Veeeeldig sløv søndag

Åh jeg er definitivt ikke noen ungdom lengre. Akkurat nå 
føler jeg meg som jeg er 120 år og resten er omtrent som illustrasjonen her.

Har hatt ei kjempefin helg. Det har skjedd noe nesten hele
tiden siden fredag, så jeg har jo en grunn til å være sliten. Heldigvis holdt jeg på å si. Men jeg hadde jo helst sett at
energien holdt seg her. Selv om jeg har tappa ut litt i løpet
av de siste dagene.

Vi sov over hos ei venninne i går. Dermed koste vi oss
med vin og trengte ikke tenke på hvem som skulle kjøre.
Selv om jeg allerede hadde bestemt at drømmemannen skulle
få den gleden i går kveld. Vi kunne også blitt kjørt hjem av det andre besøket som var der, men de gikk litt for tidlig. Vi hadde helgradert oss og hadde i det minste med tannbørstene.

Ble sittende ved spisebordet, av alle plasser, hele
kvelden og halve natta.
Klokka tre tror jeg vi fant senga.
Vi fikk til og med husvertens seng! Snakk om å være
bortskjemte. Kunne godt klart oss i den andre smale senga vi, men det trodde ho ikke noe på tydeligvis.

Jeg er så utrolig glad for at jeg har så gode venninner. Skulle som sagt ønsket av et par av dem fant seg en mann,
slik at drømmemannen også hadde noen mannlige
bekjentskaper å snakke med. Men egentlig har han det vel som plomma i egget tenker jeg.

Det er litt merkelig det der når en blir skilt. Det er ikke bare mannen som forsvinner, men uhyggelig mye av omgangskretsen også. Og det er ikke lett å finne noen nye når en er godt oppi 40-årene. Mange har forsvunnet her, både for meg og drømmemannen. Men det er jo da en finner ut hva virkelige venner er kanskje .. 

Har barnebarnet her. Mora er syk. Influensa tror jeg, uten at jeg akkurat er noen lege. Og jeg er livredd for at vi skal bli smitta nå før vi reiser. Jeg har jo tatt influensavaksinen, men det har ikke min bedre halvdel. Og det er jo ikke sikkert den funker heller. Er vel ikke noen garanti for det egentlig. Kan jo plutselig være en annen type influensa nå, enn den jeg ble vaksinert for.

Ellers ligger ungdommene og slenger i den ene sofaen. De som bare var hjemme her i går. Alkoholfrie og i badestampen. De er minst like trøtte som denne kjærringa, så da har det kanskje ikke så mye med alderen å gjøre likevel. Kanskje det er noe i lufta?

Jøss! De beveger på seg! Juhu … nå får vi litt fred! De tar med barnebarnet og hunden og går ut en tur. Litt dårlig samvittighet for at jeg ikke blir med, men følte igrunnen bare for å kula’n på sofaen akkurat nå.

Kommer sterke tilbake etterhvert sikkert …

6 kommentarer
    1. Jeg merker godt at jeg ikke lenger tåler både alkohol og lite søvn, det tar lengre og lengre tid å innhente seg. Så jeg er nok blant de som “ødelegger” festen ved å bryte opp rundt midnatt.

    2. Koselig med sånne kvelder med venner og sitte ved spisebordet hele kvelden. Lov å være litt slappis på sofaen idag. Morsom tegning, forresten! Ha en fin ettermiddag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg