Ei flott helg!

Men nå måtte vi jo hjem da, og det i rekordfart! Den nybake bestefaren hadde hastverk. Igrunnen har han sittet og trippa sien vi sto opp i dag morges. Nå er det strake veien til klinikken for å se på vidunderet.

Det ble på en måte en liten shoppingtur dette her. Ikke helt planlagt, men dog .. Kommer hjem med dobbelt så mye tøy som jeg hadde da jeg kjørte hjemmenfra. Ja, i kofferten vel og merke! Litt gøy, men pleier ikke shoppe noe særlikg når jeg er på tur. Det klarer jeg mer enn bra nok hjemme!

Så er det det der da, nye, annerledes butikker enn hjemme. Med tøy som er akkurat midt i blinken. Min smak! Egentlig en litt rar smak. Og når alt tøy i hele butikken er satt ned til 50% så gjør jo ikke det heller noe. Selv om en ikke helt har behov for det. Det er jo så rimelig! Å se så fint! Og til den prisen da!! Er jo helt umulig å komme ut tomhendt når en først er kommet seg innforbi døra. Da er det bare å parkere mannen på nærmeste krakk og jobbe seg gjennom stativene … og jeg gjorde en god jobb!!.

Har blitt lite soving. Jeg er visst ikke så flink på det der lengre. Men i natt sov jeg i det minste godt de timene jeg var i senga. Vi la oss ikke før 3, så det er mulig det er der jeg gjør feilen. Legger meg alt for tidlig. Må begynne å bli en natterangler. Da blir sikkert alt så mye bedre!

Det var kjempekoselig å være hos familien på Karmøy. Føler jeg begynner å kjenne de nå. Det er ikke lengre bare ei av de skjønne svigerinnene mine og familien hennes. Fatter ikke helt at vi har drøyd det så lenge før vi fikk tatt dennen turen. Men, vi kommer snart igjen. Helt sikkert!

Ei av de andre skjønne svigerinnene mine har passa bikkja. Veldig greit. Zenta er overlykkelig for å være der, og de pleier å ha lyst å passe ho også når vi spør. Det er ikke bare noe de føler de må si ja til, tror jeg. Men denne ganga har de nok fått nytt gulvteppe i løpet av helga. Eller en kaninfarm, alt ettersom. Det er midt i den verste snøssperioden. Ja, jeg turde jo ikke engang si det før vi leverte ho. Midt oppi julerengjøring og alt det der. Passa vel ikke helt bra, men håper vi får sjansen til å plassere dyret der etter denne helga også!

Dessverre var vi litt uheldige med været. Lørdagen regnet vekk! Vi som hadde med sko og tøy for å være ute litt, se oss rundt, ta bilder … ble med en tur til Haugesund, og et par, tre butikker. For regntøy, det hadde vi ikke med! Bare vintertøy, som var ment å holde kulda ute, ikke vannet.

Ellers har jeg smakt på mat jeg aldri i mitt liv har spist før. Baccalao, som jeg tidligere har sett på som et eller annet merkelig ekkelt som er laget av hundefisk. Altså, her i sør bruker de fleste av oss tørrfisk som godis til hunden. Det er iallefall ikke noe en spiser! Men det var kjempegodt!

Lørdagsmaten hadde jeg egenhendig bestilt. Komler. En avart av kompene vi har hjemme, men et helt måltid. Hos oss er jo komper noe en kjøper i full fart på Meny en dag vi vil ha en kjapp, enkel, grei nok middag. Servert med sukker, smør og tyttebærsyltetøy. Her var det ikke helt på samme måte kan du si! Siden det snart er jul var det komler og pinnekjøtt som hørte sammen denne gang. Pluss gulrot, kålrot og stekt flesk med masse fett! Nam, nam!Er ikke lei meg lengre nå for at jeg var så frekk å komme med middagsønsket …

Har jo hørt om disse komlene siden jeg ble sammen med drømmemannen. Han holdt nemlig på å dø etter et slikt herremåltid en gang for noen år siden. Spiste og spiste og klarte ikke å stoppe. Selv om han ble advart underveis, dette eser ut, svulmer opp, etter en stund … tja, han fant tydeligvis ut av det. The hard way!

Føler meg som et vrak igrunnen! Skulle tro jeg hadde hatt den fyllekula i helga. Trøtt og dratt og sliten. Tror jeg må fri til min yngste datter for å bli pleid litt. Ho er utdannet hudpleier og har akkurat kjøpt en del av utstyret der ho jobba. De gikk konkurs. Noen timer i et solarium hadde vel heller ikke gjort det verre. Men solarium kombinert med hetetokter, tja, det er like ille som det høres ut! Har forsøkt for et par år siden, og jeg trodde jeg skulle krepere! Men et eller annet må jeg iallefall finne på, for om jeg ikke kan se bedre ut enn dette her kommer jeg aldri til å føle meg bedre heller!

Så til slutt en aldri så liten takk til alle dere som har gjort helga mi til det den ble. Er veldig glad for at jeg har dere!

3 kommentarer
    1. Tusen takk for at dere tok turen til Karmøy. Har hatt ei utrolig fin helg i sammen, og det er ikke feil å komme med menyforslag. Tenke og at det var godt å komme hjem til hjemmets lune rede, og at den nybakte bestefaren fikk litt tid med gullet sitt :-)) Igjen, takk for ei fin helg.

    2. tusen takk for et kjempekoselig besøk!! Håper dere snart kommer igjen. Er sååå gla i dere begge <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg