Det store julegaverushet

Drømmemannen er frisk og jeg har sovet i hele natt. Kan det bli bedre? Derfor var dette en passe dag å få starta på innkjøpene. Jeg pleier aldri være så veldig tidlig ute med det der, så igrunnen så ligger jeg ikke etter skjema enda. Men det er bare det at tanken på å få gjort noe er veldig tyngende. Et ork rett og slett. Først må en ut blant folk, masse folk, dessuten så er det så merkelig slitsomt i forhold til hva det har vært før …

Men det ble en pangstart! Og kjempestress. Pakkeselet mitt, sorry drømmemannen, fikk vondt i ryggen alt etter tre butikker. Innimellom der hadde vi til og med en spisepause. Merkelig dette her med menn og butikker. Det er liksom ikke helt lykken i livet.

Alt vi har kjøpt ble funnet i Sørlandsparken. Under ett tak omtrent. Praktisk og greit. Egentlig gikk det unormalt kjapt også. Synes igrunnen han burde smile og være glad for det i det minste. Skryte litt av at jeg viste meg fra den effektive siden et lite øyeblikk. Det var mange folk der ute, alt for mange. Tror jeg bare har drømt at det skulle bli så romantisk og flott dette her. Men uansett, nå er det bare 4-5 gaver som mangler.

Deretter så er det bare pakkinga igjen. Og det blir sikkert koselig iallefall. Har kjøpt papir, bånd og merkelapper. Så dette skal bli fint! Et greit gjøremål en av dagene når alle de andre er på jobb/skolen. Koselig å stå og pusle med det helt aleine. Omtrent som jeg trodde det skulle bli med den julebaksten. Den der som ikke ble noe av i år.

Det har snødd og blåst i hele dag. Derfor vi ikke gikk til byen. Var litt for mye snø til at en handletur der hadde blitt koselig. Blaut snø. Hadde jo sett ut som en drukna katt etter å ha flydd inn og ut av et par, tre butikker.

Jeg har fått ny sveis. Eller iallefall hårfarge. Mørkt under og lyse striper oppå. Er kjempefornøyd! Var hos ei venninne i går og fikk litt ny look. Hjalp godt, skulle bare fortsatt med resten nå, jobba meg nedover. Eller fått andre til å gjøre jobben, mens jeg bare slappa av og nøyt resultatene etterpå. Av og til skulle jeg ønske jeg hadde masse penger til unødvendig luksus. Egenpleie. Selv om jeg ikke liker å gå på sånne fine, fjonge skjønnhetssalonger der det jobber små, velpleide og perfekte unge jenter. Får litt problemer med å nyte og slappe av da.

En aldri så liten ansiktspleie blir det likevel i begynnelsen av uka. Skal hjelpe dattera med å innrede hudpleierommet hjemme hos de. Og gjett om jeg kommer til å være fast kunde der?

Føler meg litt priviligert som kan bli pleid av min egen datter. Selv om ho er flink til å fortelle at jeg ikke tar godt nok vare på huden. Det preller av som vann på gåsa, selv om jeg vet at ho egentlig har rett. For jeg har aldri vært spesielt flink til å ta vare på meg selv, verken på utsiden eller innsiden. Men synes ikke jeg, normalt, lider så under det heller. Har ikke helt troen på at rynkene hadde vært færre om jeg hadde klint til med de dyreste kremene. Selv om jeg selvfølgelig absolutt hadde fortjent det. 😉

Sønnen er kommet hjem! Hurra! Han ligger her i sofaen med hodet i fanget til kjæresten. Ligger der som en stor kosebamse i en blå OnePiece i teddystoff. Fyttigrisen for et forferdelig plagg! Skulle ikke vært lov å gå med for barn over 5 år!  Jaja, får trøste meg med at han ikke går utforbi døra med den på. Store, halvvoksne mannen. Men skjønn er han og da, kom rett bort og gav mora si en klem når jeg kom inn døra her. Tror han der har evner til å bli en drømmemann en gang i fremtiden. Omtenksom og snill som han er. Skulle nesten tro han var sønnen til mannen min! Bortsett fra utseende da, for på det punktet er han som snytt ut av nesa på sin far! Skulle ikke tro det var mulig å bli så like. Nesten litt skummelt. Som en kloning.

Nå skal vi snart lage litt lørdagssnaddermat. Etterpå blir det beina høyt og forhåpentligvis går det et eller annet brukbart å se på tv.

I morra tidlig får vi besøk av vårt nye barnebarn. Det gleder vi oss kjempemye til! De kommer til en litt sein frokost. Om de kommer seg frem i snøføyka da. Noe jeg håper går greit.

Jeg er nok på vei inn i tåkeheimen igjen snart. Måtte doble dosen på disse deppepillene mine, og da er det stor sjanse for at jeg havner i zombie-verden igjen. Litt kjipt nå rett i jula, men nå vet jeg iallefall at det er noe som går over. Om en måneds tid er jeg plutselig tilbake! Uten bomull i hodet. Snart håper jeg alt føles litt lettere. Det går seint, men det skal nok gå. Etterhvert. Og når bare våkenettene forsvinner så hjelper det sikkert på det meste.

Ha en fin lørdagskveld! 🙂

3 kommentarer
    1. Har nesten snødd inne her i dag. Mannen er gått ut for å skuffe så de nybakte foreldrene kan få parkert og kommet seg inn til huset.
      Ikke bare overlevde han, han har også virkelig bestemt seg for at dette er fremtiden! Og neste utplassering, etter nyttår en gang, kunne han tenke seg å være på samme båt. Jeg ville nå heller foretrukket noe som gikk nede i Karibien eller noe sånn.
      Vi var så trøtte i går, at det ble bare litt spising og så satt vi der da, og halvsov foran tv’n. Til og med sønnen, som synes det gynga enda! 😉
      Nå må jeg lage til litt god frokost, og så skal vi få sett, og kost litt, med den nye babyen i familien.

    2. Jeg feide forbi deg i snøføyka i dag, godt du holdt deg inne på senteret og ikke nede i byen 🙂 Og sønnen overlevde livet på sjøen 🙂 selv om han endte opp i teddydress, jaja, tenker du koser deg med dine jeg i kveld og tåka letter forhåpentligvis etterhvert :)) stå på!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg