Viljestyrke på minusnivå

Jaja, et lite tilbakeskritt her gitt. Jeg får ikke sove. Håper det er en glipp, et engangstilfelle, noe som ikke er ment å vare fremover. Jeg som hadde det så bra og var så glad for at alt holder på å ordne seg og falle på plass. Humøret, pågangsmotet, lysten på livet .. ALT har vært mye bedre i det siste. Så jeg er jo litt redd for at jeg ropte hurra litt for tidlig nå. Men får krysse fingrene og håpe det går bra.

La meg med vondt i hodet. Kjempetrøtt og litt “rar”. Det er mange uke siden jeg hadde vondt i hodet sist, ja faktisk noen måneder tror jeg. Men jeg lurte jo på om det kom av at jeg nesten ramla et par, tre ganger på vei til byen. At jeg har fått strekt et eller annet i nakken og skuldra. For glatt er det jo, ikke å komme forbi det. Og pigger under skoene har jeg heller ikke. Det er jo bare for gamle damer .. og jeg må nok svelge en kamel eller to før jeg itrer meg noe sånt. Ja, ikke for det, jeg tenker mange ganger at det hadde vært ganske ok, men derfra og frem til å virkelig få fatt i noen .. det er en lang vei. Minst like langt som det var til brillestadiet. For briller, det er jo noen teite greier! Men jøss så mye klarere det meste ble etter at de kom på plass på nesa ..

Eller på plass og på plass. Så langt er jeg ikke kommet enda. Jeg har sikkert 12 par slengende rundt i huset. Sånn tilfeldig plassert. Lett tilgjengelig. Sånn at jeg slipper å lage noe stort nummer ut av det at jeg ser bittegranne dårligere enn det jeg gjorde før. Bare lurer dem frem liksom, og håper ingen merker noe .. Men derfra og til det å ha de med ut, i veska, eller ha et par liggende i bilen .. åh, dit er det langt. Da er det bedre å la drømmemannen lese menyer og sånt. For det ser jo absolutt ikke dumt ut ..

Jeg trodde jo i det minste klokka var over 3. Men så var den bare såvidt ett når jeg kom opp hit, enda litt rarere, og kvalm i tillegg. Jeg hater å være kvalm! Er livredd for å spy. Det er absolutt det verste jeg vet. Den der følelsen du får når du vet at det ikke er noen vei tilbake. Når det ikke lengre nytter å svelge og svelge og tenke på andre ting. Når du bare kjenner at nå, nå må du bare løpe. Halsen og munnen blir fylt av vann eller noe, og du burde allerede ha vært på plass over toalettskåla. Er du ikke det, får du en vaskejobb å utføre, ganske straks .. Æsj!

Må innrømme at denne dagen ble en matorgie omtrent. Feite ting, søte ting, marsipan og kake. Etter en dobbel porsjon middag. Alt for mye av alt sammen. Joda. Jeg sprakk totalt hos svigers. Ååååh!! Kjempeirriterende. Og jeg ble mer og mer irritert for hver marsipanbit jeg stappa inn. Jeg forsøkte jo ikke engang å ta meg sammen!! Var selvsagt klar over at dette sikkert gikk galt. Jeg som har vært så forsiktig og flink i et par uker nå. Må jo ha vært et sjokk for hele systemet å få ned så mange kalorier på en gang.

Ikke rart jeg er dårlig .. dette er straffa!

6 kommentarer
    1. Ikke sove, hodepine=overinntakk av sukker helt sikkert!
      Får det slik jeg også!
      Pass på karboinntaket ditt og se 🙂
      Ønsker deg en god dag no da, ta en liten powenap du.

    2. Ler litt her .. ok, vi er ikke gamle. Men har ikke lyst på brodder likevel. Har igrunnen aldri studert dem så nøye, bare sett folk med noe greier spent over skoene. Akkurat som læreskøytene jeg hadde i barndommen. Ser iallefall sånn ut på oversiden av skoene ..
      Sov noen timer igjen, og det hjalp. :o)

    3. God morgen 🙂 Håper dagen blir fin. I år er det in å bruke brodder bare så du vet det, før var det bare gamle damer som kjøpte brodder og briller, nå kjøper 30åringene det også. Det er slettes ikke tøft å ligge der med benbrudd, det er det bare gamle damer som gjør. Alle sprekker innimellom når det gjelder mat, i dag er en ny dag og nye muligheter, tenk så flott!

    4. Nå må dere gi dere!!! Gamle damer, pøhhh, jeg er 10 år eldre enn dere og er ikke gammel. Så det så. Stikk finger’n i halsen og få det opp, så er du ferdig med hele kvalmen (hi hi). Håper du sover nå da. Og god morgen til Grete.

    5. Uffda 🙁 ja kvalmen er kanskje straffa for at du overspiste med marsipan, men at du ikke får sove, nei det skyldes nok ikke den :)) Men det kan jo hende at du forstrakk noe da du holdt på å dette som du skrev. Jeg synes også pigger er for gamle damer, glemmer vel at vi hmm kanskje begynner å komme i den alderen? De viste faktisk fram noen fine på frokostTV en dag, nesten usynlige 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg