

    3. Du verden, nå ble jeg virkelig imponert! Så heldige de er som får sånne nistepakker laget med kjærlighet og omtanke! Så snill har jeg aldri vært… Ha en kjempefin dag, snille deg:-)

    4. Jeg smører fortsatt niste og lager frokost til yngstejenta på 17, ikke fordi hun ikke klarer det selv, men fordi det gir meg en grunn til å stå opp klokka 6 hver morgen ( og fordi jeg er glad i ho selvsagt)
      Når man må være hjemme fordi man er syk tror jeg det er ekstra viktig å komme seg opp om morgenen og ha en rutine. Og så blir jeg jo satt litt ekstra pris på også da 🙂
      Ønsker deg en god dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg