Plutselig var det søndag

Lillesand er en fantastisk plass om sommeren. Men tror nesten dette var første gang vi ankom byen på andre måter enn sjøveien.

Beddingen har jeg vært på før. På uterestauranten. Men i dag satte vi av naturlige årsaker inne. Godt og varmt. Alt for varmt for meg med innebygd ovn under huden, eller oppe i hodet, eller hvor den nå måtte befinne seg den der greia som gjør dagene så uutholdelige for meg innimellom. Åh, jeg hater hetetokter! Noen ganger ødelegger det veldig mye. Sitte der og kjenne svetten pipler ut overalt, føle du blir klam og blaut i håret. Hjelper ikke hvor mye jeg dusja og stelte meg rett før vi gikk hjemmenfra, nå føltes det helt bortkasta likevel.

Men maten var en skikkelig opptur. Antilope. Flott servert. Masse grønnsaker. Helt perfekt tilberedt og store porsjoner. Kan anbefales på det sterkeste. Prisen var heller ikke avskrekkende.

En helaften blir likevel litt dyrt. Forrett, middag, to hvitvinsflasker, noen øl og en irish coffee seinere nærmet vi oss et par tusenlapper med stormskritt… Godt vi ikke er ute så ofte egentlig. Så frem til Mexicoturen nå blir det bare havregrøt, posesuppe og vann fra springen!

Klientellet var så som så. Ikke en plass å dra om du er på sjekker’n. Så det ble ikke noen nye kamerater til drømmemannen i dag heller. Synes igrunnen de venninnene bør få fingeren ut snart. Selv om han ikke akkurat klager etter ei hel helg som eneste hane i kurven.

Countrymusikk en hel kveld ble litt for mye for meg. Selv om han som spilte er en bekjent fra i sommer, og jeg samlet sammen all den godviljen jeg kunne finne, ble det bare litt i overkant rett og slett. Han synger fint, men som sagt ikke min musikkstil. Litt slitsomt i lengda egentlig.

Høy musikk og øresus er en heller dårlig kombinasjon. Det er en av grunnene til at jeg ikke liker å gå ut på byen. Kommer nok til å høre på at denne pipinga har blitt skrudd opp 6-7 hakk en god stund fremover, og det er en dyr pris å betale for å ha det litt gøy.

Men nå tror jeg muligens vi skal ta kvelden her. Det kommer en ny dag i morra. Eller, den er vel allerede fire timer den dagen nå. Og vi skal visst avgårde og trene også etterhvert. Men først må vi prøve å sove litt, måtte bare roe oss ned  med litt cola, chips, en annen type musikk og facebook før vi fant senga.

God natt eller god morgen – alt ettersom …  :o)

5 kommentarer
    1. Som deg Georgine, er det veldig sjeldent vi går på byen. Iallefall ikke en sånn helaften. Som regel er vi bare ute og spiser innimellom. Og litt mer ute om sommeren. Da lokker jo Fiskebrygga her rett som det er når sola skinner og himmelen er blå.
      Jeg har smakt hjort Grete, men det er så lenge siden at jeg ikke kan huske hvordan det var.

    2. Hørtes ut som en fin kveld med god mat og drikke. Visst går det penger ute på byen, men iblant må en få lov til å skeie ut litt. Ha en fin søndag:-)

    3. Det er godt noen er på byen for meg :)) jeg var som vanlig i seng tidlig.
      Antilope har jeg ikke smakt, men det blir som hjort kanskje? Godt at dere koser dere 🙂

    4. Var også ute på byen i går og jammen blir det fort penger av slike turer. Tror det gikk med nærmere tusen kroner uten at jeg følte at jeg sløste. Men det var vært det, dessuten er det veldig sjelden jeg er ute på byen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg