Tur til byen og lunsj på Kjøkkenskapet

Jeg kom ikke mer enn ut av døra før det begynte å regne litt i dag morges. Men det gav seg heldigvis på veien nedover til byen. Her er utsikten fra toppen her oppe som vi bor. Men dessverre ikke fra vår tomt. Der er det ikke noe spennende å se. Men en kan jo ikke få alt her i verden heller. Utsikt har jeg på hytta. Og den er bare helt fantastisk!

Og dette var lunsjen min. Fra Kjøkkenskapet. Veldig godt og veldig mye. Jeg var stappmett mange timer etterpå. Sånn går det når en ikke har vett til å stoppe. Dårlig samvittighet fikk jeg også .. selv om det var sunt nok det jeg stappa inn. Ja rent bortsett fra de grønne, hvite og røde dæsjene med diverse dressinger som ligger der øverst i bildet .. det er der kaloriene er, ikke noe tvil om det. Men joda, jeg spiste det og! Salat uten dressing er noen kjipe greier. Og så kjipt gidder ikke jeg å ha det. Akkurat som med brus, det skal være cola, skikkelig god ekte Coca Cola ..

Kjøkkenskapet er igrunnen en utrivelig plass.  Omtrent som ei kantine. Kjipe møbler og ikke noe kos. Men de har gode lunsjretter og rimelige priser. Det er nesten alltid fullt der. Dermed må de tydeligvis ha truffet på et klientell som liker akkurat det konseptet. Jeg er mer sånn for koselige plasser, som Egon for eksempel, når jeg og drømmemannen er ute og spiser lunsj. Eller en pub som serverer mat. Jeg er ikke av den minimalistiske typen kan du si. Det blir litt for kaldt og upersonlig for meg på en måte. Har ikke helt fulgt med i utviklingen der gitt ..

Selvsagt møtte jeg på ho som stakk av med x’en min. Ho er alltid like snakkesalig og blid. Tynn og flott med mørkt, langt, stritt hår. Min strake motsetning. Jeg har jo ikke engang lyst til å snakke med mennesket, men kan jo ikke være så uhøflig heller at jeg bare gjør som om ho er luft og går forbi. Så jeg står der og jabber og håper ho snart blir ferdig. Til å begynne med så hadde jeg jo mest lyst til å kverke ho. Om blikk kunne drepe så hadde ho nok vært død allerede. Må bare innrømme det. Men ho fikk jo ikke beholde mannen ho heller, så akkurat det hjalp jo litt da. Nå har jeg jo fått min drømmemann og ville aldri i livet bytta tilbake. Men for noen år siden var stoa en helt annen ..

Ooops! Der fløy tiden nesten fra meg! Jeg må stelle meg for kvelden. Ha en fin kveld. :o)

4 kommentarer
    1. Herlig navn på bloggen din! Den likte jeg!
      Å treffe på damen til x’en er ikke himmelsk, men når hun heller ikke fikk beholde han, så hjelper det jo litt på!!
      Ha en himmelsk helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg