Dagen for hetetokter

Etter en flott dag i går, tok jeg visst noen skritt tilbake i dag gitt. Beina er vonde og hetetoktene på sitt aller verste. Jeg som trodde jeg hadde klart å skremme de vekk med nattlysoljekapslene nå. Men den gang ei! Så lett skal det ikke være tydeligvis. Sitter her mens svetten pipler ut overalt, renner nedover ansiktet, ryggen og mellom puppene. Yeh, dette er gøy, sikkert noe av det gøyeste med å være godt voksen og kvitt mensen!

Noen har overgangsalder i 14 dager, andre i ti år. Det sa gynekologen sist jeg var der. Og jeg hører tydeligvis til den siste gruppa der. Eller kanskje jeg blir en sensasjon som holder på resten av livet? Kjennes mer sånn ut nå. Starta veldig tidlig, godt jeg fikk barn mens jeg enda var ung, for hvis ikke hadde jeg sikkert ikke rukket det engang …

Det føles nesten som å sitte i ei badstue dette her. Jeg som reiv vekk og solgte badstuovnen og døra og hele greia for 8-10 år siden. For jeg orka nemlig ikke sitte der inne. Fikk klaus og pusteproblemer og hele pakka på en gang. Nå har jeg min helt egen badstu, og ikke går det ut over strømutgiftene heller. Problemet er bare det at jeg ikke vil være her i denne varmen og jeg kommer meg ikke ut!

Gårsdagen var bra. Lang tur i det fine været, koselig kveldsmat hos ei venninne. Og litt aktiviteter i ungdomshuset der ho har styringa. Drømmemannen og sønnen min fikk jaffal spilt litt biljard og det var visst midt i blinken. Jeg kan styre meg for spill av alle sorter, så jeg så bare på. Men så lenge mine kjære har det bra så har jeg det også. Nå har mannen lyst på eget biljardbord. Men vi har ikke plass, så igrunnen kan han bare glemme det med en gang. Er vel igrunnen en ungdomsdrøm som blussa opp igjen, jeg får vel trøste meg med at det ikke var det verste han kunne ønske seg fra den tiden …

Halve søndagen har vi sløva vekk. Og foreløpig har vi ikke planer for det som står igjen heller. Skal vi ut og gå må vi nesten ha brodder, og det har vi ikke. Det er jo kun for besteforeldregenerasjonen, eeeh, og … javel da! :-S

Ha en fin søndag!

7 kommentarer
    1. Hetetoktene tror jeg at jeg er kvitt, men de siste dagene har jeg hatt grisevondt i bena og trodde det var fordi jeg har trent hardt, men det går ikke over. Kanskje det rett og slett er overgangsalderesmerter jeg har, det hadde jeg ikke tenkt på. Bloggen di skal jeg fortsette å lese 😀 Lykke til videre !

    2. Hetetoktene har uteblitt så langt, og jeg kan jo krysse fingrene for at det fortsetter på den måten.
      Håper det blir en fin søndag uansett :o)

    3. Godt å lese at jeg ikke er alene om å slite med hetetokter 🙁
      Har hatt det slik i noen år, så jeg vet alt om hvor fælt det er, antagentligvis er jeg også i den siste kategorien om hvor lenge vi skal slites med det 🙁
      Håper resten av dagen blir fin for deg 🙂

    4. Georgine jeg har forsøkt opptil flere varianter. Kan ikke ta hormoner pga. en blodpropp for en del år tilbake. Men de naturpreperater jeg har forsøkt hjelper ikke. Nattlysoljekapslene er det femte produktet i rekken …
      Men, men, jeg overlever vel. Som alle før meg. For jeg har i det minste ikke hørt om noen som har dødd av overgansalderen. :o)

    5. Høres ikke ut som dagen din startet bra. Men det skal jo finnes plager mot slike ting har jeg hørt. Leste nettopp noen tips om det i siste utgave av Tara.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg