God morgen

Det ble en litt mer normalt start på dagen i dag gitt. Men måtte ha på vekkerklokka. Merkelig det der, hvorfor skal jeg plutselig sove så godt sånn på morrakvisten? Jeg har jo aldri gjort det i hele mitt liv før. Ikke engang da jeg var ungdom. Hjemme hos oss var det alltid felles frokost i helgene, så vi ble dratt opp av senga seinest 9. Kanskje det også var en grunn til at vi flytta forholdsvis tidlig hjemmenfra .. 😉

I kveld kommer det et aldri så lite innrykk av den yngre garde her. Vi blir vel 8 rundt bordet. Sånn som det ser ut nå iallefall. Ho mellomste har bestilt horn med ost og skinke, ho gjør alltid det når jeg spør hva ho vil ha. Til og med når jeg igrunnen ber de på middag. Så da blir det en litt alternativ meny her i dag altså. Egentlig ganske greit, for jeg er litt matlei. Sliter med å finne middagsretter og tråler matprat.no og andre sider på nettet for å få forslag.

Har planer om å sette opp ukesmenyer. Men det har jeg hatt med jevne mellomrom de siste årene, uten at det har hjulpet noe særlig. Og handle inn for ei heil uke her det er dødfødt. For plutselig blir vi dobbelt så mange, og vel så det, rundt bordet … ikke har vi stor frys heller. Akkurat det savner jeg litt.

Nå venter jeg på barnebarnet. Ho ville heller være hos mormor enn i barnehagen i dag. Så det blir jo koselig. Får litt hjelp til bakinga, pluss en porsjon ekstra godt humør. Ho er bare så skjønn! Uansett hvor nedfor og lei jeg har vært de siste månedene så har det hjulpet å ha besøk av ho.

Og forresten – i dag snør det igjen. Ha en fin dag! :o)

3 kommentarer
    1. Kjempefin header du har fått deg, og et flott profilbilde av deg 🙂
      Ha en kjempefin dag og kveld sammens med dine kjære 🙂

    2. Det snør her også 🙂 jeg har endelig fått rota meg til å skrive ukesmeny, den er lik for hver uke men jeg skriver jo bare hvilken type mat vi skal ha ikke spesifikt, f.eks så har jeg skrevet fisk på mandag, ikke fiskesuppe og pasta på fredag ikke lasagna.
      Så når handlelisten skal skrives vet man i alle fall hva slags type mat man skal ha de forskjellige dagenen. og den store frysa ga jeg bort for noen år siden, nå holder jeg meg til et fryseskap.
      Funker for meg i allefall :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg