Dovendyret Marit

Ååååh .. så sov jeg vekk nok en morra og formiddag. Grrrrrr! Jeg kan igrunnen ikke fordra dette her. Men selvfølgelig, det er bedre enn ikke å sove. Jeg trengte det sikkert. Dessuten holdt jeg på å stå opp da klokka var halv 5, men klarte å beherske meg. Dermed fikk jeg altså besøk av Jon Blund og han gjorde en god jobb tydeligvis. Men til litt feil tidspunkt bare .. sto opp rett før halv ti!!

Det er sol og sommer her. Nesten. Eller det stemmer ikke helt kanskje. Det er fortsatt noe hvitt igjen ute og masse is og glatte veier. Ja, rent bortsett fra der bilene kjører da. Der er det bart. Så bart at sønnen tok ut mopeden igjen i går. Dessuten er det bare halvannen varmegrader, og det er kanskje litt i minste laget til å kalles sommer?

Om gradestokken snart kryper oppover litt til, må jeg pusse vinduer. Forsøkte jo med et rett før jul, da julegardinene skulle opp, men det var heller litt mislykka. Vel var det iskaldt ute, men jeg trodde jo i mitt stille sinn at når jeg svingte husmorvinduet inn i kjøkkenet så skulle det nok gå bra. Der inne var det jo varmt. Jada, jeg tok feil – og fikk naturlige isroser på vinduet. Til fredag .. kanskje ..

Har minst tre maskiner med tøy jeg skal brette i dag. Hurra!! Jeg har jo fått vaska, men that’s it liksom. Har jo vært veeeldig opptatt de siste dagene. Lurer litt på hvordan en fikk gjort noe før i tia når en hadde små barn. Til og med tre av dem. For det var faktsik mer ryddig hos meg da enn nå som jeg har passa barnebarn i et par dager. Kanskje mine unger ikke fikk så mye oppmerksomhet. Jeg satt muligens ikke der og bare glodde på de når de sov .. eller var tilgjengelig hele tiden. Med en gang to-åringen sa noe ..

Alt blir helt feil når jeg sover så lenge. Jeg savner de rolige morgentimene. Det er koselig å sitte her i mørket med lys på bordet. En ser jo hverken grelete vinduer eller andre ting ordentlige husmødre burde ha unngått i heimen. Jeg må nok snart se og komme meg tilbake på jobb, for da slipper jeg å ha så god tid til å irritere meg på alt jeg ikke får gjort, eller ikke gidder å gjøre .. det er nesten så jeg savner zombie-tilværelsen litt, for da enset jeg jo ikke en dritt rundt meg. Nå derimot føler jeg meg igrunnen litt for oppegående til å sitte hjemme og glo .. samtidig som jeg lurer veldig på hvordan jeg skal klare full jobb og funke litt på hjemmefronten også etterhvert. Men det gikk jo før!

Ha en fin dag alle sammen, jeg må prøve å starte maskineriet her ..

2 kommentarer
    1. Du trengte nok litt ekstra søvn skal du se. Det er vel et godt tegn at du begynner å kjede deg litt, da er vel energien på vei tilbake, og nå blir dagene lengre og lysere og du kan gå ut og nyte våren snart 🙂 Ønsker deg en fortsatt fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg