Glemt av Jon Blund

Javel, så glemte han meg i natt, igjen. Jeg som trodde vi hadde fornyet avtalen nå som det var et nytt år. Mulig jeg har misforstått noe … Iallefall er jeg plutselig tilbake til ei sånn natt som er oppdelt i nesten tre timer søvn og resten våken.

Skulle jo bli så positiv nå på nyåret. Så jeg får bare innbille meg at dette var en glipp. Fra Jon Blunds side. En skikkelig glipp som han aldri vil gjenta! Rett og slett en utilgivelig glipp, så nå må han skjerpe seg for å beholde jobben kan jeg bare fortelle dere. Sånn unnasluntring kan vi ikke ha noe av!

Så her sitter jeg da. Midt på natta. Det har snødd igjen og er sikkert dritglatt ute. Vi er tilbake til de der litt mer normale sørlandsvinterne. Nullføre. Men det trenger jeg jo ikke bekymre meg over jaffal. For jeg skal jo ikke noen plasser i bil. Ikke sikkert jeg skal ut engang. Kommer litt an på bikkjas bein, om ho er bedre i haltinga. Dessuten er jeg jo blitt så gammel at det kan være en overhengende fare for å brekke lårhalsen om jeg ramler på isen vil jeg tro …

Drømmemannen kommer snart opp nå. Han skal på jobb. Begynner 5.45. Ei ugudelig tid å starte dagene på. Men sånn har han det. Alltid. Så snart skjønner han ikke hvorfor jeg ikke er der når han skal gi meg morrasusset og klemmen, som vi alltid starter dagen med. Eller slutten av natta da …

Jeg skal nok klare å få pakka sammen julepynten jaffal. For nå fikk jeg jo så vanvittig god tid. Siden dagen starta så brått. Så dette kan rett og slett bli en veldig effektiv dag. Det blir verre med morgendagen, for det er da søvnmangelen kommer til å vise seg fra sin verste side. Så jeg kan definitivt ikke ha flere sånne netter, orker ikke begynne på’an igjen nå som jeg følte at alt gikk så mye bedre. Men trenger vel ikke ta den sorgen på forskudd heller, jeg er jo slutta med sånt!

Tenk positive tanker, ta utfordringene når de kommer … Problemer blir det jo ikke før det ser helsvart ut, og jeg er jo ganske godt oppe på den grå skalaen nå. Det har lysna, om enn ikke ute, så inne i hodet mitt. Og det er jo veldig bra!

Men du Jon Blund, du må skjerpe deg før du blir bytta ut med Ole Lukkeøye!

3 kommentarer
    1. opps….sjekket tiden du blogget på …heheh stakkars deg ….gå deg en lang frisk tur før du legger deg ..kanskje det hjelper..

    2. Åh derfor altså … han kjører sikkert piggfritt også den dusten … Men siden det iallefall var en forklaring på hvorfor han ikke kom hit i natt, så får jeg gi han en sjanse til da kanskje. Til natta igjen. 🙂
      Er snill sånn ser du, alle fortjener en ny sjanse her i livet, helt til det motsatte er bevist. At de rett og slett ikke gidder å gjøre noe for å forbedre seg, gang på gang på gang. Hmmm … lurer på hvor mange nye sjanser Jon Blund har fått igrunnen. Bare det siste halvåret her hos meg.
      Han bør skjerpe seg snart nå synes jeg, for det har ikke vært glatt hele tiden heller da … 😉

    3. Nei ikke skyld på Jon Blund stakkar, han har vært her og gitt meg en god natts søvn og så glatt som det er ute så rakk han ikke ned til deg :)) Neida, uff jeg føler med deg. Har ligget mine netter våken jeg også, enten med dumme tanker og bekymringer eller pga smerter. Jeg har sågar holdt lange taler inne i mitt lille hode, når den stakkars hjernen burde sove. Noen ganger er det som en indre uro ikke vil at vi skal sove og det er jo som du vet, farlig i lengden, sovemidler av det kjemiske slaget er heller ikke å anbefale i lengden. Så hva er oppskriften da? Jobbe til du stuper, leve et livet uten bekymringer, bok på senga, kamillete….ja du har sikkert forsøkt det meste. Ønsker deg en god dag i alle fall :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg