Engler og gode venner

De to siste nettene har jeg sovet. Sovet så godt som jeg ikke har gjort på et halvt år, minst! Så dermed er det bevist: større mengder hvitvin er godt for søvnløsheten. Iallefall for ei som ikke pleier å drikke noe særlig. Ikke en gang et glass til maten i ny og ne. For meg er alkohol kun til festbruk, og festing er noe vi ikke gjør så alt for ofte.

I dag er det grått, trist og vått ute. All den flotte hvite snøen, med selvlagde engler rundt badestampen, er snart vekk. (Bilde fra google.no) Åh! Hvorfor kan ikke vi ha en normal, hvit, kald vinter her også? En vinter som varer litt mer enn tre dager av gangen .. Det er da mye koseligere enn dette her iallefall. Veien og gårdsplassen har forvandlet seg til en skøytebane, så det er omtrent med livet som innsats en går utforbi døra i dag. Vanntette støvler og redningsvest er iallefall et must!

Besøket satte nesa mot vest for en liten stund siden. Det er litt trist med sånne “avskjedsdager”. Tenker ikke så mye på det egentlig, men føler det ligger der og ulmer hele tiden likevel. Til tiden er inne og ho plutselig sitter i bilen med alle pakkenellikene sine.

På en måte er det jo godt å få drømmemannnen for meg selv igjen. Selv om han akkurat nå ligger på sofaen og sover. På samme tid skulle jeg ønske at venninna bare skulle bli her. Kanskje ikke akkurat i mitt hus, men her i byen i det minste. Sånn at vi kunne hatt kontakt litt oftere på denne måten og ikke bare på telefon og facebook. Jeg jobber med saken, og håper ho flytter nedover etterhvert. Kanskje kan vi finne en flott, høy sørlending, som kan være lokkemiddelet her .. Frivillige kan melde seg i innboksen min og vil bli vurdert fortløpende. 😉

Jeg føler meg tålig opplagt og litt rastløs egentlig. Det blir litt sånn etter en fullstappet begivenhetsrik helg. Glemt er den slitne dama som ikke skjønte hvordan ho skulle klare en kveld i Lillesand, som aller helst hadde lyst til å finne senga i går i 5-tia på ettermiddagen. Nå tenker jeg bare at jeg har noen flotte venninner og et funn av en mann som gjorde denne helga til det den ble. Kan godt ha flere slike helger, men kanskje ikke så alt for ofte heller … iallefall ikke om en skal ta hensyn til lommeboka, og det må en vel så lenge en har huslån og andre hyggelige forpliktelser som ramler inn i nettbanken med jevne mellomrom.

Gode venner er engler som løfter oss opp igjen
når våre vinger har glemt hvordan det er å fly

:o)

 

 

5 kommentarer
    1. Det er alltid hyggelig med besøk av venner eller familie som bor et stykke unna, litt trist når de reiser men samtidig litt godt å få heimen for seg sjøl igjen. Vi har hatt tåke helt siden jeg sto opp i dag, og akkurat nå er det + 0,7C ute. Snømengden er fortsatt stor, noe man kan se etter at brøytemannskapet har gjort sitt nede i veien.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg