FOTO: En liten søndagstur

Kom oss ut på en liten fototur i dag også.
Det var temmelig overskyet da vi dro. Merkelig, ubestemmelig vær vi har her i sør for tia.

Brukte bare det lille kameraet denne gang.
Cannon G9. Det var helt flott å ta bilder med, helt til speilrefleksen gjorde sitt comeback hos meg i sommer. Nå er det liksom ikke helt det samme, men veldig ok å ha som ekstrakamera. For det andre får jo liksom ikke helt plass i lomma da …

Dagens tur gikk til Roligheden og Marvika.
Forferdelig lenge siden jeg har vært der. I min ungdom gikk jeg en del tur dit, med en annen hund, men da bodde jeg jo midt i sentrum, og da var det på en måte mer naturlig å gå den veien. Nå har vi jo så greie turområder rett utenfor døra her, at det er stort sett de vi har benyttet oss av.

Jeg begynner å få litt sansen for å gå andre plasser nå.
Eller gå i det hele tatt igjen. De siste månedene har det bare vært en nødvendig onde. Som de fleste andre ting. Det er godt å få beveget seg og jeg elsker å se omgivelsene gjennom linsa. Må utvilsomt ha en vanvittig tålmodig mann som orker å gå sammen med meg. Jeg stopper opp rett som det er, kikker både den ene og andre veien … og tar bilde av og til. Ikke av alt. Noen ganger, veldig mange ganger, kikker jeg bare uten å trykke på knappen.

Zenta har pinneforbud for tia.
Altså: Vi kaster ikke pinne til henne fordi ho har halta så etter sist søndag. Men ho glemmer å halte når vi er ute. Det er helst når vi er hjemme ho ser litt ynkelig ut.

Jo lengre vi gikk jo finere ble været.
Men det gjorde jo ikke noe det da. Alt er jo mye bedre i solskinn! Mener jeg, som er et skikkelig sommermenneske.

Flere som venter på sommeren …

Så var den turen over.
Himmelen er snart helt blå, men vi må hjem og tenke på middagen.

:o)

 

12 kommentarer

Siste innlegg