Lykke

Et barnebarn er livets lys
som fyller ditt hjerte med lykke.
Et barnebarn er en del av oss selv
og er et uerstattelig smykke.
En nydelig gutt, en bedårende pike
– de er så skjønne så.
Og stoltheten vokser i oss
når barnet har lært å gå.
For all den glede de bringer
for håpet de bærer frem
– vi bøyer oss ydmykt og takker
for fremtiden det er dem!

Selv om han her ikke akkurat er en del av meg, så er jeg likevel bestemora. En av dem. Og det føles veldig godt.

Hadde tenkt å ha en liten fotosession med speilrefleksen, men etter at han fikk mat så bare sovnet han igjen her. Får se seinere …

Akkurat nå kunne jeg jo gjort noe fornuftig i huset eller noe, men jeg klarer liksom ikke helt ta bort øynene fra denne lille krabaten som ligger der og ser så fredelig og fornøyd ut. Jeg blir nok bare sittende her i hele dag jeg .. Føler meg som verdens heldigste. Tenk at de gav meg tittelen bestemor, selv om han ikke er min! Det tar jeg som en tillittsærklæring. Og dagen i dag skal jeg nyte for fullt! I ettermiddag skal jeg hente mormors jente i barnehagen, så jeg har igrunnen fullt opp i hele dag. Får kanskje nyte stillheten nå da, for når solstrålen min kommer så er det ikke akkurat stille og rolig lengre.

Hadde jeg visst at det ville bli så morro med barnebarn, ville jeg fått dem først …

6 kommentarer

Siste innlegg