GO 123 på morrakvisten

Så sitter jeg her med en shake da. Etter nøye vurderinger og grublerier i nattens mulm og mørke. Jeg kan mye om slanking, etter prøving og feiling og kurs oppigjennom alle år. Dermed vet jeg jo at dette her ikke er den mest fornuftige måten å gjøre det på. Ikke fornuftig i det hele tatt spør du meg! Så ingen trenger å fortelle meg det …

Spis mindre – beveg deg mer! Joda, jeg vet det er det som skal til. Og ja, jeg skal gjøre det også. Bevege meg mer. Prøve å få fingeren ut så vi får trent mer enn en gang i uka. For nå har vi bestemt oss for at om vi ikke klarer det, så får vi bare si opp det medlemsskapet på Shapes. Sånn som det har vært de siste månedene så har vi jo faktisk vært tilnærmet støttemedlemmer. Noe jeg jo aldri skulle bli!

Har forsøkt GO en gang før. For et års tid siden. Det smaker faktisk godt, og jeg var ikke sulten heller. Jeg vet jo at jeg ikke kan leve på pulver resten av livet. Det er jo drittkjedelig. Men det funker greit som en kick-start på resten av prosessen. Tror jeg. Har tenkt å spise middag. Pluss noe frukt og grønnsaker innimellom. Jeg er ganske overbevist om at hadde jeg ikke blitt syk i sommer så hadde nok vekta vært en smule lavere også. For jeg var veldig godt i gang da iallefall.

Tar bare en dag av ganga. Så får vi se hvor lenge jeg gidder dette her. Akkurat det utgangspunktet er jo ikke det mest perfekte. Vet ikke om jeg er klar for dette. Men hadde jo disse shakene i skapet fra sist og har kjøpt noen energibarer i tillegg. Eller hva det nå heter. For de hadde jeg spist opp. Det er nesten som sjokolade når en ikke spiser annet godteri.

Mulig jeg ikke er så feit som jeg vil ha det til heller. Det bare føles sånn. Men i helga da vi satt her og diskuterte både det ene og det andre, les: datesider på nett, så mente de andre her at jeg falt inn under kategorien “normal”. Jeg selv hadde nok plassert meg i det som var “kraftig”. Alternativet “feit” var jo ikke der … for feite folk er det jo sikkert ingen som vil date. Feite damer er somregel allerde gift når fettet kommer luskende og setter seg fast. Selv om drømmemannen min sier han elsker meg som jeg er, så vil jeg jo tro at han synes den dama han gifta seg med for snart tre år siden var en smule mer tiltrekkende. Men det sier han jo selvsagt ikke. Ingen menn sier vel det. For da hadde det vel ikke blitt mer sengeaktivitet i den heimen.

En kan sikkert diskutere seg grønn når det gjelder slanking. Fremgangsmåter. Hvem som trenger det og hvem som bare har en feilkopling i hodet når det gjelder egen vekt. Men det er iallefall helt sikkert, dette jeg nå har er ikke min trivselsvekt. Og det er det jeg gjerne vil gjøre noe med.

Det er jo ikke bare meg som er blitt stor her i huset. Mannen er blitt enda større. Men det er jo tross alt han som har slutta å røyke da. Jeg har bare lagt på meg i full sympati med han eller noe sånn. Vi skal jo dele gode og onde dager. Betyr ikke det vektøkningen også da? Hadde jo vært fælt om han skulle drasse rundt på 30 kilo mer aleine. Bedre å fordele det litt. Så indirekte er det hans skyld alle disse kiloene som har satt seg fast rundt min tidligere tålig nokså normale kropp. Det minste han da kunne gjort var jo å sympatislanke seg sammen med meg. Men nå har jeg hintet og visket og prøvd å si det til han på en fin måte uten at han fatter poenget. Nå har jeg gitt opp det, og får heller ta tak i mitt eget fett.

Ser ikke menn at kiloene ramler på? Eller bryr de seg egentlig ikke? Om du kikker rundt deg, ser på den ene mannen etter den andre med struttende mage, sprikende skjorteknapper og valka i mellomrommet mellom buksa og t-skjorta. Ser de ut som de bryr seg der de sitter og lener seg godt tilbake i stolen og riktig skyter frem vaskeballen? Eller på stranda, der de vagger rundt med velstandsmager så store som hus. Mens vi, iallefall inntil det blir helt umulig, prøver å skjule valkene litt. Trekker i overdelen med jevne mellomrom så ikke magen skal ramle ut. Og tettsittende plagg, det er en saga blott for mange, mange kilo siden.

For ikke å snakke om når vi skal pynte oss da. Da presses kroppen inn i noen forferdelige hold-in og stram opp strømpebukser og underkjoler, pluss push-up bh’n selvsagt, for å se best mulig ut. Vi skjemmes litt, selv om resultatet ble bra med tøyet på. Men tenker på hvordan det blir når vi kommer hjem igjen fra festen, tar av oss alt det som holder inn og opp. Når flesket får fri flyt rundt skjelettet og puppene ramler ned der tyngdekraften plutselig har bestemt at de skal være … Hvem kjente seg ikke litt igjen i Bridget Jones dagbok der ho ligger på golvet og daten finner den bombesikre trusa under den søte lille sorte?

Alle tykke folk er blide heter det jo. Men jeg er jo ikke blid heller. Iallefall ikke fordi jeg er feilt! Jeg er faktisk ganske fortvilet fordi jeg føler meg så stor! Har egentlig lyst til å bare grine. Men å grine har jeg jo slutta med samtidig som jeg begynte med deppepillene. Betyr det at jeg ikke er så tykk, eller faller jeg utenfor den kategorien også? Er jeg bare tykk og sur? Det hørtes ille ut!

Ønsk meg gjerne lykke til. Det blir litt vanskeligere å sprekke når jeg har kringkastet prosjektet her …

 

7 kommentarer
    1. Lykke til med 1-2-3 GO. Ellers er jeg enig med Georgine her over om at man skal drikke MASSE vann. Drikk masse vann før og under måltidet – da blir du fortere mett. Ellers er det jo en kjent sak at magen blir mett før øynene. Dessuten ta en rask tur, gå fort i 15 minutter, snu og gå hjem igjen. Da har du trent i 30 minutter.
      Jeg maser på gubben min til å bli med på denne turen, men han har mange unnskyldninger. Nå har jeg sagt at mage IKKE er sexy, kanskje det hjelper…..

    2. Wow for en respons det ble på dette innlegget da. Åsså så kjapt! 😀 Kanskje det akkurat er dette jeg trenger. Og Aina, den der med halvtaket .. hehe. Det var en ny måte å se det på!!

    3. Mosjon og kontroll med kaloriene er min fasit på å holde vekta på et nogenlunde nivå. Utover det så er jeg en stor tilhenger av hold in og push up jeg da hihi :))
      Men enig med deg, hvorfor skal det liksom være greit for oss at gutta er slappe mens vi strever og strever med å ta oss flotte ut for dem??

    4. God morgen;-))
      Ja dettemed slanking er et kapittel for seg sjøl. En må ha god sjøl kontroll for og klare og leve på flytende greier.. hehe.. For mange år siden prøvde eg nutrilett, det funka som F gikk ned 15 kg på 2 mnd.. klarte til og med og holde vekta i flere år etter den økta.. men såååå kom det ny mann i hus.. en som virkelig elska fløtesauser og diverse snadder.. da var det gjort!! hihihi..
      Lykke til med slankingen.

    5. Det er nok lurt å prøve litt shake o.l. for å komme igang. Når det begynner å stabilisere seg litt kan du gå over til mer normal mat, bare passe på å spise mindre. Bruker litt Nutrilettshaker innimellom selv og det funker, men vet jo at jeg ikke kan leve av det resten av livet.
      Etter at jeg forandret treningen og trente litt mer intensivt og kommet skikkelig gang med vanndrikkinga så begynner jeg å se resultater. Vann metter veldig og man blir ikke så sulten til måltidene. Spiser ellers normalt, bare mindre og unngår kjeks og potetgull og spiser bare mørk sjokolodae Bocca, det hjelper
      Lykke til videre med slankingen. Det gjelder bare å holde ut og ikke gi opp!

    6. Lykke til med slankinga, Marit. Jeg kommer visst aldri lenger enn å tenke på det 🙁 Men så har du jo litt ekstra motivasjon når du skal til syden. Jeg er jo “bare” i båten, og der er de fleste damene blitt litt “studde”. Mannfolkene også for den saks skyld, men de har adoptert gubbens utsagn om at “godt utstyr skal stå under tak, og dette er bare et halvtak….” Ønsker dere begge en fin dag 🙂

    7. Skal snart begynne å ta av meg noen kilo jeg også, imorra kanskje? Huff, så vanskelig det er. Og verre og verre med årene. Sant det der du sier om menn med stor mage, ser ikke ut som det anfekter dem at magen sprenger skjorteknappene. Ser mange sånne, men ikke min mann nei…Kos deg med GO 123 du, kanskje jeg må prøve det jeg også, noe må hvertfall gjøres snart. Ha en riktig fin dag da:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg