10 dager til julaften

Plutselig gikk dagene alt for fort! Jula er jo snart her .. burde ha skjønt det da, siden nissene er på plass i stua. Men den gode lukta av julebaksten den har vært helt fraværende i dette huset. Jeg som hadde så store planer …

Jaja, det blir vel jul med kjøpekaker også. Dessuten er det jo bare meg som spiser de omtrent, så det er jo ikke noen krise om de uteblir. Skal ha folk her julaften, men ellers blir det vel ikke noen selskapeligheter i dette huset.

En annen ting er jo at vi iallefall burde få noen gaver innforbi døra snart! De er liksom ikke så lette å bare hoppe over. Men jeg har ikke helt lyst å gå i butikker, Blir så sliten og klarer ikke helt å tenke. Merkelig at jeg fikk kjøpt så mye tøy i helga igrunnen! Fornøyd er jeg og, selv etter at jeg kom hjem.

Julelønna til mannen kommer til onsdag. Perfekt! Så da tenker jeg at torsdagen er en grei dag å ta den pakkehandliga på! Høres greit ut. Får sette meg ned og lage en liste med hvem som skal ha hva. Forsøke iallefall. for da er i det minste tenkinga tatt før en står der i butikken …

I kveld skal jeg ha syforening. Det er vel ti år siden sist omtrent. Og selvsagt ble jeg den heldige som fikk juleavslutninga! Blir litt matt bare jeg tenker på det, men skal nok få det til. Har begynt så smått på maten, sånn at jeg ikke er helt utslitt når kvelden kommer. Det er alltid gøyest å gå i syforening til noen andre. Spesielt nå. Men jeg må jo ta min tørn jeg også. Kan ikke bare snylte på resten av gjengen!

Blir litt julesteming her håper jeg. Julemat. Kalkun med poteter, rosenkål, waldorfsalat. Og riskrem til dessert. Høres godt ut. Men alt smaker jo mye bedre når en ikke har laget det selv! Merkelig greier det der. Alle synes tydeligvis det!

Har støvsugd, men burde nok bare latt bikkja stå i hundegården til gjestene var gått. Ho snøss så forferdelig! Dottene ramler av rundt ho. Irriterende. Og det hjelper ikke å børste heller. Selvfølgelig kommer det masse løshår av, men det virker som om det blir en hel haug nytt, løst når en begynner å greie. Selv med den spesialbørsten som skulle ta underhåret, den der dyre som kosta en hel formue og ser helt teit ut!! Den er mye bedre enn alt det andre vi har hatt, men likevel ikke god nok. Burde visst hatt en overhaling med støvsugeren den bikkja. Eller en tur i tørketrommelen. For da hadde sikkert alt håret blitt igjen i filteret!

I morra kveld skal vi også ha folk! Svigerforeldrene til den mellomste dattera mi. Dattera og samboeren også selvsagt. Og de to inne på hybelen. Blir kjempekoselig. Er ikke så lenge siden vi fikk til et treff, sånn for første gang. Tok sin tid å komme igang, men nå håper jeg vi klarer å holde kontakten innimellom. Blir bare litt kveldsmat da. Litt laks og eggerøre, spekemat og den slags … Pluss litt rester fra i dag hadde jeg tenkt. Får se. Er jo lenge til enda!

Jeg er av den sorten som føler jeg alltid har så god tid. Alt er jo så lenge til! Jobber aller best under press, når det egentlig begynner å bli litt for seint. Er ikke helt til å unngå at det blir litt stress også da, men drømmemannen pleier å stresse enda mer enn meg! Selv om det ikke er hans problem i det hele tatt.. Men aller verst er det nå for tia. Når ikke alt er helt som det burde ha vært. Oppi hodet. I hormonbalansen. Eller hvor pokker det er det sitter det der som har forsuret livet mitt de siste månedene.

Likevel føler jeg det går fremover. Jeg har vært på julebord, vært på helgebesøk, skal ha folk … joda, jeg tror jeg begynner å få litt taket på det igjen nå. Selv om jeg alltid gruer meg på forhånd. Det blir jo somregel koselig, når en sitter etterpå og tenker tilbake i det minste. Og om jeg da er litt utslitt så er det i det minste en grunn til det!

Ønsker dere alle en fin tirsdagskveld! 🙂

 

1 kommentar
    1. Jeg er hjemme hver dag men henger allikevel etter med julebaksten, gavene ble kjøpt på internett og jeg gruer meg alltid både til å ha besøk og reise på besøk. Jul blir det åkke som og besøkene blir som regel veldig koselige :)) Ønsker deg en fortsatt god tirsdagskveld :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg