Du skal holde hviledagen hellig

Søndag. Hviledag. Litt sånn dagen derpå dag. Men ok. Lørdagen var helt toppers den, så jeg skal ikke klage. God mat, godt selskap, god drikke .. og da kan en jo ikke vente annet. Jeg skreiv på facebook at jeg var klar for nok en sløøøøv søndag, og hybelboeren kommenterte tilbake: – Og godt var det! Tja, det ble vel litt lyd herfra, men det er jo ikke så ofte heller da, så det må jo være lov!

Planleggingsmøte. Joda, vi har iallefall funnet ut at taxien henter oss først. Neste søndag kl. 14.30. Så bærer det avgårde til Kjevik. Det er jaggu ikke lenge til .. et av de andre parene var alt ferdig pakka. Jaja, der er ikke jeg. Det er jo nok av timer neste søndag, før 14.30, til å gjøre det. Typisk meg igrunnen. Jeg hadde en gang en sjef som ble så stressa av den pakkekulturen min at ho tilbøy seg å gå hjem og pakke for meg. Opptil flere ganger.

Jeg fikk strøket og hengt opp alle gardinene i går. Det ble veldig bra. Lyst og luftig. Nesten så jeg glemte den der fæle tapeten en stund her. Tulipaner og primula gjør sitt til at vårfølelsen blomster i heimen. I love it!!! Det går mot sommer og sol. Været er flott og vi må vel ut og få oss litt luft etterhvert, men foreløpig sitter vi bare her med hver vår pc.

Litt teit igrunnen. Lurer på hva vi gjorde før vi ble så hekta på facebook og blogg, pluss hele resten av verden, som kan nås med en bærbar på fanget … vi må ha hatt et hav av tid … Eller forsåvidt husker jeg det jo. Det er ikke så lenge siden. Vi satt mer eller mindre oppå hverandre og bare nøyt det å være sammen.

Det har heldigvis ikke tatt slutt. Det har bare blitt litt mer normalisert tror jeg. Men innimellom tenker jeg nok at denne hersens pc’n tar litt for mye av fritiden vår, selv om jeg for øyeblikket ikke har tenkt å forandre så mye på det. Alle kveldene er jo stort sett pc frie og satt av til drømmemannens armkrok og en eller annen teit film på den enda større flatskjermen i kjellerstua. Rart igrunnen, at vi ikke har fått firkanta øyne begge to. Eller var det noe som bare kunne skje når vi var unger, og glodde for mye på barne-tv og fortidens kassefjernsyn?

Er ikke helt pigg i dag. Har influensaverk i hele kroppen og så jækla vondt i beina!! Har nok stått alt for mye de siste dagene, uten å hvile innimellom, med undersåttene høyt. Jeg kommer aldri til å bli vant til den hersens hvilinga!! Det irriterer meg noe sinnsykt at ikke alt bare kan funke som det gjorde før, uten å hovne opp og verke. Hvorfor må det alltid komme noen sånne nedturer etter de gode periodene? Kan ikke alt bare bli bra, sånn for godt, hele tiden?

Jada, jeg er litt utålmodig nå. Innrømmer det glatt. Men føler hele livet mitt passerer mens jeg er dømt til å sitte med beina på bordet. Og det er ikke en god følelse … spesielt ikke når jeg synes det ser ut som noen andres bein dette her.

Ha en fin søndag! :o) 

6 kommentarer
    1. Jeg har reumatisme og trener lett hos fysio 3 dager i ukengjenom 3 år ,men holder jeg opp et par uker er helvete løs igjen.Vi må nyte de gode periodene ,bare så synd at da er det så mye som har stått på vent og må gjøres .Ha en fin dag

    2. En avslappende søndag kan være det du trenger, og pakking, ja jeg er av den typen som skriver lister slik at alt er vasket i god tid 🙂 pakkingen kan jeg godt ta siste dagen 🙂 God Søndag

    3. For min del tror jeg at jeg bare har byttet ut TV og aviser med pcen. Ser mindre og mindre på tv og kjøper mindre og mindre av aviser og ukeblader. Så lenge man har et sosialt liv utenom pcen så synes jeg det er helt ok å være litt hekta.
      Ha en fin fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg